Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordeassa häikkää; Elatusmaksut tilille vasta huomenna

Vierailija
10.11.2015 |

Soitin pankkiin. Palkkakaan ei näy tilillä. Vitun Nordea HAISTA VITTU!!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea on tällä hetkellä sijoittanut yksinhuoltajien rahat parempiin kohteisiin.

Vierailija
22/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää elatusmaksu sama kun lapsilisä?

Kuinka paljon teille oikein maksetaan tyhjää rahaa,joku sanoi että jopa 600€ pitäisi tulla tilille?

Enää en ihmettele jos Suomi on pian konkurssissa kun tuollaisia summia maksetaan ilman vastiketta ja kaikki tämä velkarahalla.

Elatustuki on se, mikä nyt on monilla saamatta.

Ja kyllä, se on vastikkeetonta rahaa joka maksetaan niille, joiden lasten toinen vanhempi ei elatusmaksuja pysty syystä tai toisesta maksamaan (varaton, vankilassa, kuollut tms.) ollenkaan, tai pystyy maksamaan alle elatustuen maksimisumman.

Maksimisumma on n.150€/lapsi (tai vähemmän, jos elatusvelvollisen vanhemman katsotaan pystyvän maksamaan jonkinlainen osa tästä).

Esimerkiksi mun neljästä lapsesta, joiden isä on todettu niin pienituloiseksi ettei kykene lapsian elättämään, se on tosiaan vähän päälle 600€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan elatustuen Kelan kautta. Exältä sitten ulosmitataan se takaisin Kelalle. Eli ei se ole mun kohdalla mitenkään vastikkeetonta valtion maksamaa rahaa, yhteiskunta saa sen takaisin, se raha vaan kiertää Kelan kautta.

Vierailija
24/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saattoi seitsemältä aamulla sttaa pankkiin?

Nordean aspa on 24/7 auki.

Pitäähän se 24/7 olla auki, että rahaton av-mamma pääsee kyselemään rahojensa perään :D

On kyllä aika järkyttävää, että joidenkin elämä näyttää pyörivän elatustuen varassa. 

Se ei ole mitään "aika järkyttävää".

Se on turhan monen nykysuomalaisen arkea.

Vierailija
25/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää elatusmaksu sama kun lapsilisä?

Kuinka paljon teille oikein maksetaan tyhjää rahaa,joku sanoi että jopa 600€ pitäisi tulla tilille?

Enää en ihmettele jos Suomi on pian konkurssissa kun tuollaisia summia maksetaan ilman vastiketta ja kaikki tämä velkarahalla.

Elatustuki on se, mikä nyt on monilla saamatta.

Ja kyllä, se on vastikkeetonta rahaa joka maksetaan niille, joiden lasten toinen vanhempi ei elatusmaksuja pysty syystä tai toisesta maksamaan (varaton, vankilassa, kuollut tms.) ollenkaan, tai pystyy maksamaan alle elatustuen maksimisumman.

Maksimisumma on n.150€/lapsi (tai vähemmän, jos elatusvelvollisen vanhemman katsotaan pystyvän maksamaan jonkinlainen osa tästä).

Esimerkiksi mun neljästä lapsesta, joiden isä on todettu niin pienituloiseksi ettei kykene lapsian elättämään, se on tosiaan vähän päälle 600€.

Miksi on pitänyt 4 lasta tehdä pienituloisen miehen kanssa? miksi me veronmaksajat joudumme elättämään teidän lapsianne? itse et varmaan töissä käy?

Vierailija
26/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan elatustuen Kelan kautta. Exältä sitten ulosmitataan se takaisin Kelalle. Eli ei se ole mun kohdalla mitenkään vastikkeetonta valtion maksamaa rahaa, yhteiskunta saa sen takaisin, se raha vaan kiertää Kelan kautta.

Kaunis ajatus, mutta...Mikä sitten on elatusrästit ja maksuvapaudet, joista kertyy kallis lasku yhteiskunnalle. Eihän takaisin saada perittyä edes lähdeskään puolta elatusapurästeistä.

Vierailija
27/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuteleeko täällä taas ne kahden työssäkäyvän ydinperheen ihmiset? Vai kenties ne joiden exät kiltisti maksaa elarit? Se on kuulkaas niin, että Kela maksaa paljon lusmujenkin exien elareita ja karhuaa niitä sitten vuosia takaisin. Munkin exä on tasan kerran kymmenessä vuodessa maksanut elarit itse ajallaan. Sen jälkeen niitä onkin tullut ulosotosta epäsäännöllisen säännöllisesti. Tänä syksynä asiat taas muuttuivat ja maksajaksi tuli Kela. Mä oon tottunut siihen että maksut tulee kun tulee mutta joillekin toi raha on todella tärkeä ajallaan tulevaksi. Eihän siinä tarvita kuin esim. lainanlyhennys tälle päivälle ja tili huutaa tyhjyyttään. Toki itsekin olen sitä mieltä että muutama euro jokaisellla pitäisi olla tällaisten varalle. Saa edes jotain evästä vaikka puuroa.

