Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Minä laitan myös huuhteluainetta.
Jauhenlihaa en pese, laitan suoraan pannulle, mutta sen makupaperin maustan ja laitan uuniin. Niin maukasta ja rapeaa aamukahvin kera!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis muistakaa hengityssuojaimet, turvaetäisyydet, käsidesi ja oikeaoppinen jauhenlihan pesu. Säästymme monelta harmilta ja kaikilla on kivempaa.
Ajattelin, että illalla kun keittelen kattilassa perheen kangasmaskit, niin sujautan jokaiseen jauhenlihapalleron. Väljää vettä kun käyttää niin siinähän hoituu peseminen ja kypsentäminen samalla kertaa, ja varmaan kaikki pöpötkin kuolee kun se keittäminen tepsii koronaankin. Saan samalla perheelle maukkaan iltapalan valmistettua. Onhan se keittäminen terveellisempääkin kuin paistaminen. Voisikohan makaronin keitinvettä hyödyntää tuohon?
Mistä hankit väljän vetesi? Hanasta tulee normaalia ja löysin netistä paikan mistä saa raskasta vettä. Väljää vettä en vaan ole löytänyt mistään!
Vissyä esimerkiksi. Siinä kun on niitä kaasukuplia, niin vettä on vähän harvemmassa kuin mitä normaalissa hanavedessä on. Tai voihan sitä lisätä normaaliin hanaveteen vaikka viinaa, niin kyllä se vesi silläkin väljenee. Minä kyllä olen käyttänyt vissyä ihan.
Eikös myynnissä ole sitä välivettä ihan? Tietääkö joku tulisiko nimi juuri siitä? Ainakin Alkosta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis muistakaa hengityssuojaimet, turvaetäisyydet, käsidesi ja oikeaoppinen jauhenlihan pesu. Säästymme monelta harmilta ja kaikilla on kivempaa.
Ajattelin, että illalla kun keittelen kattilassa perheen kangasmaskit, niin sujautan jokaiseen jauhenlihapalleron. Väljää vettä kun käyttää niin siinähän hoituu peseminen ja kypsentäminen samalla kertaa, ja varmaan kaikki pöpötkin kuolee kun se keittäminen tepsii koronaankin. Saan samalla perheelle maukkaan iltapalan valmistettua. Onhan se keittäminen terveellisempääkin kuin paistaminen. Voisikohan makaronin keitinvettä hyödyntää tuohon?
Mistä hankit väljän vetesi? Hanasta tulee normaalia ja löysin netistä paikan mistä saa raskasta vettä. Väljää vettä en vaan ole löytänyt mistään!
Vissyä esimerkiksi. Siinä kun on niitä kaasukuplia, niin vettä on vähän harvemmassa kuin mitä normaalissa hanavedessä on. Tai voihan sitä lisätä normaaliin hanaveteen vaikka viinaa, niin kyllä se vesi silläkin väljenee. Minä kyllä olen käyttänyt vissyä ihan.
Eikös myynnissä ole sitä välivettä ihan? Tietääkö joku tulisiko nimi juuri siitä? Ainakin Alkosta saa.
Suihkusta saa väljää vettä ainakin, kun se tulee useammasta eri pienestä suuttimesta isolle alalle!
Hahhaa... JAUHENLIHAA pesemättä, runsaasti rasvattuna, ehkä sillä LIHOAA jos ei ENÄÄN pizzat maistu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Ja jauhenlihan pyykkikoneessa ollessa kuullostan sipulit valmiiksi.
Ei sipulia mitään kuullosteta, vaan kuulotetaan!
Ärsyttää,kun ei osata Suomen kieltä.
Se on kylläkin suomen kieli, ei Suomen kieli.. Nolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kylläkin suomen kieli, ei Suomen kieli.. Nolo.
Sarkasmia...nolo.
Pirkka N. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meidän tiskikone hajosi, enkä nyt tiedä miten saisin jauhenlihani pestyä ruuanlaittovalmiiksi.
apuja?
Tunge jauhenliha sukkahousuihin ja solmi sukkahousut pussiksi. Voit kätevästi pestä jauhenlihan pyykkikoneessa, kun käytät pyykkipulverin sijaan tiskiainetta.
Toi on ihan hyvä vinkki, mutta tässä toinen mitä itse käytän:
Laitan jauhenlihan sukkahousuihin ja otan ne mukaan suihkuun. Siinä ne peseytyy samalla itsestään ja ilmaiseksi, eikä kulu turhaan vettä enään jauhenlihan erikseen pesuun.
Pistä jauhenliha vessanpyttyyn ja huuhtele. Puhdasta tulee ja harmittavan usein myös menee.
Hygienia ennen kaikkea, vasitenkin korona-aikana
Olen maaliskuusta asti pessyt jauhenlihan käsidesillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kaiketi kyse suomen kielestä. Kielet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Ei kannattaisi neuvoa muita, kun et itsekään osaa. Sipuli siis kuullotetaan!!!! Ei kuuloteta eikä kuulostella. :D Argh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kaiketi kyse suomen kielestä. Kielet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Ei kannattaisi neuvoa muita, kun et itsekään osaa. Sipuli siis kuullotetaan!!!! Ei kuuloteta eikä kuulostella. :D Argh!
Mitä jos tällä kertaa se sipuli vaikka kulotetaan. Paistuisi rapeaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ei mielestäni ole ristiriidassa ollenkaan, jos jauhenlihan yhteydessä puhutaan kuullostamisesta. Minulle molemmat ovat aika uusia ilmiöitä, enkä epäile myöskään tarvetta pesulle.
Kuhan vain ihmettelen.
Ei se ole jauheNliha, vaan jauheliha.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole jauheNliha, vaan jauheliha.
Kuka hullu muka jauhelihaa pesisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ei mielestäni ole ristiriidassa ollenkaan, jos jauhenlihan yhteydessä puhutaan kuullostamisesta. Minulle molemmat ovat aika uusia ilmiöitä, enkä epäile myöskään tarvetta pesulle.
Kuhan vain ihmettelen.
Tässä olikin kyse sipulista.
Tottakai. Korona aikana pitää olla tarkkana. Ensin kädet oestö, kuivata. Sitten pakkaus pestä. Pitää kuivata. Sitten jauheliha pitää paistaa ja sen jälkeen huuhtoa kylmällä vedellä. Sitten kädet pitää pestä ja kuivata.
Darwin-palkintoehdokas tämä.
https://maskiset.fi/fi/tuote/alumiinifolio-heavy-duty-erinomainen-suoja…
Minä puristan aina jauhelihan ensin märän sukan lävitse, jotta liika rasva imeytyisi ennen paistamista pois. Sukan pistän uuniin kovettumaan ja annan sen sitten koiralle puruluuksi. Helppoa ja herkullista!