Naapuri laulaa kovalla äänellä

Vierailija

Suhteellisen hyvä lauluääni. Kuulen sen ensimmäistä kertaa.

En tiennyt, että äänet voivat kuulua noin lujaa asunnosta toiseen. Olen pitänyt äänieristystä hyvänä. Laulaakohan suihkussa, hmm.

Lastemme äänet varmasti häiritsevät naapureitamme. En voi siis valittaa, vaikka tuota laulua on jatkunut ärsyttävän kauan. Toki voisin laittaa jotain omaa meteliä päälle.

Kommentit (7)

Vierailija

Jos ihan ensimmäiseksi vihjaisit tai jopa ihan suoraan sanoisit naapurillesi, että hänen laulunsa kuuluu. Mikäli ei pidä itseään huippuartistina, niin ehkä lopettaa siihen. 

Mutta lähtökohtaisesti laulaminen kuuluu elämän luonnollisiin ääniin kuten lastesikin elämöinti. Eli kestettävä on se vähän huonompikin laulu, jos se tapahtuu yörauhan ulkopuolisena ajankohtana. 

Vierailija

Jos hän harrastaa klassista laulua, on varmasti tietoinen siitä, että ääni kuuluu naapuriin asti. Laulaako hän ääniharjoituksia ja skaaloja ylös ja alas? Aarioita italiaksi? Klassisesta laulajasta lähtee yhtä kova ääni kuin puhallinsoittimesta. Kerrostalossa saa harjoitella soittamista ja laulamista päivisin, joten et oikein voi valittaa, mikäli ei yöllä harjoittele.

Vierailija

En vihjaa, mutta jos joku tulee valittamaan lastemme äänistä, niin vastaan, että kyllä meillekin kuuluu esim laulua joskus ärsyttävässä määrin. Laulu loppui jo. En ehtinyt laittaa omaa musiikkia peittämään sitä. Olin kyllä vähän uteliaskin kuulemaan, että mitä laulaa ja ärsytti, kun hän jankkasi samaa laulua täysin palkein.

ap

Vierailija

Voi ei, minä "laulan" aina kerrostaloasunnossa ja ajattelin ettei ketään häiritse kun asun yksin...En tiedä yhtään kuuluuko se sitten naapuriin:S En todellakaan osaa laulaa, mutta ei ole kukaan ainakaan vielä tullut valittamaan...

Vierailija

Kommonen jatkaa. Tuosta yhden laulun jankkaamisesta. Harjoittelussa, olipa kyseessä urheilu tai musiikki, se toistojen määrä on ratkaiseva. Siksi toistetaan samaa laulua tai yhtä kohtaa kappaleesta monta kertaa. Toisto voi olla ärsyttävää kuunneltavaa, mutta harjoittelu on eri asia kuin konsertti. Joten yritä vaan olla ärsyyntymättä. Et kuitenkaan voi asialle mitään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat