Jumala on paradoksi

Vierailija

Jaksaako jumala liikuttaa mitä hansa kieveä? = kyllä voi.
Voiko Jumala luoda kiven jota kukaan ei jaksa liikuttaa, ei ede hän itse? = kyllä voi.
Jumala = EPÄTOSI

Kommentit (13)

Vierailija

Sekin minua on aina ihmetyttänyt, miksi tämä Raamatun jumala kuuden päivän kovan luomistyön jälkeen lepäsi. Ei kai kaikkivaltias väsy?

Vierailija

Kuule, sillä kivellä on ihan vapaa tahto, joten jumala ei tiedä, antaako se nostella itseään, ja tietää, antaako se nostella itseään. Mutta näin se nyt on, että siitä ei enää puhuta. Ymmärrätkö? Piste!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sekin minua on aina ihmetyttänyt, miksi tämä Raamatun jumala kuuden päivän kovan luomistyön jälkeen lepäsi. Ei kai kaikkivaltias väsy?

Voitaisiin listailla tähän enemmänkinnäitä epäloogisuuksia.

Itse olen miettinyt sitä että kuka loi Jumalan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan, sillä ainakin Raamatusta tuttu jumala on tämän uskonnon mukaan ollut olemassa aina. Vielä 100 vuotta sitten koko tiedeyhteisö ajatteli, että myös universumi on ikuinen. Näin luuli myös Einstein, sillä alkuräjähdysteoriaan oli vielä aikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan, sillä ainakin Raamatusta tuttu jumala on tämän uskonnon mukaan ollut olemassa aina. Vielä 100 vuotta sitten koko tiedeyhteisö ajatteli, että myös universumi on ikuinen. Näin luuli myös Einstein, sillä alkuräjähdysteoriaan oli vielä aikaa.

On kuitenkin muistettava, että universumia voi tarkastella sekä kaukoputkella että kurkkimalla verhojen takaa naapurin suuntaan, mutta jumalaa ei kukaan ole koskaan taluttanut näytille eikä semmoinen ole itsestäänkään tarjoutunut nähtäväksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä Jumala teki sen ikuisuuden mittaisen ajan ennen kuin loi maailman? Eikö sillä tullut aika pitkäksi? Jumalahan tuntuu olevan aika pikkumainen narsisti. Vaatii että luomansa palvoo ja tottelee häntä ja sitten rankaisee, jos joku rikkoo sääntöjä ja sääntöjen rikkomisesta rangaistaan myös niitä, joille sääntöjä ei ole kerrottu. Miten tuolainen narsku pärjäsi yksinään ikuisuuden, ilman palvontaa ja pokkurointia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen tutkinut vanhoja kirjoja yllättäen sama mies loi peräti kolme kaikkivaltiasta jumalaa.
Harhoissaan tuli keksineeksi Jahven jonka Paavali pilkkoi kolmeksi jumalaksi isäksi, pojaksi ja pyhäksi hengeksi. Muhammad siten kokosi tämän julman yhdeksi ainoaksi Allahiksi.
Jumalia tiedetään olevan kai miljoonia, että kyllä siinä keksimistä on riittänyt muillekin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä voi heittäytyä sohvalle, vaikkei väsyttäisi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Neljäntenä päivänä jumala loi aamun ja illan...Joten kuudes päivä oli siis tämän logiikan mukaan oikeastaan vasta toinen kokonainen päivä. Vähäisestä jahve väsähti  :P

Raamatun logiikka on lyömätöntä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat