Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minun pitäisi tukea suomalaisia yrittäjiä tai edes Suomessa olevia ulkomaisia kauppoja?

Vierailija
10.11.2015 |

Tyttäreni tarvitsi juhlamekon pormestarin itsenäisyyspäivän vastaanottoa varten (Helsingissä 4.-luokkalaiset juhlivat näin itsenäisyyspäivää). Hän halusi turkoosin.

Ajattelin, että nyt kerrankin edes itsenäisyyspäivän takia voisin tukea suomalaista yritystä ja aloin etsiä turkooseja lastenmekkoja. No, eipä löytynyt kovinkaan montaa (2 kpl). Toinen maksoi 129 euroa, toinen 74,50 euroa. Aivan järkyttäviä summia yhdestä mekosta, joka ei mahtuisi enää vuoden päästä päälle.

Aloin selata ulkomaisten nettikauppojen valikoimia. Johan löytyi ja hinnat jopa kymmenesosan siitä, mitä suomalaiset vastaavat.

Klik-klik vaan ja tilasin mekon EILEN aamulla saksalaisesta nettikaupasta hintaan 13,90€. Uutena asiakkaana sain uutiskirjeen tilaamalla toimituksen ilmaiseksi. Äsken tuli DHL:stä viesti, jossa kysyttiin, noudanko mekon lähikaupan postiautomaatista, DHL:n varastolta lentokentän läheisyydellä vai olenko kotona, jos tuodaan kotiovelle. No olen ja mekko tulee puolenpäivän aikaan.

Sain siis juuri sellaisen mekon, jota tyttö toivoi. Hinta 13,90€.

En tiedä, miksi minun pitäisi tukea suomalaista pienyrittäjää, kun hintaero on näin järjetön.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai niitä mistään syystä "pidä"tukea. Mutta hintako on ainoa kriteeri mekolle? Satasen mekolla ja kympin mekolla on varmasti vähän laatueroa.

Oliskin, mutta voi olla täysin sama mekko.

Yleensä ei ole.

Ostin lapseni vanhojentanssimekon suomalaisesta liikkeestä, jossa mekkoa sai sovittaa ja katsoa tarkasti. Valmistusmaa Kiina, silti hintaa 275 e. Tuttavan lapsi ihastui mekkoon, mutta halusivat säästää ja tilasivat sen suoraa Kiinasta hintaan 125 e (sisälsi tullit ja postituksen). Nettikuvassa kyseessä oli sama mekko kuin minkä ostin, mutta todellisuudessa kyse oli aivan eri asusta. Halvassa mekossa myös materiaali oli halpaa, kirjailu huolimatonta ja vetoketju vinossa.

Kiinassa tehdään asuja tietyn kuvan mukaan. Halpa on oikeasti halpa, kalliimmassa satiini on paksua, vuorikangas laadukasta ja kirjailut tehty jälkikäteen.

Jokainen voi valita.

No miten kävi? Menikö halvassa mekossa tanssit ketuilleen ja valmistuiko huonommin arvosanoin, eikä saanut jatko-opiskelupaikkaa, kun taas kalliimman mekon ostanut menestyy loistavasti?

Just tuollaisessa kertakäyttötuotteessa on fiksua ostaa halpa.

Vierailija
82/86 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä mitenkään usko, että joku saa 1-2 päivässä kamat kotiin EU:n ulkopuolelta. Johan tullissakin menee se päivä-pari.

Vai kirjoittelevatko täällä veroja kiertävät suomalaisen sosialismin kasvatit?

Kumpi on lähtenyt EU:sta, Suomi vai Saksa?

Tilataan töissä jatkuvasti tavaraa saksasta ja ne tulee siten että jos tilaus on sisällä tänään ennen klo 12, niin tavara on meillä huomenna iltapäivän aikana.

Ai kun ihkua. Tilaatteko te vaatteita vai kenkiä vai molempia? Ja toimitetaanko ne teille töihin vai kotiin?

Hölmöihin juttuihin saa hölmöjä vastauksia. Tässä puhuttiin jenkkiläisistä, malesialaisista ja kiinalaisista firmoista, jotka toimittavat kamaa suomalaisille yksityishenkilöille 1-2 päivässä. Ei vastaa minun kokemuksiani kuluttajana. Eivätkä kuuluneet EU:hun, kun viimeksi tarkistin.

Saksalaiseta nettikaupasta täällä puhuttiin

On tässä puhuttu vaikka mistä itse ompelemista myöten. Katso vähän aiempia lainauksia.

Kannattaa lainata se viesti mitä kommntoi, varsinkin jos on kommenoimassa sivuhaaroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vapaamatkustaja mahtuu mukaan, mutta järjestelmää ei voi rakentaa niin, että kaikki saa hyvät tulot, mutta rahat kuskataan muualle. 

Mutta juuri noinhan menestyvät suomalaiset yrittäjät toimii. Investoinnit tehdään ulkomaille ja voitot piilotetaan myös ulkomaille suomalaisen verottajan ulottumiin. En keksi kyllä yhtään hyvää syytä tukea tätä kehitystä.

Vierailija
84/86 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai niitä mistään syystä "pidä"tukea. Mutta hintako on ainoa kriteeri mekolle? Satasen mekolla ja kympin mekolla on varmasti vähän laatueroa.

Tilaan paljon kiinasta ja ihan samaa tavaraa saa Suomessakin, mutta tuotteesta riippuen 2-10 kertaiseen hintaan.

Olen kyllä joitain tuotteita nänyt samaan hintaan tai jopa kalliimmallakin valuuttakurssit ja mahdollinen tullimaksu ja joskus pitkä toimitusaika on harmina.

En edes asu Suomessa, joten kotimaisen kaupan tukeminen jää vähiin muutenkin, koska suunnilleen aina kun käyn Suomessa auki on joku ABC tai pikkuSiwa, vaikka ihmisillä olisi kerrankin aikaa käydä ostoksilla.,

Miten palautukset Kiinaan ovat sujuneet, paljonko on mennyt aikaa/postimaksuja, että rahat ovat palautuneet?

Mä reklamoin yhdestä hajonneesta tuotteesta, kesti 2 tuntia niin rahat olivat tililläni eikä tarvinnut tietenkään palautella mitään. 

Itse tilaan paljon Saksasta, briteistä ja Aasiasta, eikämitään ongelmia ole ollut  (tilaan usein). Saksasta ja briteistä tulee pariss apäivässä ovelle asti, edullisemmin kuin Suomesta, ja mukaan saa aina hyvän seurannan toisin kuin Suomessa tilattaessa. Monta kertaa olen etsinyt tiettyjä tuotteita Suomesta, mutta huono valikoima ja huono palvelu ovat mulle isompi ongelma kuin hinta. Olen saanut todela surkeaa palvelua kotimaisissa liikkeissä, joilla usein ei edes ole kunnollista verkkokauppaa. Tottakai tilaan muualta silloin. Juuri pari kuukautta sitten tilasin Saksasta bileisiin sellaisia juttuja, joita ei normaalisti toimiteta Suomeen, mutta laitoin sähköpostia ja lähettivät minulle silti.

Vierailija
85/86 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että eilen aamulla olisit tilannut mekon ja tänään se olisi puolilta päivin tulossa... just joo, taitaa olla vähän värikynää tuossa nyt.

No tässä copy-paste tilauksestani, jonka tein lokakuussa Nextiltä:

Tuesday, October 13, 201510 Arrived at Sort Facility HELSINKI - FINLAND HELSINKI - FINLAND 07:24

1 Piece

9 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:28

1 Piece

8 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:41

1 Piece

7 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 02:49

1 Piece

Monday, October 12, 2015  Location Time Piece

6 Departed Facility in EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 23:31

1 Piece

5 Processed at EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 19:32

1 Piece

4 Arrived at Sort Facility EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 17:07

1 Piece

3 Departed Facility in LEEDS - UK LEEDS - UK 15:43

1 Piece

2 Processed at LEEDS - UK LEEDS - UK 15:42

1 Piece

1 Shipment information received LEEDS - UK 10:32

Multa oli näköjään jäänyt osa kopioimatta. Todistukseksi siis nopeista toimitusajoista tässä alla vaatetilaukseni, reilussa vuorokaudessa Englannista Suomeen kotiovelle.

Tuesday, October 13, 2015

13 Delivered - Signed for by : (minun nimeni) HELSINKI  17:25

1 Piece

12 With delivery courier HELSINKI - FINLAND 16:59

1 Piece

11 Forwarded for delivery HELSINKI - FINLAND 10:38

1 Piece

10 Arrived at Sort Facility HELSINKI - FINLAND HELSINKI - FINLAND 07:24

1 Piece

9 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:28

1 Piece

8 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:41

1 Piece

7 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 02:49

1 Piece

Monday, October 12, 2015  Location Time Piece

6 Departed Facility in EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 23:31

1 Piece

5 Processed at EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 19:32

1 Piece

4 Arrived at Sort Facility EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 17:07

1 Piece

3 Departed Facility in LEEDS - UK LEEDS - UK 15:43

1 Piece

2 Processed at LEEDS - UK LEEDS - UK 15:42

1 Piece

1 Shipment information received LEEDS - UK 10:32

Vierailija
86/86 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit ostaa sen mekon suomalaiselta ompelijalta. Tai sitten voit tukea verovaroillasi sen ompelijan elatusta toimeentulotukena liian vähäisen palkan takia. Ihan miten vain. Varmasti olisi Suomestakin löytynyt yhtä käyttöä varten kympin kolttu. Mikset etsinyt enempää?