Työnhaku käynnissä, kannattaako CV:een merkitä myös kesken jääneet koulut?

Vierailija

Ongelmana on, etten ole päässyt edes haastatteluihin, vaikka haen aktiivisesti töitä. Seuraan päivittäin työpaikkailmoituksia, ja kirjoitan jokaiseen paikkaan oman hakemuksen (en siis tee massahakemuksia, joista muutan vain päivämäärän ja työnantajan nimen).
Voiko vikana olla CV? Minulla on siinä muutaman vuoden aukko, koska kävin kouluja jotka jätin kesken, ja ajattelin, että kesken jääneiden koulutusten merkkaaminen olisi huono juttu. Onko aukko CV:ssä vielä pahempi?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Nykyisin ei tuppaa saamaan kunnon työtä kuin suhteilla tai jumalattomalla tuurilla. Pienikin ongelma, esim. yli 30v ikä, yli muutaman kuukauden aukko, viimeisestä työstä yli pari kk, jne. jne niin rekryheppu karsii sinun cv:si alkuvaiheessa.

Noilla on varaa nirsoilla kun hakemuksia tulee valkattavaksi hommaan kuin hommaan pahimmillaan satoja. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos niitä on monta sivullista, jättäisin pois!

Ei niitä montaa sivullista sentään ole! Pari koulua kesken jättänyt. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ei tuppaa saamaan kunnon työtä kuin suhteilla tai jumalattomalla tuurilla. Pienikin ongelma, esim. yli 30v ikä, yli muutaman kuukauden aukko, viimeisestä työstä yli pari kk, jne. jne niin rekryheppu karsii sinun cv:si alkuvaiheessa.

Noilla on varaa nirsoilla kun hakemuksia tulee valkattavaksi hommaan kuin hommaan pahimmillaan satoja. 

:/ ei kyllä hyvältä kuulosta... minulla useampi kuukausi työttömyyttä takana, ilmeisesti monta vielä edessä. Töitä olisi kuitenkin pakko saada ja pian, koska rahat ei vain riitä ja karttuneet säästötkin alkavat olla lopussa. Masentaa.

Vierailija

Laittaisin kyllä kesken jääneet koulut. Tosin en ole itsekään päässyt haastatteluihin, vaikka noin vuoden ajan nyt etsinyt töitä aktiivisesti.

En

Itse en merkinnyt kun jätin amk:n kesken. En halunnut ruveta selittelemään miksi en ole koulua käynyt loppuun. Antaahan se myös työnantajalle kuvan ettei tämä heppu pysty keskittymään mihinkään tai saattamaan mitään loppuun. 

Eri asia jos hakee kesken koulun johonkin töihin, eikä ole vielä valmistunut. Silloin ollaan kuitenkin vielä koulun kirjoilla.

Vierailija

Onko jonkun mielestä parempi olal työtön, kuin opiskella ja jättää koulu kesken? Voihan syynä keskeyttämiseen olla liian haastavat opinnot tai opintotuen loppuminen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse en merkinnyt kun jätin amk:n kesken. En halunnut ruveta selittelemään miksi en ole koulua käynyt loppuun. Antaahan se myös työnantajalle kuvan ettei tämä heppu pysty keskittymään mihinkään tai saattamaan mitään loppuun. 

Eri asia jos hakee kesken koulun johonkin töihin, eikä ole vielä valmistunut. Silloin ollaan kuitenkin vielä koulun kirjoilla.

Näin minäkin mietin, että työnantaja saa hakijasta sellaisen saamattoman lusmun kuvan, jos CV:ssä on kesken jäänyt koulu.

Toisaalta ongelma voi olla se, että nyt ei vain ole töitä tarjolla... Samalla CV:llä olen hakenut opiskeluaikana (nyt uutena merkintänä on vain loppuun asti käydyt koulut), ja opiskeluaikana minulle riitti töitä vaikka kuinka paljon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ongelma voi olla CV:ssä tai siinä ettei työtä vain ole sinun alallasi.

Olen hakenut muitakin kuin oman alani työpaikkoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No huono heitto, anteeks, eipä tietenkään, monilla on jäänyt erinäisistä syistä :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No huono heitto, anteeks, eipä tietenkään, monilla on jäänyt erinäisistä syistä :)

Ei haittaa! Alkaa vain huumorintaju loppua kesken kun stressaa aivan hirveästi. ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat