Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Tottakai.. käytän sen pyykkikoneessa 20 minuuttia.
En pese jauhenlihaa vaan laitan sen tyynyn sisään ja pelkästään tuuletan sen muiden vuodenvaatteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.. käytän sen pyykkikoneessa 20 minuuttia.
Minäkin kokeilin tuota, mutta jauheliha levisi ympäri rumpua ja täytti ne kolot. Sitten keksin käyttää pesupussia ja voin kertoa, että toimii!
Valkaisen jauhelihan aina valkopesussa ennen sen ruskistamista.
Jauheita vähätellään! Ovat Ruotsalais tutkimuksen mukaan vähintään yhtä älykkäitä kuin antiloopit! Jos et voi itse ampua antilooppia, et ole oikeutettu syömään jauhe-eläintäkään! Puhumattakan Kebab-eläimestä! Kebab-eläin on Azerbaidžanilaisen tutkimuksen mukaan todistetusti fiksumi, kuin Suomen hallitus! Ethän söisi Hallitustakaan? Ps: Porkkanallakin on tunteet, juo siis vettä, mutta ei paljoa, koska ilmastonmuutos, ja muuten maapallo hukkuu!
Astianpesukoneessa sunilla, tulee puhdasta, EI vaan syvä puhdasta
Mä taas olen sen verran pihi äijä, että yleensä otan jauhenlihan mukaan autopesulaan, avaan ikkunan ja näytän sitä kaunokaista ohi meneville puhdistusharjoille. Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä tuossa pitkässä juoksussa hyötyy vesi, pesuaine ja sähkölaskuissa.
Ehkä tää vitsi ei nyt kantanut ihan 64 sivua..
Onko tuo Tubberwaara jossain siinä Tuupovaaran lähellä?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, jos Jauhe sitä erikseen pyytää. Usein on käynyt niin että on yritetty ensin ruskistaa aromipesässä ja rasvat onkin tulleet ulos jo silloin. Ruskistamisen jälkeen on kyllä hyvä pestä ennen hauduttamista ettei tule tulehduksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Ja jauhenlihan pyykkikoneessa ollessa kuullostan sipulit valmiiksi.
Ei sipulia mitään kuullosteta, vaan kuulotetaan!
Ärsyttää,kun ei osata Suomen kieltä.
Kas kun ei kuloteta. :D Yleensä sipuli kuullotetaan.
No ei todellakaan! Ärsyttää nää, ketkä on nukkunnu äidin kielen tunneilla. Kulotus kyllä pilaa sen sipulin, tulee liika karstaa ja garsinogeenejä, mutta kuulotus on hyvä.
Äläpä.. ”...äidin kielen tunneilla.” *nauraa ääneen*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, jos Jauhe sitä erikseen pyytää. Usein on käynyt niin että on yritetty ensin ruskistaa aromipesässä ja rasvat onkin tulleet ulos jo silloin. Ruskistamisen jälkeen on kyllä hyvä pestä ennen hauduttamista ettei tule tulehduksia
Kaikesta tässä ketjussa esiintyvästä vinoilusta aloittajaa kohtaan ja käyttämästään sanasta jauhenlihan ja jauhenlihan pesemisestä huolimatta aloittaja tuskin on tajunnut pointtia edelleenkään ;D
Vierailija kirjoitti:
Hirvenliha kannattaa huuhtasta jos on luodinjämiä
Ainakin jos hirvijauhelihan pakastamisen/sulattamisen jälkeen siinä on verta, valuutan sen pois.
Ennen kuin hirven lihaa jauhetaan, se puhdistetaan nopeasti juoksevan kylmän veden alla verestä ym osista, joita ei jauhelihaan haluta.
taksikuski matti
21/21
klo 12:40 | 15.11.2017
itse en roikota lihaa kainalossa kuten tuttuni mutta taksikuskina murennan lihan niin että jauheiha tai paisti taksin istuimen alle päiväksi niinmuerenee siinä hyvin ja sitten vastan pesen, tosin tulee siinä päivän tai yön aikana piereskeltyä paljon mutta aromia se vain on
Minä vältän kaikkia liikoja kemikaaleja, joten myös jauhenlihani pesen ihan vanhanaikaisesti pyykkilaudalla ja pelkällä kuumalla vedellä. Toki nämä nykyiset tehokasvatetut jauhet kannattaakin ehkä pestä tujummilla aineilla, mutta meillä pyydystetään jauhet itse ja luonnosta suoraan pyydystettyä jauhea on aivan turha pestä. Kun kerran pääsee syömään luonnossa vapaana kasvaneen jauhenlihaa, ei enää tehotuotettua syö. Kuivaus tietenkin raikkaassa ulkoilmassa ja paras jauhenliharesepti on mielestäni ihan uunissa paistettu jauhenliha kuulostettujen sipuleiden kera .
Huomatkaa; jauheliha on eri kuin jauhenliha.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin, että huuhtasetteko vedellä ennen kypsennystä. En toki pese millään pesuaineilla.
No onko sulla todella noin sekava olo tänään? 😵
Miten mä en nyt yhtään tajua tätä ketjua
Samantien autoklaaviin, kuolee bakteerikkin kivasti sitte, ei varmasti enää maistu millekkää sen jälkee!