Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä kihomatojen kanssa

Mato-ongelmainen
10.11.2015 |

Olen parikymppinen nuori nainen, joka on kärsinyt kihomadoista nyt puolitoista vuotta ja tuosta viimeisen puolen vuoden ajan oireita on ollut jatkuvasti. Tuota ennen matosia ilmeni muutaman kuukauden välein ja ne hoituivat pois Pyrvinillä, mutta nyt olen pisteessä, jossa edes monet monet Vermox kuurit eivät ole tehonneet, vaikka olen syönyt kyseistä lääkettä eri pituisilla väleillä.

Nukun joka yö sinkkipasta peräaukon ympärillä, jolloin en tunne kutinaa ja saan nukuttua rauhassa. Käyn suihkussa aamuin illoin ja pesen tuolloin huolellisesti alapääni. Pesen sen myös käsisuihkulla wc-käyntien yhteydessä. Tämä mato-ongelma on edennyt siihen pisteeseen, että madot eivät ilmaannu vain öisin, vaan kiemurtelua ja matosia alkaa näkyä jo neljän aikaan päivällä. Tämän takia sosiaalinen elämäni on kärsinyt huomattavasti, sillä ei tee mieli mennä opiskelijatapahtumiin/nähdä kavereita iltaisin, kun alapää kutisee molempien reikien ympäriltä jatkuvasti, sillä ei tuo sinkkipastakaan pysy paikallaan jos istuu/liikkuu muuten paljon.

Pesen käsiä jatkuvasti saippualla ja kynsiharjalla, jonka myös vaihdan usein. Vältän sormin syömistä ja jynssään joka toinen päivä oven kahvat/vessan hanat ja teen yleissiivouksen kerran viikossa. Pesen puhelimeni joka päivä, samoin läppärini yms asiat joita saatan käyttää sängyssä ollessani. Lakanat vaihdan joka toinen päivä enkä käytä enää käsipyyhettä, vaan kuivaan käteni käsipaperiin.

Tämä ongelma on paisunut sellaisiin mittasuhteisiin, että olen jopa harkinnut itsemurhaa, sillä en vain jaksa elää tällä tavalla saastuneena. Etenkin kun kuvioihin on ilmaantunut todella ihana mies, joka on myöskin kiinnostunut minusta, mutta en uskalla viedä juttua pidemmälle, ettei häneenkin tartu nämä madot. Olen käyttänyt tunteja netin selaamiseen etsiessäni vinkkejä tästä kamalasta ongelmasta eroon päästäkseni, mutta mikään vinkeistä ei toimi. Olen kokeillut läpi papaijat, piimaat, neilikat ja vaikka mitkä, mutta mikään ei auta.

Tämän viestin idea oli vain avautua tästä pahasta olosta, jonka tuo tartunta on minulle aiheuttanut. Maailmassa on pahempiakin asioita ja mielummin otan tämän kuin jonkun aivomadon tai vaikka syövän, mutta näin pitkään jatkuneena ongelma ottaa todellakin minusta ylivallan ja on jatkuvasti ajatuksissani päälimmäisenä.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sanottiin kun otti viinaa että ottaa matokuurin. En tiedä tehoa.

Vierailija
82/84 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli hiljattain kihomatoja mikä oli inhottavaa.

M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskassa kun rypee, niin saa vaikka mitä loisia itseensä. 

Vierailija
84/84 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni oli hiljattain kihomatoja mikä oli inhottavaa.

M42

Painoitko silti vaikka röörissä näkyi matoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä