Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Sipulia kuuLLotetaan, pilkun jälkeen lyödään välilyönti, suomen kieli kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Ärsyttääkö, kun et itsekään aina kirjoita täydellistä suomea. Lauseessa-Sipulia= Kokonainen sipuli. Sipuli kuullotetaan= Pilkottu sipuli.
Ei sitten pesurasvaa viemäriin. Rasva käytetään ruvanlaitossa, tai piojätteisiin. En jaksanu lukea kaikkea, ehkä varoitus oli jo täällä. Itsehän imeytän sen pahviin ja käytän sytykepaloina.
Vierailija kirjoitti:
kyllä pitää pestä, kannataa käyttää fairya
Ei, ei missään nimessä fairya. Ainakin tää uudella kaavalla tehty fairy haisee niin pahalle, että menee hyvät jauhenlihat pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Sipulia kuulostellaan.
Ei sentään kuulustella. Täällä päin Suomea kuulustellaan, kun pitäisi sanoa, että kuunnellaan. Kuulusteluhan on ihan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Käy siihen mäntysuopakin, on luonnontuote, edullinen ja samalla saa pikantin mausteen siihen jauhenlihaan.
Meillä ei jauhenlihaa pestä vaan se tampataan pehmeällä piiskalla ennen sen paistamista.
Vierailija kirjoitti:
hullujenhuoneiden puhetta...
Ja oletko sinä täällä hoitajan vai hoidettavan nimikkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy siihen mäntysuopakin, on luonnontuote, edullinen ja samalla saa pikantin mausteen siihen jauhenlihaan.
No minä kyllä suosittelen ihan varta vasten jauhenlihan pesuun tarkoitettua pesuainetta. Oma taitaa tällä hetkellä olla Kiillon tuote, mutta Pirkankin vastaava ajaa asiansa, ettei ole hinnasta kiinni. Jos ei omasta kaupasta löydy, kannattaa pyytää kauppiasta tilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hullujenhuoneiden puhetta...
Ja oletko sinä täällä hoitajan vai hoidettavan nimikkeellä?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin, että huuhtasetteko vedellä ennen kypsennystä. En toki pese millään pesuaineilla.
Aina olen jauhelihan pessyt altaassa ja kuivannut föönillä ennen pannulle laittoa.
Toi pesuallas on siitäkin kiva ja kätevä, että voi samalla maustaa siinä lihan ennen pesua ja pesussa poistuu mausteiden myrkyt huuhteluveden mukana ja saa silleen täysiluomu eikä mitään kaupan luomua.
Lopettakaa tuo turha paskanjauhanta ! 😒
Vastasit väärään ketjuun. Paskanjauhentakeskustelu on toisaalla.Täällä keskustellaan jauhenlihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Ja jauhenlihan pyykkikoneessa ollessa kuullostan sipulit valmiiksi.
Ei sipulia mitään kuullosteta, vaan kuulotetaan!
Ärsyttää,kun ei osata Suomen kieltä.
Ei osata Suomen kieltä, mutta suomen kieltä osataan. Ei kuuloteta, vaan kuullotetaan.
Ei taivas, mistä näitä sikiää... :D Luitko sä ollenkaan tätä ketjua ja ymmärsitö ollenkaan lukeemaasi? Ihan jo otsikkoa? Jos haluat kielipoliisina ihan tosissasi ja tohkeissasi toimia...
Kielipoliisit näköjään jättää lukematta otsikosta lähtien koko ketjun. Etsivät vain virheitä. Raskas elämä:
Kuinka varma olet, että hän joka korjasi, että se on kuullottaa ja jota ärsytti, kun ei osata Suomen kieltä on kirjoittanut sen sarkasmina?
Minä en sitä kommentoinut, mutta olen melko varma, että se oli tosissaan kirjoitettu - ainakin se mahdollisuus on hyvin suuri ja silloin, kun opettaa muita väärin, niin on syytä korjata se ilman, että se on jotain kyttäämistä.
Täällä on muuten todella usein ettei edes lyhyttä otsikkoa ole kirjoitettu oikein, enkä tarkoita kielioppia, vaan ajattelu/näppäilyvirhettä. Että ei jaksa edes otsikkoa "oikolukea" on aika surkeaa.
Juuri näin, senkin kielipoliisit. Olen lukenut yötäpäivää näitä sivuja (120 kpl) ja löytänyt lukuisia virheitä myös näiden bessrwissereiden kirjoituksista. "Ketä heittää ensimmäisen kynän, te ulkokromatut". Kuka näin sanoi, en muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin, että huuhtasetteko vedellä ennen kypsennystä. En toki pese millään pesuaineilla.
Aina olen jauhelihan pessyt altaassa ja kuivannut föönillä ennen pannulle laittoa.
Toi pesuallas on siitäkin kiva ja kätevä, että voi samalla maustaa siinä lihan ennen pesua ja pesussa poistuu mausteiden myrkyt huuhteluveden mukana ja saa silleen täysiluomu eikä mitään kaupan luomua.
Siis suoraan pesualtaassa, hyi!? Kai sentään pesette sen hyvin ensin? Minulla on käytössä erillinen siivilä. Jos en ihan väärin muista, taisi olla juuri jauhenlihan pesuun tarkoitettu. Sellainen jalallinen. Töissä on lisäksi sellainen pyörivä jauhenlihalinko kuivaamiseen. Aika kätevä, mutta vie sen verran tilaa, etten ole kotiin hankkinut. Ikeassa olen nähnyt jonkun muovisen, mutta en usko että se kestää kovin hyvin.
En ole kuullutkaan että jauheliha pestään. Paistan sipulin kera ja hyvältä maistuu. Osta vähärasvaisempi jos et tykkää rasvaisesta, nauti tai kana.
30 astetta (eco-ohjelma) on hyväksi havaittu ja mieluiten sekin mahdollisimman lyhyenä tai keskipitkänä. Muistakaa ottaa ennen linkoista pois!
Komps, nämä klassikkoketjut ovat ihania täällä AV:llä