Mitä mieltä tästä äidin ja tyttären keskustelusta?
Äiti on jatkossa Ä ja tytär T.
Ä: Älä sitten tule mulle märisemään kun käy niin.
T: En todellakaan itke sulle yhtään mitään asioita.
Ä: Niinhän sä sanot, mutta sitten kuitenkin tulet että "yhhyhhyy"
T: En todellakaan! Mä en sulle kerro yhtään mitään!
Ä: Niin sepä se kun et kerro. Suhun ei voi luottaa. Sun pitää olla luottamuksen arvoinen.
T: Teille ei mun asiat kuulu ja mä en kerro teille mitään. Painu vittuun huora.
Ä: Hei, kuulitko! (huutaa tytön isälle) Nyt se huoritteli, tule pitämään kuria sieltä!
Tytön isä tulee ja läimäyttää tyttöä niin että tämä kaatuu. Isä ja äiti huutavat tytölle niin että tämä hyperventiloi ja itkee.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ä: Niin sepä se kun et kerro. Suhun ei voi luottaa. Sun pitää olla luottamuksen arvoinen.
T: Teille ei mun asiat kuulu ja mä en kerro teille mitään. Painu vittuun huora.Ä: Hei, kuulitko! (huutaa tytön isälle) Nyt se huoritteli, tule pitämään kuria sieltä!
Tytön isä tulee ja läimäyttää tyttöä niin että tämä kaatuu. Isä ja äiti huutavat tytölle niin että tämä hyperventiloi ja itkee.
Hahhaa, kunnon WT-draivia! Isällä oli kyllä kunnon otteet.
Kaks ämmää pelkää, mutta on tyytyväisiä, kun tietävät kuka määrää ja ei tule epävarma olo.
Vierailija kirjoitti:
Empatiaa etsimässä? Sitä et täältä saa.
Ei ei ja vielä kerran ei :) Tämä olikin hyvä kysymys siinä mielessä että yksi tärkeimmistä asioista psykoterapiassa on ollut se etten voi nyt etsiä sitä empatiaa ja hyväksyntää aikuisena jota en kotoa saanut. Olin ennen koukussa empatian saamiseen keneltä tahansa. Yritin olla kiltti ja ylimiellyttävä jotta minua oltaisiin rakastettu. Onneksi nykyään olen tajunnut että sitä hyväksyntää ja empatiaa ei tarvitse hakea. Ap.
Ap, en tajua mitä ihmeen urpoja tänne taas on vastaillut! Ei tietenkään vanhemmat voi käyttäytyä noin, ei mitään äidillisyyttä ja väkivalta on aina sairasta. Oletko koskaan nykyisin tekemisissä vanhempiesi kanssa? Paljon voimia! Äläkä ota itseesi joistakin kirjoitteluista, myös tällä palstalla pyörii sairaita tyyppejä...
White Trash. Ja niin olet Ap edelleen, en usko että noin wt-oloista lähtöisin oleva on kummoinen ihmisenä.
Onneksi olet päässyt psykoterapiaan, itse hyödyin omastani vastaavassa tilanteessa valtavasti. Koin myös väkivaltaa isältäni, mutta paljon pahemmaksi koin äidin henkisen väkivallan kuin isän satunnaisen fyysisen. Isän käytöksestä ei jäänyt traumoja, äidin jatkuvasta sanallisesta mitätöinnistä ja nälvimisestä ja ärsyttämisestä marttyrointeineen paljon suuremmat arvet. 40.
Nykyään nuoret käyttäytyy niin huonosti, etten yhtään ihmettele miksi vanhemmat menettävät maltillisuutensa. Järkipuhettakaan ei kuunnella yhtään, vaikka yrittää selittää syy- ja seurausyhteyksiä. Pitää silti mennä tekemään asiat kantapään kautta. Itsekin käyttäydyin huonosti nuorena ja sain joskus selkääni. Ihan asiasta! Olen itsekin näin jälkeen päin ollut vihainen itselleni. Selkäsaunasta en oo saanut mitään traumoja ja väleissä ollaan vanhempiin. Get over it!
Hiukan ristiriidassa että jos on ollut 12-vuotiaasta asti hakattavana, niin kuinka uskaltaa huoritella äitiään? Kun vielä isä on tilanteessa kotona? Ei kyllä minkäänlaista pelkoa osoita tuo käytös. Anteeksi nyt vaan, mutta en usko. Ehkä se terapeutti sitten nielee tuon paskan.
Ap, tuota keskustelua on ulkopuolisen mahdoton arvioida, koska selvästikin aloitat keskustelun lainaamisen keskeltä etkä alusta. Äitisi on tuskin aloittanut keskustelua tuosta, vaan selvästikin sitä on ollut kiistaa jostain asiasta, jossa äiti on yrittänyt puuttua tyttären käytökseen (mieleen tulee todennäköisinä vaihtoehtoina pähteiden käyttö tai koulun laiminlyönti). Niinpä ainoa asia, mitä tuosta keskustelusta pystyy sanomaan on se, että tytär käyttäytyi törkeästi ja isä vielä pahemmin. Äidin käytöstä ei pysty arvioimaan, kun ei tiedä, miten tähän on tultu.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan ristiriidassa että jos on ollut 12-vuotiaasta asti hakattavana, niin kuinka uskaltaa huoritella äitiään? Kun vielä isä on tilanteessa kotona? Ei kyllä minkäänlaista pelkoa osoita tuo käytös. Anteeksi nyt vaan, mutta en usko. Ehkä se terapeutti sitten nielee tuon paskan.
Olen käynyt kahdessa terapiassa, 16-19 vuitiaana eri terapeutilla kuin 21-27 vuotiaana. Tuo ensimmäinen terapeutti ei uskonut aluksi ollenkaan, kunnes isäni soitti ja uhkaili häntä niin että joutui vaihtamaan numeronsa. Yritti saada selville mitä puhun terapiassa ja terapeutti ei suostunut kertomaan. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties itse tuo idiootti pentu tuossa? Ja nyt aikuisena harmittaa kun et saanut vanhemmiltasi rakkautta ja tulet sitä tänne itkemään?
Mikä sua vaivaa...?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että äidilläsi on jonkinlainen mielisairaus ja isälläsi myös. Olivat siis vanhoja vanhempia. Oletteko maalta? Tai pohjosesta? Siellä enemmän tuollaista..
Mitä ihmettä just luin...?! :O :D
Niin kun näitä kysellään että mistä esimerkkikeskustelu alkoi, niin noita samanlaisia oli hyvin monta joissa toistui tuo että älä tule mulle itkemään. Yksi oli suklaan syöminen, äitini kielsi suklaan koska siitä tuli finnejä mutta söin salaa suklaata ja hän sanoi siihen että älä tule sitten itkemään että nyt on naama aknessa. Ja monesti sanoi että älä tule sitten itkemään että joku on loukannut, kun hänen mielestään olin liian herkkä.
Vaikuttaa siltä, että koko vuorovaikutus on alusta-alkaen täysin pielessä. Äiti sanoo että älä tule mulla itkemään.. vaikka äidin pitäisi olla se jonka luokse lapsi saa aina tulla. Tytär uhmaa ja vannoo etten koskaan kerro mitään, koska omista asioista avautuminen on aiemminkin johtanut vain nöyryytykseen, vaikka tytär olisi kaivannut lohtua. Tytär ei halua kokea uudestaan sitä että äiti pilkkaa häntä kipeistä asioista. Äiti taas haluaa nimenomaan päästä kääntelemään veistä haavassa. Tytär suuttuu ja sanoo ruman sanan. Äiti saa tästä kimmokkeen suuttua vielä enemmän, koska lapset eivät saa sanoa rumia sanoja vanhemmille, oli tilanne mikä tahansa. Isä tietää millä tyttö saadaan ainakin hiljaiseksi. Äiti ja isä nauttivat tyttären pieksemisestä tuskasta. He ovat voittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle: Olit hävytön ja hyvin todennäköisesti olet nytkin. Pelkän amiksen tai elämänkoulun käynyt luuseri. Leveävittuinen lihava ja ruma, tatuoitu suomivalas. Et ole yhtään minkään arvoinen.
Puhut varmaan itsestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: Teille ei mun asiat kuulu ja mä en kerro teille mitään. Painu vittuun huora.Ä: Hei, kuulitko! (huutaa tytön isälle) Nyt se huoritteli, tule pitämään kuria sieltä!
Hahhaa, kunnon WT-draivia! Isällä oli kyllä kunnon otteet.
Kaks ämmää pelkää, mutta on tyytyväisiä, kun tietävät kuka määrää ja ei tule epävarma olo.
Yhteiskunnan parhaaksi: Mene hoitoon. Älä pariudu, äläkä ainakaan lisäänny...
Vaikuttaa siltä, että ihan itse kerjäsit sitä lyöntiä. Ei ihme, että vanhempasi toimivat kuten toivoit.
Vierailija kirjoitti:
Pahin on tietysti tuo isä, joka pahoinpitelee lastaan. Seuraavaksi pahin on huoritteleva tyttö. Äitikään ei ihan täydellisesti käyttäydy, mutta ei tee mitään suoranaisesti väärää.
Kyllä tossa tilanteessa herää kysymys, mitä on tapahtunut ennen tota tilannetta. Vaikuttaa ettei äiti ole kovin vastanottavainen eikä tue tytärtä. Vähättelee ja pistää tyttären tunteet lyttyyn. Sama kun taaperon tunteet lytätään. Älä puhu, älä tunne, kiltisti vaan. Tyypillinen suomalaisuuteen viittaava kasvatusmalli.
Äitin pitäisi mennä itseensä. Isän toiminnasta lasu, ihan järkyttävää että näin on edes käynyt. Vanhemmilta loppuu keinot, loppuneet jo ilmeisesti vanhemmuuden alkutaipaleella koska eivät ole osanneet lapselle opettaa tunteidenaäätelyä. Huorittelua ei pidä hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että ihan itse kerjäsit sitä lyöntiä. Ei ihme, että vanhempasi toimivat kuten toivoit.
Kuka sekopää täällä kirjoittelee?
Huh huh. Kommentit todistavat sen, että av on sekopäitä täynnä. Oikein kuorossa kannustetaan lapsen hakkaamista, haukutaan ja mollataan - olette sairaita, oksettavia ihmisiä! Pahinta roskasakkia ikinä, wt on liian lievä sana kuvailemaan näitä ihmisiä täällä. Kuvottavaa. Kumpa ihmiskunta häviäisi koko maailmankaikkeudesta.
Ap:lle isot halaukset <3
Empatiaa etsimässä? Sitä et täältä saa.