Vierailija
28/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuteleeko täällä taas ne kahden työssäkäyvän ydinperheen ihmiset? Vai kenties ne joiden exät kiltisti maksaa elarit? Se on kuulkaas niin, että Kela maksaa paljon lusmujenkin exien elareita ja karhuaa niitä sitten vuosia takaisin. Munkin exä on tasan kerran kymmenessä vuodessa maksanut elarit itse ajallaan. Sen jälkeen niitä onkin tullut ulosotosta epäsäännöllisen säännöllisesti. Tänä syksynä asiat taas muuttuivat ja maksajaksi tuli Kela. Mä oon tottunut siihen että maksut tulee kun tulee mutta joillekin toi raha on todella tärkeä ajallaan tulevaksi. Eihän siinä tarvita kuin esim. lainanlyhennys tälle päivälle ja tili huutaa tyhjyyttään. Toki itsekin olen sitä mieltä että muutama euro jokaisellla pitäisi olla tällaisten varalle. Saa edes jotain evästä vaikka puuroa.

Kyllä minä ainakin olen ihan kahden lapsen yksinhuoltaja äiti ja lasten elatuksen maksaa nyt Kela. Nettotulot 1700/kk. Asumistukea en saa, jne. Mutta en silti ole koskaan laskenut mitään tuon tuen varaan vaan suhteuttanut menot noihin nettotuloihin, johtuen juurikin entisen rakkaan puolisoni juupaseipäs maksamiseen. Kummasti sitä oppii mielikuvitusta käyttämään, kun mitään ei pidä itsestään selvänä.

Ei se palkkakaan aina auttamatta sinne tilille tule. Siksi ei pidä mitään eräpäiviä sopia kyseiseen päivään vaan ottaa huomioon parin päivän viivytykset.

Vierailija
29/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika elämästään erkaantuneita täällä huutelijat ja ihmettelijät, kun eivät selkeästi ymmärrä kuinka ahtaalle Suomessa on osa lapsiperheistä ajettu.

Meillä molemmat käy töissä. Ei velkaa, ei autoa jne. Silti toisinaan on tiukkoja kuukausia. Se on elämää se.

Vierailija
30/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis ajatus, mutta...Mikä sitten on elatusrästit ja maksuvapaudet, joista kertyy kallis lasku yhteiskunnalle. Eihän takaisin saada perittyä edes lähdeskään puolta elatusapurästeistä.

Sehän ei ole minun vikani, jos mies tällaisen menettelyn on kohdalleen valinnut. Syytä sitä, älä minua!

Vierailija
31/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön enkä saa mitään elareita, mutta pidän aina säästössä sen verran että eläisin hyvin vaikka 6kk vaikka kaikki tulot olisi 0€.

Vierailija
32/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän ei ole minun vikani, jos mies tällaisen menettelyn on kohdalleen valinnut. Syytä sitä, älä minua!

Sinähän sen luuserimiehen kanssa olet lisääntynyt joten kyllä syytä on sinussakin. Saisi kaikki kelan kautta maksettavat elatustuet lopettaa. Miettisitte paremmin sitten kenen kanssa lisääntyisitte. Ei ole meidän muiden veronmaksajien syy että olette luuserin kanssa lisääntyneet eikä meidän kuulu maksaa kakaroittenne elämää. No täytyy laittaa ylemmäs viestiä että saataisiin kelan elarit lopetettua.

Vierailija
33/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpössä lintukodossa elää ihmiset. "Miks teit lapsia pienituloisen miehen kanssa?", hah, oletteko huomanneet missä jamassa Suomi on. Se nykyään pienituloinen mies on saattanut vielä viisi vuotta sitten tienata 80 000€ vuodessa, katsokaas mussukat kun elämäntilanteet voi muuttua. Toivottavasti omalle kohdallenne ei ikinä satu esimerkiksi yt-neuvotteluja, sairastumista tai puolison kuolemaa, tiputte pilvilinnoistanne helvetinmoisella rytinällä.

Vierailija
34/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tuossa tilanteessa,mutta voin kuvitella että:

-tulee ero, on etsittävä uusi koti. Vanhaa myydään eli siitä menoja + uuden kodin vuokra. Uuden kodin välttämättömät hankinnat, huonekalut, astiat, kodinkoneet, muuttokustannukset jne. Menee hetki ennen kuin elarit alkaa pyöriä.

Kuinka monella av-mammalla on puskuria tuohon. Oikeasti?

Itse erosin ensimmäisestä liitosta, eikä minulla ollut lapsia. Silti kymppitonnin puskurirahasto hupeni kohtuullisen nopeasti. Toki sitten ajan kanssa säästin uuden, mutta tuona aikana odotti tilipäivää kuin kuuta nousevaa. Eri asia tietenkin jos aikuisena olisin ottanut vanhemmilta ruoka.ym apua. Sen olen tässä elämän aikana huomannut että eniten kauhistelijoita on ne, jotka edelleen ostattaa ja maksattaa vanhemmillaan erinäisiä juttuja. Muka aikuiset ja elämänhallinnan omaavat ihmiset.

Vierailija
35/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpössä lintukodossa elää ihmiset. "Miks teit lapsia pienituloisen miehen kanssa?", hah, oletteko huomanneet missä jamassa Suomi on. Se nykyään pienituloinen mies on saattanut vielä viisi vuotta sitten tienata 80 000€ vuodessa, katsokaas mussukat kun elämäntilanteet voi muuttua. Toivottavasti omalle kohdallenne ei ikinä satu esimerkiksi yt-neuvotteluja, sairastumista tai puolison kuolemaa, tiputte pilvilinnoistanne helvetinmoisella rytinällä.

On sattunut kaikki noista vaihtoehdoista, silti niihin voi varautua säästämällä etukäteen ja jos menettää työnsä voi opiskella uuden ammatin yms ei saa jäädä rypemään huonoon tilanteeseen.

Vierailija
36/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-tulee ero, on etsittävä uusi koti. Vanhaa myydään eli siitä menoja + uuden kodin vuokra. Uuden kodin välttämättömät hankinnat, huonekalut, astiat, kodinkoneet, muuttokustannukset jne. Menee hetki ennen kuin elarit alkaa pyöriä.

Itse erosin ensimmäisestä liitosta, eikä minulla ollut lapsia. Silti kymppitonnin puskurirahasto hupeni kohtuullisen nopeasti. Toki sitten ajan kanssa säästin uuden, mutta tuona aikana odotti tilipäivää kuin kuuta nousevaa. Eri asia tietenkin jos aikuisena olisin ottanut vanhemmilta ruoka.ym apua. Sen olen tässä elämän aikana huomannut että eniten kauhistelijoita on ne, jotka edelleen ostattaa ja maksattaa vanhemmillaan erinäisiä juttuja. Muka aikuiset ja elämänhallinnan omaavat ihmiset.

Hmm.. Luitko aloitusta? Elarit puoli päivää myöhässä, niin yks sankari miettii mitä söis. Sullahan oli toi puskurirahasto, mut ap:llä ei ole edes tonnikalapurkkia puskuriksi. Puoli päivää, eikä kyse oo ees palkasta!!

Vierailija
37/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työtön enkä saa mitään elareita, mutta pidän aina säästössä sen verran että eläisin hyvin vaikka 6kk vaikka kaikki tulot olisi 0€.

Niin, sinua elättää joku taho tai tienaat pimeästi niin hyvin että työttömyysrahat menevät säästöön. Muutenhan tuo ei ole mahdollista. Hyvä siinä on jeesustella. Elätti.

Vierailija
38/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. Luitko aloitusta? Elarit puoli päivää myöhässä, niin yks sankari miettii mitä söis. Sullahan oli toi puskurirahasto, mut ap:llä ei ole edes tonnikalapurkkia puskuriksi. Puoli päivää, eikä kyse oo ees palkasta!!

Kiitos, luin aloituksen. Ja kuten itsekin kirjoitin niin odotin tilipäivää kuin kuuta nousevaa kun puskuri oli käytetty. Ja se meni oikeasti todella nopeasti. Voin hyvin ymmärtää että jollain on rahat totaalisen loppu. Kaikki kun eivät saa esim. vanhemmiltaan minkäänlaista apua. Ei edes kahvikupillista.

Vierailija
39/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme Nordean puolustelua. Pankki vetää välistä jokaisella "palvelulla", mitä ikinä vain keksii, vaikka todellisuudessa ihminen itse hoitaa asiansa verkossa ja kuluja ei ole juuri muuta kuin järjestelmän ylläpidosta. 

Nordean vika on, jos rahat eivät tule heidän sössimisensä takia. Ne pitää tulla ja piste. 

Aivan toinen keskustelunaihe on, onko ihminen riippuvainen rahaeristä päivän tarkkuudella. Ei liity tähän. 

Vierailija
40/63 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sattunut kaikki noista vaihtoehdoista, silti niihin voi varautua säästämällä etukäteen ja jos menettää työnsä voi opiskella uuden ammatin yms ei saa jäädä rypemään huonoon tilanteeseen.

Ja esimerkiksi puolison kuoleman jälkeen vaan porskutetaan heti eteenpäin? En tiedä teidän avioliitoista, mutta jos oma mieheni kuolisi yllättäen niin en siitä hetkeen nousisi. Itse säästän joka kuukausi, mutta ei siellä tilillä silti lepää mitään kymppitonnia. Kirjotteleeko näitä kommentteja ne ihmiset, jotka väittää ettei kukaan voi töissä tienata alle kahtatonnia kuussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi