Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Varsinkin mummon jauheliha pitää pestä kunnolla .
Autoklavoin jauhenlihan, niin saa kypsennettyä samalla.
On tää niin hauskaa. Kyllä suomalaisilla on tilannetaju tallella.
En pese jauhelihaa, ainoastaan desinfioin klorinilla ja vademecumilla, joka antaa raikkaan tuoksun vähän ikääntyneellekin jauhelihalle.
Vierailija kirjoitti:
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
En kyllä ymmärrä tätä kysymystä. Varmaan huumoria, mutta yli hilseen menee. :(
Vierailija kirjoitti:
No en mutta ruskistamisen jälkeen huuhdon ylimääräset rasvat kuumalla vedellä hanan alla. Jää muuten tosi paljon rasvaa altaaseen. Hyvä keino jos haluaa rasvatonta kutakuinkin syödä.
Ei missään nimessä viemäriin niitä rasvoja! Imeytä pannulta paperiin ja roskiin se paperi. Putket tukkeutuu siitä rasvasta.
Pesen jouhenlihan pepsodentilla ja hammasharjalla, huuhtaisen vessanpöntössä ja eiku syömään. Hyvä ruoka, parempi mieli.
Painepesurilla, siinä samalla peseytyy koko huoneisto.
Sit kun tekee keiton, niin muista heittää likainen liemi pois ja ottaa hanasta uutta.
Muuten keitto jää likaiseksi.
Ennen kuin valmistat keiton, anna jauhenlihan lämmetä pöydällä pari viikkoa.
Kun se muuttuu turkoosiksi, se on parhaimmillaan 👍😏.
Juuriharjalla ja pesulaudalla. Mäntysuopa on ekologinen, luonnossa hajoava pesuaine.
Pesen. Vain ripaus vanish goldia ja tahra on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee kiviä niskaan, mutta kerron kuitenkin, että minä yleensä vain tuuletan jauhenlihan ulkona, nelisen tuntia riittää. Jos sataa, niin kaksi.
Yritin kerran, mutta naapurin koira kävi syömässä. Pitäisikö laittaa jauhenliha häkkiin? Entä miten pidän kärpäset loitolla?
Laitan pyykkikoneeseen pesupussissa, tulee puhdasta!
Tiedän kyllä poron-,possun-naudanlihan ...mutta mistä elukista tehdään jauhenliha..mikä elukka on jauhen??? Laittakaa joku kuva vinkiksi? Sitä katsomalla voisin EHKÄ päätellä tarviiko sitä pistää pyykkituvan kautta.
btw, onko tämä jauhen jotenkin saastainen kun pestä pitäs??
Vierailija kirjoitti:
Hei te jauhenlihan pyykinpesukoneenssa pesevät! Mitä lämpötilaan ja ohjelmaan suosittelentte? Käytättekö huuhteluainetta? Entäpä linkous? Kuinka monta kierrosta?
Jos on tosi kiire niin Sporttiohjelmalla mennään...ilman linkousta
no jopas nyt jauhenesta jauhetaan täällä
Apua, mun mies ei ikinä ole ruokaa laittaessa pessyt jauhenlihaa! Se tekee siis kaiken ruuan meillä ja vasta nyt tämän ketjun ansiosta tajusin kysyä häneltä, miten hän on pessyt jauhenlihan. Vastasi ettei ole koskaan pessyt eikä ymmärtänyt miksi pitäisi pestä😣 mitä mä teen mun miehen kanssa? Onko joku perushygieniakurssi, jonne voisin hänet lähettää? Saako avioeron sillä perusteella, ettei mies pese jauhenlihaa?
Mä oon alkanut epäillä, että ne kaikki vatsataudit ja flunssat ja muut taudit, missä me jatkuvasti ollaan, johtuvat likaisesta jauhenlihasta...😯 mies ei vaan usko mua!
voiko pitkäaikaisesta pesemättömän jauhenlihan syönnistä tulla syöpää?
Pesetän jauhelihan kemiallisessa pesulassa mattojen ja muiden vaatteiden kanssa.
Itelläni lemmikkinä pesukarhu, annan sen pestä jauhenlihan. Se imee iha hirviästi karhua samalla! Jää kaappi tyhjänä kun ei kaljaa enää ollenkaan :( Toivottavasti tulee lunta vielä tänävuonna että saan jää kaapin toimimaan, kun pitää lunta lahdata jää kaappiin.