Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?

Vierailija
11.11.2015 |

Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?

Kommentit (3424)

Vierailija
841/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erikseen lihanpesukone.

Vierailija
842/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jauhenlihapesulalle tarvetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin pesen tiskikoneessa, sen jälkeen pesukoneessa.

Painepesurilla saa kerralla selvää!

Höyrypesuri on paljon kätevämpi. Jauheliha kypsyy samalla pesun yhteydessä ja ihan ilman pesuainejäämiä. Painepesurin kanssa ongelmana on ollut se, että jauhelihan joutuu kaapimaan pesun jälkeen keittiön seinistä ja ikkunoista.

Vierailija
844/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on erikseen lihanpesukone.

Meilläpäin sitä kutsutaan poreammeeksi.

Vierailija
845/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen MTV3:n Keittiöelämää-sarjassa näimme miten etiopialainen nainen huuhteli pannulle menevää lihaa siivilässä hanan alla. Se lienee oikea käytäntö.

Etiopiassa näin varmaan on ellei halua paistaa niitä kärpäsentoukkia yhdessä jauhelihan kanssa.

Vierailija
846/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää onkin taas oikeen NIKSIPIRKKA.😃

Vierailija
847/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sitä kuulustella?

Jos haluaa varmistua sipulin taustasta, sitä pitää ehdottomasti kuulustella. Sipuli on voinut radikalisoitua ja räjähtää pannulla tuhoten samalla kallisarvoisen jauhenlihan. Sipuli on myös saattanut kasvuolosuhteissaan joutua ympäristörikollisten hyväksikäyttämäksi ja nostossa on saatettu käyttää laitonta työvoimaa.

Tämä lukee jo turvallisen ja ekologisen kuluttamisen käsikirjassakin.

Vierailija
848/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammuimme eilen pojan kanssa kaksi jauhenta. Emme yleensä pese jauhenlihaa, mutta toinen  näistä jauhenista oli tosi likainen ja siksi sen huuhtaisimme suihkussa ennen kypsennystä. Kynittekö vai nyljettekö te jauhenet?

Vierailija
849/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin paistaa paaaaljon viimeisen käyttöpäivän yli menneen naudan jauhelihan ilman pesua. Tuleekohan kuolema?

M

Vierailija
850/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, että huuhtasetteko vedellä ennen kypsennystä. En toki pese millään pesuaineilla.

EI sitä huuhdella eikä pestä. Etkö noista vastauksista tulkitse suurta sarkasmia?

Vierailija
851/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desifioin neoamiseptilla että ei jää bakteereita. 

852/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kauan ulkomailla, mutta palasin juurilleni joksikin aikaa.

Minulta kysyttiin silloin tällöin siellä ollessani, mitä ihmiset tekevät siellä kylmässä maassa?

En oikein osannut antaa vastausta ja sanoin, etten ole ollut siellä pitkään aikaan. En oikein tiedä!

Tämä palsta on avartanut käsitystäni suurenmoisesti !

Yksi asia ei ole selvinnyt tätä palstaa kahlatessa: Lieneekö laskennallinen lahjakkuus edennyt siinä määrin kuin kirjoitustaito ja siihen liittyvä lahjakkuus tässä maassa ?

Vierailija
853/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenliha kuuluu pestä näin! Ensiksi painepesurilla ja omolla puhdistetaan. Sen jälkeen se kaavitaan seinistä ja ikkunoista. Laitetaan jääpalamuottiin viedään ulos tuulettumaan pakkaseen vähintään neljäksi tunniksi sitten vielä lumipesu. Laitetaan sauna lämpeämään valmiiksi kypsennystä varten. Lumipesun jälkeen kuumaan saunaa paistumaan höyryssä. Näin saat maukasta jauhenlihaa. Muista kuulustella sipulit ja laittaa sekaan.

Vierailija
854/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan kissan nuolla se läpimäräks ja sen jälkeen nuolen ite.

Vierailija
855/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan sen kylpyyn ja annan leikkiä leluankoilla ja botskeilla ja välillä kutittelen leuan alta:D

Vierailija
856/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtelen joskus kuumalla vedellä hanan alla jos oikein rasvaista, en yleensä pese.

Vierailija
857/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli tapana pestä jauhenliha astianpesukoneessa pikaohjelmalla.

Jauhemaisella pesuaineella, tottakai.

Siirryttyäni kasvisruokaan, kokkaan nykyään jauhenseitania, joka on samannäköinen eläin kuin jauhi itse, mutta valmistettu seitanista.

Ainut hankala puoli on, että seitanin valmistuksessa on toistettava koko kokkauksen ajan: "heil seitan, seitan is lord".

Mutta pestä sitä ei onneksi tarvitse.

Vierailija
858/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostun syömään vain eettisesti kasvatetun jauhenen lihaa. Juuri jauhenien kasvatusolosuhteet huolettavat minua aina ja se onko jauhenet ruokittu oikein...

Vierailija
859/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan vielä törmännyt JAUHENLIHAAN?

Vierailija
860/3424 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä ryöpätä liian kauaa, sillä muuten haju- ja makuaromit kärsivät! Uunissa kypsentäminen on hyvä tapa. Päälle taikinakuori ja munalla voitelu, niin että tulee kauniin ruskea pinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi