Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi villitys: kukkakaalipitsa! Kuka on kokeillut? Olisin halunnut mutta kukkakaalit oli jo loppu kaupasta!

Vierailija

http://www.safkatutka.fi/2015/06/11/kukkakaalipizza/
Tarvitset:

1 kukkakaalin
2 kananmunaa
2 dl juustoraastetta
1/2 tl laadukasta suolaa (mulla on vain laadutonta mutta ei kai se haittaa?)
ripaus mustapippuria

+ mieleiset täytteet

Resepti:

1. Leikkaa kukkakaalista lehdet ja kanta. Pese se hyvin, jonka jälkeen murenna se kattilaan.

2. Keitä noin kaksikymmentä minuuttia, kunnes kukkakaali on pehmentynt. Kun se on kypsää niin kaada se siivilän läpi.

3. Laita kypsä kukkakaalimuhennos puhtaan harson tai keittiöpyykeen sisään. Purista vielä loput nesteet hyvin pois.

4. Sekoita kulhossa kukkakaali ja loput ainekset.

5. Levitä uuninpellille ja taputtele pizzanpohja haluamaasi muotoon.

6. Paista uunissa 200°C kunnes pizzapohjan pinta on kullanruskea, noin 15 minuuttia. Tarkkaile, että ei jää raaksi tai pinta pääse palamaan.

7. Anna pohjan hieman jäähtyä, jonka jälkeen täytä haluamasi täytteillä. Paista uunissa vielä noin 10 minuuttia, kunnes juusto on sulanut.

8. Nauti maukas pizza hyvässä seurassa. (Mulla on vain huonoa seuraa mutta ei kai se haittaa?)

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Maistuuko se kukkakaalimunakkaalta?

Olen tehnyt niitä ah niin ihania terveellisiä banaanilettuja ja ne maistui banaanin ja kananmunan sekoitukselta, oksettavia!

Vierailija

Ei kai tää vaan sattumalta ollut ton vähän epäilyttävältä vaikuttavan Safkatutkan mainos? :) Kukkakaalipitsa kun on aika vanha juttu.

Vierailija

En elä trendipellejen mukana, vaan trendit seuraavat minua.

Toiset ovat seuraajia ja toiset ovat tiennäyttäjiä.

Vierailija

Minäkin olisin tehnyt tuota pari päivää sitten mutta kukkakaalit oli loppu.

Ostin sitten avokaadoja sillä avokaadopasta on menneen talven lumia ja nyt sain kokeilla sitä xD Silloin kun se oli muotia en saanut kokeilla kun avokaadot oli aina loppu. Eipä ollut erityisen hyvä makunautinto. Eli ei kannattanut odottaa...

Vierailija

Uusi? Ai tästä ikivanhasta jutusta on tullut isompi villitys ja siksikö nykyään ei meinaa kukkakaalia kaupasta löytää? 

Vierailija

Onhan tämä jo useamman vuoden vanha "hitti". Siltä ajalta jolloin karppaaminen oli suurinta hottia. Mutta joo, maistuu kukkakaalilta, ei kyllä pizzalta. Kukkakaali on hyvää, tosin syön sen mieluiten muuten kuin murenevana "pizzanpohjana".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tarvittaessa pizzan voi tehdä myös kakkakuulista jos kukkakaali on loppu.

Tämä on hyvää, mutta tarvitaan vain enemmän munaa. Ja kiva, kun ei tartte niin paljon pusertaa. :)

Vierailija

En kokeile, kokeilin viimeksi jotain uutta superherkkua : kokonaisena uunissa paahdettua kukkakaalia ja se oli ihan sairaan pahaa! :/

pumpuli
Seuraa 
Liittynyt21.9.2015

Kukkakaali keitettynä tai paistettuna maistuu hirveältä. Miksei voi nauttia kukkakaalit yms. jutut muulloin kuin pizzassa. Joskus kun pizzan himo iskee, niin silloin on saatava oikeaa tavaraa! Silloin pizza himotukset pysyy kurissa paremmin kuin moisella kuralla, sorry.

Lihvakoff
Seuraa 
Liittynyt15.10.2015

Ei voi olla hyvää! EN USKO! 

Enkä ikinä enää mene näihin, että pitsasta saa hyvää tekemällä siitä tosi kevyen. Kerran törmäsin johonkin painovartija Kevein Pitsa - ohjeeseen ja vasta loppumetreillä tajusin, että se oli siis munakas, johon tuli tomaattia, kevyintä juustoa ja basillikaa.

Se oli jostain syystä kammottavinta mitä olen koskaan syönyt. Kyllähän mä munakkaaseen voisin laittaa moisia aineksia, ja se olis herkkua. Sillä erolla, että kevein juusto olisi oikeasti semmoista rasvaista mustaleimaista emmentalia.

aiheenmamma123
Seuraa 
Liittynyt26.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Maistuuko se kukkakaalimunakkaalta?

Olen tehnyt niitä ah niin ihania terveellisiä banaanilettuja ja ne maistui banaanin ja kananmunan sekoitukselta, oksettavia!

Ai, minusta ne oli hyviä. Banaani on hyvää ja kananmuna on hyvää, ei niiden yhdistelmä hillon kanssa voi pahaakaan olla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat