Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
En pese mutta haistan aina ennen pannulle lyömistä. Tuore jauhenliha tuoksuu puhtaalle mutta kuitenkin jotenkin rautaiselle. Jos jauhenlihassa on sikaa mukana tuoksu voi olla hivenen tylppä, jopa eltaantunut. Kaikki hyvin, olet saanut siitoskarjun lihaa joka haisee luonnostaan testosteronin vuoksi. Makuvirheen vuoksi lihaksi menevät possupojat kastroidaan nuorena jotta tätä makuvirhettä ei tule. Kastrointi suoritetaan perinteisesti ilman puudutusta ja samalla amputoidaan häntä jotta lajitoverit eivät pure sitä ahtaissa oloissa. Bon Appetit!
EDIT: Häntää ei amputoida Suomessa mutta ulkomailla usein kuten ihmisoikeuksistaankin tunnetussa USA:ssa. Siellähän kyllä ympärileikataan 30% pojista ilman lääketieteellistä syytä. Tuo 30% on alempi kuin vuosia sitten. Juutalaisten ja muslimien määrä ei selitä tuota prosenttimäärää.
Ai sentään 😂😂Kyllä aloittajalta lähtee kohta talo alta, korvausvaatimukset kuolemantuottamuksesta ( nauruun kuoleminen ) tulee olemaan valtavat. Ei muuta kun ryhmäkannetta väsäämään sillä aikaa kun jauhenliha pyörii pesukoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Siskot hei. Ootteko kuullet että fingerborin eläinlääketieteen asemalla olis muka jalostettu mini jauhi. Sitä kuulema voi kasvattaa jopa kerrostalo asunnossa ihan kuin minipossua konsanaan.
Jauhe on laumaeläin, se kuuluu luontoon eikä viihdy ihmisaustuksissa. Hirveetä edes ajatella,että näitä alettaisiin kasvattamaan tuotantolihoina. Niin kaunis eläin ei kuuluu häkkiin!
No en todellakaan...mix pesisin?👍
Miten tästäkin aiheesta saatiin peräti 62 sivua pitkä ketju???
Meillä ei enää paljon kautetä jauhenlihaa, kun on niin hamkalaa valmista. Silon, kun valmitsettiin jauhia, niin ensin liotettiin kylmässä vedessä yön yli. Mieto lämpö kypaentäessä, ettei syty palamaan. Jauhensammutin ja samutuspeite pitää olla kokoajan vieresä.
Suosittelen klooria, valkaiseekin sen jauhelihan niin mukavasti ja tuo pikantin sävyn makuun. Tästä huolimatta en ole valkoista ylivaltaa kannattava rasisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskot hei. Ootteko kuullet että fingerborin eläinlääketieteen asemalla olis muka jalostettu mini jauhi. Sitä kuulema voi kasvattaa jopa kerrostalo asunnossa ihan kuin minipossua konsanaan.
Jauhe on laumaeläin, se kuuluu luontoon eikä viihdy ihmisaustuksissa. Hirveetä edes ajatella,että näitä alettaisiin kasvattamaan tuotantolihoina. Niin kaunis eläin ei kuuluu häkkiin!
Mutta jauhi onkin eri asia. Sitä paitsi jauhehan on pulveria. Jos siitä tulee lihaa, se on jauheenlihaa.
"No en mutta ruskistamisen jälkeen huuhdon ylimääräset rasvat kuumalla vedellä hanan alla. Jää muuten tosi paljon rasvaa altaaseen. Hyvä keino jos haluaa rasvatonta kutakuinkin syödä."
Tuo on tosi hyvä idea!
Terveisin putkimies.
intiaanit murensivat paistin lihaa niin että laitettiin liha satulan ja hevosen väliin ratsastaessa päiväksi ja sitten vasta paistettiin
itse olen nykyaikana tehnyt niin että olen kävellyt jauheliha kainalossa päivän kotona ja ilalla vasta ruskistanut, on liha mureaa
Hyvä regebti jauhenlihabullligsi
Kullita sipuli
Pese jauhenliha naapurin kärhherillä
Yhdynstä ainekset
Sillitä kuumalla sillitysraudalla sopivan kokoisiksi ballugoiksi
Vierailija kirjoitti:
Juu, jauhenliha on pakko pestä. Jauhelihaa ei.
Meillä on lemmikkinä jauhen-uros.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä toimit pakkasella? Mulla menee hermo, kun otan pakastimesta jauhenlihan, sulatan sen, vien ulos tuulettumaan. Neljä tuntia tuuletusta -> jauhenliha jäässä. Otan sisälle, sulatan, vien uudelleen tuulettumaan ->taas jäässä. Jos pakkasta kestää useita päiviä, niin toi rumba vaan jatkuu ja jatkuu.....
Huutonaurua 😀😀😀 kiitti päivän piristyksestä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ai saatana meinaan kuolla nauruun kun luen näitä kommentteja:'D
Ai kauheeta, mä oon ihan ripulillanyt kun en oo tienny ett jauheliha pitää pestä. En kai mä kuole ensi yönä kun lounas oli just jauhelihasta noi pullat. Jatkossa AINA pesen on niin hyvät ohjeet täällä. Outoa kun mä oon muuten niin viisas etten hoksannu että tottakai pyykinpesukoneessa ja lingottu pitää myös. Kiitti kaikille hyvistä ohjeistuksesta, lol.
Sattuuko tässä ketjussa olemaan niitä, jotka ovat siirtyneet tai sen ohessa kommentoivat perheestä, joka ei saanut yösijaa....
*Olipa taas vaikeeta ilmaista itseään*
Vierailija kirjoitti:
Miten tästäkin aiheesta saatiin peräti 62 sivua pitkä ketju???
Niinpä. Oon lukenu nämä jauhenlihan syntymän ja elon -viestit nyt kahteen kertaan. Mä tarvitsin nämä kaikki vastaukset just tänään kun aamulla potutti, v***tti ja ärsytti ihan sikana kaikki. Mut nyt on niin ihana ja rapea olo kun oon saanu nauraa ja nauraa ja nauraa ja...... oon niin iloinen tytön tyllerö nyt.
Mitä helevettiä varten se huuhdella pitäisi ??
Sama kun jätät syömisen kokonaan.
Varmaan purkkihernekeitosta huuhtelet nesteen pois myös, äly hoi