Pikkujouluristeily + mies kännissä huolestuttaa

Vierailija

Tää on nyt vähän tällanen ympäripyöreä avautuminen, en aja tällä sinänsä mitään takaa mutta on vaan pakko purkaa johonkin. En todellakaan haluaisi olla se nainen, joka on miehensä menoja vastaan, enkä ole koskaan ollutkaan. Nyt kuitenkin mies ilmoitti olevansa ehkä lähdössä työporukkansa kanssa pikkujouluristeilylle, ja mulla on suoraan sanottuna tosi epämääräinen olo koko hommasta.

Nyt viime aikoina on nimittäin tuntunut enenevissä määrin siltä, ettei mun mies todellakaan osaa pitää itsestään huolta kännissä ollessaan. Ollaan parikymppisiä ja silloin tällöin tulee juotua vähän enemmän, mutta mun miehellä ei tunnu olevan mitään rajoja ollenkaan. Nyt viime aikoina kuvioksi on muodostunut se, että mies kiskoo kaljaa kaksin käsin siihen asti, kunnes sammuu. Sammuminen sitten tapahtuu ihan aikaan ja paikkaan katsomatta (seisaalleen snägärin jonoon, lattialle kotibileissä...), eikä miestä tämän jälkeen enää saa hereille yhtään mitenkään. Siitä ei ole toivoakaan, että mies selviytyisi baarireissun jälkeen omin avuin kotiin, vaan joka kerta, kun mies lähtee johonkin ilman mua, huolehdin silmät päästäni. Kesän jälkeen mies ei ole saapunut itsekseen kotiin kertaakaan, vaan aina mä olen joutunut hakemaan tai selvittelemään muuten hänelle kyydin. Kerran tilanne on ollut sen verran kinkkinen, että olen joutunut hakemaan miehen aamuyöllä taksilla kotiin.

Viime aikoina on alkanut myös kieltämättä vähän arveluttaa miehen luotettavuus ylipäänsä (silloin kun on humalassa). Muutama viikko sitten mies vaan katosi baarista, vaikka oltiin hänen pankkikortilla liikenteessä eikä mulla siis ollut edes omaa taksirahaa kotiinpaluuta varten. Selviydyin jotenkin kotiin ja mieheen yhteyden saatuani mies lupaili tulevansa heti perässä, mutta oli tästä huolimatta lähtenyt jonkun kaverinsa luokse ja jäänyt sille tielleen.

Kovin usein mies ei juo, mutta aina juodessaan antaa kuitenkin mennä ihan huolella yli. Mua huolestuttaa ihan mielettömästi jo pelkät reissut lähibaariin, ajatus risteilystä suoraan sanottuna oikeasti ahdistaa. Mies kieltäytyy jyrkästi keskustelemasta alkoholinkäytöstään mun kanssa. Tekisi mieli vaan pyytää, että älä mene, mutta en haluaisi olla nipo akka joka pyrkii rajoittamaan miehensä tekemisiä. En vaan yhtään tiedä, mitä tekisin.

Kommentit (13)

Vierailija

Miksi olet tuollaisen "miehen" kanssa? Ymmarran ihan taysin, etta hanen kannitorttoilynsa huolestuttaa, kun kerran tuollaista taustaa on muutenkin. Mutta haluatko oikeasti elaa tuollaisen ihmisen kanssa, jolla ei ole rajoja ollenkaan ja josta joutuu huolehtimaan kuin lapsesta?!

Vierailija

En koskaan katselisi aikuisiällä sellaista miestä, joka ei kykene hallitsemaan juomistaan vaan tarvitsisi erityistä paapomista kumppaninsa taholta.

Anna tuolle aikaa 10 vuotta, niin miehesi on todennäköisesti alkoholiriippuvainen.

Vierailija

Mietipä tuohon kuvioon vielä lapset.

Joku harva mies muuttaa tapansa ja tulee kunnon perheenisäksi nuoruuden hulluttelujen jälkeen, mutta aina on pelko kytemässä ja syö suhdetta. Kokemusta tästä on.

voivoi

Valitettavasti olen seurannut miten näistä kaksikymppisistä hassun hauskoista reilusti juovista nuorukaisista tullut kolmekympin ikään mennessä alkoholisteja. Kannattaa miettiä haluatko oikeasti pilata oman elämäsi tuollaisen kanssa. On niitä fiksujakin ihmisiä. Sellaisia joille riittä pari bisseä ja järki pysyy päässä.

Pahoin pelkään nimittäin että mies pettää sinua ja vetoaa muka siihen ettei muista mitään koska oli kännissä.

Vierailija

Voe voe ihanku ois mun suusta tuo teksti. Meillä vähän sama tilanne, tosin eivät ole lähdössä risteilylle. Parikymppisiä mekin.

Vierailija

Anna miehen mennä, aikuinen ihminen on vastuussa itsestään. Ja ehkä sille tekee ihan hyvää mokailla yksinään, ilman pelastavaa enkeliä. Voisi olla herätys miehellä.

Ja vielä varoituksen sanana, voi käydä niin että mies ei koskaan kasva aikuiseksi ja ala ottaa vastuuta itsestään. Alkoholin käyttö vain lisääntyy eikä hän ymmärrä käytöksensä vaikutusta ympäristöön. Niin voi köydä fiksuille, ihanille miehille, jotka haluaisi rakkaudellaan parantaa.

Vierailija

Mikset anna miehen olla ja mennä?
Pistät puhelimen äänettömälle ja käyt nukkumaan.
Ehkä hieman herättelee miestä jos örveltää, sammuu, joutuu putkaan ym.
Yhdessä jos menette bilettämään pidä jemmaraha mukana että pääset ainakin kotiin.
Itse olen joutunut aina raahaamaan muijaa kämpille, varsinkin nuorempana, onneksi pieni,köykäinen ja krapulapäivät pelkkää naimista, ei minua ole haitannut.
T.m

Vierailija

Mun mies oli kymmenen vuotta sitten melkein yhtä paha, ja nyt on kunnollinen aviomies, tunnollinen työntekijä ja paras isä lapsille, mitä voin toivoa. Ja osaa käyttää kohtuudella. En tiedä miksi jaksoin katsella näin kauan tai miksi uskalsin hankkia kanssan lapsia, mutta riski kannatti tässä tapauksessa.

Vierailija

Kyllä minunkin isäni lopetti ryppäämisen kun oli sitä ensin 30 v harrastanut parikymppisestä asti, oma lapsuuteni oli ihan paskaa ja äiti on sangen tunteeton ja kylmä persoona johtuen luultavasti noista isän ryyppyvuosista, tässä tapauksessa en tiedä kannattiko riski. Eli ap, tuo surkimuksesi ei luultavasti ole kaiken sen vaivan arvoinen.

Vierailija

Kyllä vain. Tuo on alkoholiongelmaisen käytöstä. Ihan sama, vaikkei olisi riippuvuutta  viinaan, niin jollei itse tajua että viina ei vaan sovi niin silloin se on alkoholi joka vie.

Päästä risteilylle. Mutta ala itse pohtia, minkä kanssa sinä haluat elää. Älä uhkaile toista erolla, mutta pidä mielessä että sinun ei tarvitse kantaa toisesta vastuuta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat