Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Käytättekö huuhteluainetta ja missä kuivaatte?
Jauhi on eri laji, itse pesen suihkulla.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon keventänyt ruokavaliotani ja vaihtanut jauhenlihan kanamuniin.
Minä olen ollut vegaani jo monta vuotta joten syön korkeintaan hedelmänlihaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on kanamuna. pitäis tieää että ärsyttävät tollaiset kirjoitus virheet.
Mitä pelottavaa siinä rasvssa on. Jos on lihava niin pitää jättää syömättä ne välipalat ja aamutorttu. Ei niitä jahenlihan rasvoja jotka pestään jo ennen paistamista tolulla ja lankamopin karvat ui mukavasti sinne väleihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha valittaa jos oma teksti on täynnä kirjoitusvirheitä! (Se on kanan muna. Pitäisi tietää, että ärsyttävät tuollaiset kirjoitusvirheet).
-kielipoliisi
Jauhenlihaa en käytä enkä pese jauhelihaa. Rasvat käytän hyödyksi. Niistä alle puolet on tyydyttymätöntä.
Astianpesukoneeseen laitan kippoon, lämpö kypsentää sen sopivasti. Kaksi kärpästä yhden iskulla; astiat puhdistuu ja kipossa valmistuu jauhettu kulkukissa.
Only here to upvote.
-Jauhenleukakannel
Minun bravo on mädäntyvä jauheNliha, jonka pesen puhtaaksi lipeällä. Sitten teen siitä lihapullia, jotka maistuvat hyvin vieraille. Samaa tekniikkaa käytetään mm. Brasiliassa, jossa mädäntyvää lihaa pestään lipeällä ja se myydään mm. hampurilaispihvitehtaille.
Riippuu siitä onko villi tai kasvatettu jauhen. Villin jauhenliha maistuu hieman kitkerälle. Pesemällä maun saa hieman pehmeämmäksi. Aitauksessa kasvanut jauhen liikkuu huomattavasti vähemmän ja jauhenliha ei maistu niin voimakkaasti urealle verrattuna villin jauhenlihaa. Kaupassa kannattaakin aina varmistaa myyjältä onko kyseessä villinä kasvanut jauhen vai onko kyseessä kasvatettu jauhen. Paras tapa jauhenliha pesemiseen on painepesurilla ja kovalla alustalla, toki tällä tavalla pestynä voi jauhenliha levitä hieman ympäristöön, siitä on hyvä tehdäkin ilmoitus ympäristövirastoon. Kasvatettu jauhen ei taas vaadi niin paljon toimenpiteitä.
Vähän ontuu nämä taivutusmuodot. Jos perusmuoto on jauhen, sen liha on jauhenenliha (vrt. nauta -> naudanliha, ei suinkaan nautaliha). 😂
Anteeksi en ole lukenut koko ketjua mutta Minulla on jauhe farmi Ja tiedän että jauhesta saa myös maitoa onko kukaan muu maininnut sitä että niistä saa maitoa. Ne ovat vähän niin kuin lehmiä mutta jauhen maito ei sovi mihinkään muuhun kuin kaurakekseihin muuten siinä on kitkerä maku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hyvänen aika, millä sinä peset kuoritut kananmunat ennen paistamista ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hyvänen aika, millä sinä peset kuoritut kananmunat ennen paistamista ?
Minttusuklaaliköörillä ja hauritsimella.
En pese mutta hakkaan kirveellä varmistaakseni, että se on tosiaan kuollutta.
Ai tämä ketju on oikeasti olemassa XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit varmaan kanammuna.
Entä jos ostaa kokonaisen jauhen?
Pitääkö jauhi ensin paloitella ja miten se tehdään?
Kuinka monta pesua tarvitaan ja missä vaiheissa?