Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hei te jotka ette imettäneet/aio imettää

Vierailija

Miksi ette imettäneet tai miksi ette aio imettää? Itse en imettänyt esikoista joka nyt 4kk koska se ei onnistunut. Voi olla että jätän imetyspuuhan suosista myös seuraavan lapsen kohdalla :)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mistä syystä teillä ei onnistunut? Hyvä että kuitenkin oot yrittänyt :) Saitko synnärillä tai neuvolassa kunnon imetysohjausta? Kokeile rohkeasti seuraavan kanssa, eihän sitä tiedä jos se lähtiskin sujumaan! :)

Vierailija

Meillä oli vauva 6pv teholla ja minä makasin osastolla, molemmilla verenmyrkytys ja mulla ei maito lähteny nousemaan ja vauva oli tottunu nopeesti saamaan letkulla ruoan joten se ei rauhottunu rinnalle ollenkaan :)
-ap

Vierailija

Jokainen raskaus on erilainen. Jos maito kuitenkin nousisi rintoihisi seuraavan vauvan aikaan, niin antaisitko maidon mennä hukkaan?

Vierailija

En imettänyt ensimmäistä lastani, koska olin leikkauksen jälkeen niin huonossa kunnossa, että maitoa ei tullut, kaikista yrityksistä huolimatta. Toisen kanssa sitten onnistui ja imetin hieman yli vuoden.

Esikoinen oli kipeänä ensimmäisen kerran 7-vuotiaana ja senkin jälkeen harvoin.

Toinenkaan ei ole sairastellut paljoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jokainen raskaus on erilainen. Jos maito kuitenkin nousisi rintoihisi seuraavan vauvan aikaan, niin antaisitko maidon mennä hukkaan?

Voi olla että antaisin, olen miettinyt että olisin seuraavan kohdalla myös imettämättä.
-ap

Vierailija

Vauva joutui suoraan teholle synnyttyään. Hengitysvaikeuksia oli pitkään ja oli heikossa kunnossa vielä kun pääsi kotiin eikä jaksanut imeä rinnasta. Lypsetty maito meni nenämahaletkulla ja lopulta tuttipullosta.

Vierailija

Imetys oli tosi stressaavaa ja vauva ei oppinut imemään. Vauvan paino vain tippui ja tippui yli rajoitusten joten päätin itse aloittaa korvikkeet vaikka kovasti imetykseen painostettiin, eikä sanallakaan ohjeistettu korvikkeista.

Jos ja kun tulee toinen lapsi niin en aio imettää päivääkään kotona. Ensin ajattelin, että pakkaan korvikkeet jo sairaalaan mukaan, mutta luulen että siellä ei lämmitetä maitopulloja. Huoh. En haluaisi päivääkään olla vuodeosastolla seuraavasta, ensimmäinen kokemus oli niin ahdistava ja helvetillinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Imetys oli tosi stressaavaa ja vauva ei oppinut imemään. Vauvan paino vain tippui ja tippui yli rajoitusten joten päätin itse aloittaa korvikkeet vaikka kovasti imetykseen painostettiin, eikä sanallakaan ohjeistettu korvikkeista.

Jos ja kun tulee toinen lapsi niin en aio imettää päivääkään kotona. Ensin ajattelin, että pakkaan korvikkeet jo sairaalaan mukaan, mutta luulen että siellä ei lämmitetä maitopulloja. Huoh. En haluaisi päivääkään olla vuodeosastolla seuraavasta, ensimmäinen kokemus oli niin ahdistava ja helvetillinen.

Ajattelin kanssa ottaa omat maidot synnärille seuraavan kanssa, meidän vauvalle ei nan maito sopinut ja synnärillä oli vain sitä.
-ap

Vierailija

Minulla oli vakaa aikomus imettää ja ajattelin sitä itsestäänselvyytenä. Synnytys oli erittäin rankka. Synnytyksen jälkeen kun oli aika kokeilla imettämistä ensimmäisen kerran, sain niin valtavan pelkokohtauksen, että hyperventiloin ja menetin tajuntani. Seuraavan kerran, kun kötilö yritti koskea rintaani, sain taas paniikkikohtauksen. Itkin ja huusin. Ei ole onnistunut imettäminen. Ei kyllä maitokaan enää paljo ntuon jälkeen enäöä noussut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voi olla että antaisin, olen miettinyt että olisin seuraavan kohdalla myös imettämättä.
-ap

Miksi ihmeessä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-ap

Miksi ihmeessä?

Koska imetys tuntui minusta vastenmieliseltä, rinnat olivat arat jo raskauden puolivälistä alkaen ja korvikkeen kanssa on helpompaa. Esikoisellakin refluksia pikkusen joten sakeuttajaa on helpompi käyttää korvikkeeseen.
-ap

Vierailija

Meillä tuskainen imetystaival kesti vain reilut kaksi kuukautta esikoisen kanssa, sekin päällekkäin korvikkeiden kanssa, mutta jos toisen saisin niin yrittäisin kyllä kaikkeni että imetys onnistuisi pitempään. Olisi niin paljon helpompaa ja mukavempaa imettää kun läträtä korvikkeiden ja pullojen kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-ap

Miksi ihmeessä?

Koska imetys tuntui minusta vastenmieliseltä, rinnat olivat arat jo raskauden puolivälistä alkaen ja korvikkeen kanssa on helpompaa. Esikoisellakin refluksia pikkusen joten sakeuttajaa on helpompi käyttää korvikkeeseen.
-ap

Mä sanoisin, ettei kuitenkaan kannata tehdä päätöstä tuollaisen tunteen perusteella, vaan kokeilla seuraavalla kerralla avoimin mielin. Imetys on kuitenkin tutkitusti kaikkein paras keino ruokkia vauva.

Vierailija

Tein oman valinnan ja päätin etten imetä.  En vaan ole kokenut sitä omakseni monista syistä. Mun rinnat on mulle arka paikka.

t. 4 lapsen äiti

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat