Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ystävä manipuloi ja valehtelee...

Vierailija
10.11.2015 |

Tilanne on se että eräs ystäväni on vähän ikävä. Tapasimme kun hän oli työtön ja tuolloin hän käyttäytyi hyvin, mutta muuttui kun sai työpaikan.
Hän pitää yhteyttä vain kun itse haluaa tai tarvitsee minulta jotain. Välillä pyytää apua kun kokoaa huonekaluja, ja joskus pyytää käymään hakemassa pizzan kun hän tulee myöhään kotiin. Vastaavasti kun itse tarvitsen jotain apua, hän suostuu kun saa asian hoidettua muiden menojen ohella ja silloinkin vastentahtoisesti. Välillä keksii mitä ihmeellisimpiä tekosyitä.
Kaikkein ikävintä on juuri se kun hän yrittää manipuloida minua. Viimeksi sunnuntaina hän yritti vakuutella miten nimeltä mainitsematon verkostomarkkinointi voi johtaa ties mihin rikkauksiin ja melkein painosti minua ryhtymään hänen myyjäksi ja tilaamaan heti varastoni täyteen. Todellisuudessa kyse on laillisesta pyramidipelistä, jossa tuloja hankitaan värväämällä myyjiä ja jossa todellisille tuloille pääsee vain kaikkein ylimmän tason myyjät.
Toisessa tapauksessa hän yritti myydä minulle jotain ilmaiseksi hänelle tulleita tarjouskuponkeja samaan hintaan kun alennus oikeutti. Molemmat esimerkit ja lukemattomat muut antaa käsityksen että ystäväni pitää itseään minua paljon älykkäämpänä.
Tiedän että ystäväni on hyvä ihminen, mutta hän on muuttunut niin paljon enkä haluaisi menettää häntä. Mutta mikä auttaisi tilanteeseen?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla