Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskonnolliset lapset ovat muita itsekkäämpiä?

Vierailija

Tutkimus antaisi näin ymmärtää. http://m.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/uusi-tutkimus-murtaa-myytteja-u...
Mitä mieltä olette?
Itse en tunne ketään uskovaista joten en osaa sanoa.

Kommentit (2)

Vierailija

Ei yllätä. Uskiksethan on ovat tunnetusti moraalittomia ja empatiakyvyttömiä. Ajatteleminenkin on suurimmalle osalle iso haaste.

Vierailija

Voi olla. Uskovaiset usein (ei aina) uskovat niin sokeasti olevansa ainoa oikea uskonto. Oppivat siis jo pienestä olemaan kapeakatseisia ja pyörimään vaan omassa piirissään. Tai vaikka pyörisivät muissakin piireissä pitävät edelleen omaa uskontoaan parempana. Pitävät siis itseään muita parempana. Olen useasti keskustellut eri uskovaisten kanssa asiasta ja kaikki ovat sanoneet että he kokevat oman uskontonsa muita paremmaksi. Tämä on ristiriitaista koska seurakunnat kuitenkin tarjoavat apua ja tukea sitä tarvitseville. Mun mielestä uskonnot ovat kaksinaismoralistisia just sen takia, ja inhottaa lähetyssaarnaustoiminta kun avun lisäksi on pakko käännyttää :( Tuomitsisin uskonnot nykymaailmassa, ihmiset saavat jo tieteestä selityksiä eri ilmiöille sekä tietävät/oppivat oikean ja väärän ilman raamattuakin. Toisaalta usko kuitenkin luo toivoa vaikeissa paikoissa ja auttaa jaksamaan. Juuri meneillään oleva mahdollisuus muutokseen osoittaa että ehkä uskolla on vielä tänäpäivänäkin tärkeä rooli suomalaisten elämässä, se voi olla jollekin ex-rikolliselle juuri se kantava voima joka pitää kaidalla tiellä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat