Moneltako teidän ala-asteikäiset menee koulupäivinä nukkumaan?
Kommentit (30)
9-ja 10-vuotiaat ovat sängysssä 20.30 mnnessä, nukahtavat heti.
2.luokkalainen 19.45.-20.15 herää 7.30-7.45
22-00 riippuen, miten treenit loppuu. Jos lepakkovuorosta tulevat 22.30, iltapalat, suihkut ja kierroksien hidastaminen ottaa hetkensä.
Kasiin menevät ovat iltakasilta sängyssä, ysiin menevät iltaysiltä. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Oho. n. 12 h? Onko ihan pirteä kuitenkin päivällä ettei ole joku sairaus joka selittää noin suuren unentarpeen?
Ala-koululainen menee kahdeksalta nukkumaan, herää siinä 7 paikkeilla. Ylä-koululainen menee yhdeksän - kymmenen välillä nukkumaan ja herää myös seitsemältä.
Tokaluokkalainen menee nukkumaan n. klo 20, nukahtaa heti. Herää klo 6.30 kouluaamuina, yleensä seitsemään mennessä viikonloppuisin.
Ei aavistustakaan. Pelailevat tietokoneella vielä kun minä menen 23 aikaan nukkumaan. Olen käskenyt pitään äänet hiljaisella joten eivät kuitenkaan häiritse. 10 ja 11v poikia.
Yleensä viimeistään kello 21. Herätys seitsemältä.
Yläkoululainen menee nukkumaan klo 23. Sitähän sää et kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan. Pelailevat tietokoneella vielä kun minä menen 23 aikaan nukkumaan. Olen käskenyt pitään äänet hiljaisella joten eivät kuitenkaan häiritse. 10 ja 11v poikia.
Oikeastiko?
Eilen nukahtivat ennen 23.00. Mies hoitaa nukuttamispuuhat ja paskasti hoitaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. n. 12 h? Onko ihan pirteä kuitenkin päivällä ettei ole joku sairaus joka selittää noin suuren unentarpeen?
Tuon ikäisen keskimääräinen unentarve on n 10 h. Tunti pari sinne tänne ei vielä epätervettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko?
No mikä muka on ongelma? Kyllä ne nukkumaan menevät kun alkaa väsyttämään. Aamulla ovat aina liiankin pirteitä.
8v ja 21 sänkyyn, yleensä nukahtaa heti.
Herää 7:10 ja vkl aamuisin luultavasti samoihin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko?
No mikä muka on ongelma? Kyllä ne nukkumaan menevät kun alkaa väsyttämään. Aamulla ovat aina liiankin pirteitä.
Se että ne ovat aamulla liiankin pirteitä ei tarkoita sitä että olisivat nukkuneet tarpeeksi. Mites koulussa, keskittymiskyky ja käytös? Nyt sitten se vanhemmuus hanskaan äkkiä ennen kuin teini-ikä iskee päälle!
Viitosluokkalainen menee klo 21-22 välillä nukkumaan. Yritetty pitää kiinni siitä, ettei venyisi yli 21.30 mutta välillä venyy silti. Heräilee noin seitsemän aikaan, joten yhdeksän tuntia saa unta vaikka menisi nukkumaan kymmeneltäkin.
Ysiltä sammuu valot ja yleensä 21.10 kuuluu kolmiääninen tuhina. Lapset ekalla, kolmannella ja viidennellä. Herätys kello 7 arkisin, viikonloppuisin omaan tahtiin heräily kello 7.30 maissa. Joskus loman loppupuolella saatetaan nukkua kasiin saakka. Päiväunia tarvitsee vain äiti.
ekaluokkalainen n. klo 21 nukkumaan ja herää itsekseen seitsemän maissa.
klo 22, heräävät n. 7.30-8.