Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän perhe,otsikossa äiti miettii alkoholin käyttöä,juoppo?

Vierailija
09.11.2015 |

Musta hauskaa että kannessa mietittiin voiko ottaa lasillisen ja jutussa haluaisi ottaa jo pari kolme lasillista.Kuitenkin viinipullosta saa se neljä lasillista et eikö voi puhua suoraan pullollisesta?
Ja viini on tänä päivänä yli 10 t-% et melko vahvaa.Itse ottaisin kolme lasillista viiniä niin olisin jo todella kännissä.
Kauheeta silottelua.Keski-ikäiset naiset on piilojuoppoja viiniharrastuksensa kanssa!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viini lasillinen ei ole 12 senttiä.Kyllä tuollainen normaali viinilasi kiskoo siuksiinsa sen viinipullon neljällä kaadolla.Jos viinilasiin kaataa 12 senttiä on se sellainen lasinpohjallinen.

Mitat on 12,16 ja 24 ja se lasillinen on se 24 senttiä..

naiset huijaa itseään ja se on fakta!

Öö.. Onpas? Ei sitä lasia ole tarkoitus kaataa piripintaan.

Siellä taas piilojuoppo!Paljonkos menee perjantai iltaisin?Oletko koskaan oikeasti katsonut paljonko siitä pullosta häviää?Jos otat monta pientä lasillista niin ei se määrä vähene.

Outoa ottaa noin paljon stressiä muiden käytöstä. Eikö ole omia huolia, sinä itsevalitsemasi kansakunnan omatunto.

Vierailija
22/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee perjantaisin koko pullo viiniä, eikä aina riitäkään! Ei muuten ees hävetä.

Kuka ostaa viiniä enää pullossa? Paljon hauskempaa ostaa se useamman litran laatikko viini ja seuraavana aamuna ihmetellä, että miten se nyt voi jo olla tyhjä samalla, kun yrittää lypsää päänsärkyyn pussin pohjalta viimeistä tilkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ruvetaan väittämään että en ota kuin kolme -neljä lasillista ja väitetään että ei mene likipitäenkään pullollista niin metsään mennään ja lujaa..vai pareripussissako te sitä viinipulloa säilötte?

Ei siinä muuta kuin että säälittää ihmisten lapset kun joutuvat katselemaan humalaisia vanhempia.

Ja vielä aikakauslehdet koittavat silotella ja sallia naisten viinin tissuttelun puhumatta faktoista.

Vierailija
24/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua aiheeseen, ennen kuin pätee. Ensinnäkin viinipullollinen vastaa noin kolmea 0,5l siideriä tai kaljaa. Eli aika pieni määrä. Toiseksi, riippuu paljon ihmisen koosta miten se vaikuttaa. Ja kuinka nopeasti sen juo. Nainen 50kg vs. Nainen 90kg tai mies 90kg vs. Mies 70kg... Itse nainen melkein 180cm ja 95kg niin kun muutamassa tunnissa juon pullon viiniä niin olen alkometrin mukaan hyvin ajokunnossa sen jälkeen. Niin ja riippuu myös miten paljon juo normaalisti, että miten vaikuttaa käytökseen. Pappani on koko ikänsä juonut hulluna ja puoli pulloa viinaa ei näy missään

En nyt tiedä, onko kehuskeltava asia, mutta ei kaikki ole niin yksiselitteistä.

Vierailija
25/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua aiheeseen, ennen kuin pätee. Ensinnäkin viinipullollinen vastaa noin kolmea 0,5l siideriä tai kaljaa. Eli aika pieni määrä. Toiseksi, riippuu paljon ihmisen koosta miten se vaikuttaa. Ja kuinka nopeasti sen juo. Nainen 50kg vs. Nainen 90kg tai mies 90kg vs. Mies 70kg... Itse nainen melkein 180cm ja 95kg niin kun muutamassa tunnissa juon pullon viiniä niin olen alkometrin mukaan hyvin ajokunnossa sen jälkeen. Niin ja riippuu myös miten paljon juo normaalisti, että miten vaikuttaa käytökseen. Pappani on koko ikänsä juonut hulluna ja puoli pulloa viinaa ei näy missään

En nyt tiedä, onko kehuskeltava asia, mutta ei kaikki ole niin yksiselitteistä.

Seli seli seli!!Just tätä tarkoitan.Ei pitäisi olla kenelläkään tarvetta juoda lastensa aikana kolmea neljää viinilasillista illassa.Nyky viini on väkevää,todella väkevää kun mukaan on tullut naisten suosimat uudenmaailman viinit.

Ja tuollaiset jörssärit kuin sinä ovat melko harvassa.Ei todellakaan ole ajokunnossa kukaan jos kietaisee pullon 14t-% viiniä parissa tunnissa.EI TODELLAKAAN!

Vierailija
26/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se pari tuntia riittää hyvin siihen että lapselle sattuu jotain.Ihan sekuntikin riittää..kakaralla pää vuotaa verta ja siinä odotellaan pari tuntia ja puhalellaan alkometriin jos olisi ajokunnossa?

Vierailija
27/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se normaalille ihmiselle riittää että ottaa sitä viiniä lasillisen ja on jo pienissä.Tosi nainen ottaa sen muutaman lasillisen..on jo täytynyt harjoitella.

Vierailija
28/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ainakin kerralla koko pullo viiniä (oli se sitten kuohu-, puna- tai valkoviiniä), kun tissuttelen kotosalla illan, mutta eihän tätä täällä saisi myöntää.

Se pullollinen tulee kuitenkin ostettua melko harvoin, ehkä kerran parissa-kolmessa kuukaudessa, baarissa ja varsinaisesti bilettämässä tulee taas käytyä vieläkin harvemmin.

Vierailija
29/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se pari tuntia riittää hyvin siihen että lapselle sattuu jotain.Ihan sekuntikin riittää..kakaralla pää vuotaa verta ja siinä odotellaan pari tuntia ja puhalellaan alkometriin jos olisi ajokunnossa?

Mä menen taksilla, vaikka en joisi. Minulla nääs ei ole sitä korttia joka tarvitaan ajamiseen. Aina tämä sama renkutus siitä että pitää yhtäkkiä lähteä johonkin päivystykseen eikä voi ottaa tippaakaan ALKOHOLIA.

Itse olen nyt raskaana enkä siis juo. Mutta todellakin kaipaan sitä perjantai-illan viinipulloa joka nautiskellaan puolison kanssa puoliksi jonkun ruoan kanssa tai leffan seurana.

Vierailija
30/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalaan ja ensiapuun pääsee kyllä viiniäkin maistellut ihminen samalla tavalla kuin kuka tahansa muu, joka ei syystä tai toisesta aja/omista autoa.

Vierailija
31/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaameeta kaunistelua on tämä ihmisten viinijuonti.Alan myymälässä kun on töissä näkee surukseen näitä äitejä jotka hakee melkein joka ilta sen pullon viiniä rentoutuakseen.Nyky viini kuitenkin todella  alkoholipitoista.

Mutta kertoohan sen tilastotkin että naisten alkoholin kulutus on kasvanut.

Suuri syy on korkea alkoholipitoisuus miedoissa viineissä ja ihmisten itsepetos.

Juoppoja on enemmän kuin annetaan ymmärtää.

Olisi todella mielenkiintoista kuulla miksi tätä on alapeukutettu?

Ottaako naisilla todella näin koville myöntää että alkoholinkäyttö on lipsunut käsistä?

Mitä teidän miehet sanoo tähän tissutteluun?

Ja jos olette kumpikin humalassa perjantai iltana niin mitä teette jos jotain sattuu?

No mieheni kanssa juodaan saunaoluet ja viinipullot aina yhdessä, joten ei miehellä ole tuohon mitään sen kummenpaa sanomista. Ja mitä tarkoitat "jos jotain sattuu"? Jos viiniä läikkyy matolle, laitamme siihen vähän suolaa imemään tahraa. Jos naapuri huutaa apua, menemme katsomaan mitä on tapahtunut ja toimimme sen mukaan... En ymmärrä kysymystä, toimintakyvyttömäksi emme itseämme juo joten toimimme samalla tavalla niin selvinpäin kuin alkoholiakin nauttineena.

Vierailija
32/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toi just on se ongelma.. Jos puhutaan lasillisesta niin yhdelle se on tasan se lasillinen (ja siis se 12cl eikä mikään piripintaan täytetty) ja toiselle taas muutama. Tolla perusteella alan ymmärtämään sitä tiukkapiposta näkemystä, että yksikin on liikaa jos oletus tosiaan on, että yksi on kolme (tai viisi).

Vierailija
33/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No viini lasillinen ei ole 12 senttiä.Kyllä tuollainen normaali viinilasi kiskoo siuksiinsa sen viinipullon neljällä kaadolla.Jos viinilasiin kaataa 12 senttiä on se sellainen lasinpohjallinen.

Mitat on 12,16 ja 24 ja se lasillinen on se 24 senttiä..

naiset huijaa itseään ja se on fakta!

No toiset katsos osaa hallits sitä juomistaan ja lasillinen viiniä voi olla vaikka se sellainen lasinpohjallinen. 24 cl olisi minulle ainakin ihan liikaa aikakin ruuan kanssa, kun ei sitä viiniä janoon kuitenkaan juoda vaan maun vuoksi. Illalla takkatulen ja kirjan ääressä tai seurustelulasillisena saattaisi mennäkin.

Vierailija
34/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinin juonti on suomalaisille jotain niin hienoa, ettei se ole koskaan ryyppäämistä. Ja ainahan palstalla puhutaan "lasillisesta viiniä". Mahtaa se pullo sitten jo etikoitua kaapissa, kun kerran viikossa otetaan lasillinen :)

Meillä näin valitettavasti käykin lähes joka kerta! :-D Toisinaan tekee mieli juuri sen yhden lasillisen verran, mikä tuntuu tällä palstalla olevan joillekin olevan ylivoimaisen vaikea uskoa. Itse yritän sitten edes laittaa ruokaa, johon saisi sen lopun uppoamaan, pastakastiketta tai risotto valkkarista ja burgundinpataa punkusta. Usein kaadan viemäriin.

Vierailija
35/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joillekin tuntuu olevan vaikea käsittää, että on aivan helppoa arvioida ja kaataa lasiin kuudenosa viinipullosta? Ja ainakin omat lasinsa tuntee hyvin, jättikokoisiin Essenceihinkin oppii nopeasti kaatamaan n. 12 cl viiniä.

Tykkään juoda viinini yhtenä, virallisena alkoholiannoksena. Valsoviini ehtii lämmetä isommissa määrissä ja joka tapauksessa jokaisen lasillisen jälkeen voi miettii, tekeekö vielä mieli lisää. Hermostun aina baaritiskilläkin, kun välillä myyvät tahallaan 24 cl kun tilaan lasillisen. Pitäisi sitä sen verran ammattiosaamista olla, että tietää että viinilasi tarkoittaa 12 cl määrää.

Vierailija
36/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen väite se on, että nykyviini muka on vahvempaa kuin ennen. Yhtä vahvat prosentit niissä aina on ollut :D

Itse en ole koskaan tykännyt viineistä, en ruuan kanssa enkä muutenkaan. Jos olen jotain juonut niin kaljaa. Nyttemmin en juo enää mitään alkoholia, olen todennut sen täysin turhaksi. Mutta en saa päänsärkyä muiden juomisesta, jokainen litkiköön mitä tykkää.

Vierailija
37/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomistaan puolustelevat akat taitaa olla niitä samoja, jotka saa paskahalvauksen muiden tupakanpoltosta.

Käyttäkää muuten pastilleja tai purkkaa, kun tissuttelette viiniä. Viini nimittäin saa hengityksenne haisemaan pistävältä kuselta.

Vierailija
38/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinin juonti on suomalaisille jotain niin hienoa, ettei se ole koskaan ryyppäämistä. Ja ainahan palstalla puhutaan "lasillisesta viiniä". Mahtaa se pullo sitten jo etikoitua kaapissa, kun kerran viikossa otetaan lasillinen :)

Mulla on viinipulloon tyhjiökorkki. Ei etikoidu ainakaan reilussa viikossa eli kahden viikonlopun aikana, kun imee kaiken ilman pois kaadon jälkeen. Mulla menee yksi viinipullo kahdessa viikonlopussa. Yksi lasi pe ja la iltoina, aina ei senkään vertaa. Yleensä noin 1-2 dl viikkoon menee kastikkeisiin, risottoihin, patoihin jne.

Vierailija
39/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomistaan puolustelevat akat taitaa olla niitä samoja, jotka saa paskahalvauksen muiden tupakanpoltosta.

Käyttäkää muuten pastilleja tai purkkaa, kun tissuttelette viiniä. Viini nimittäin saa hengityksenne haisemaan pistävältä kuselta.

Heh, ei yksi lasillinen vaikuta hengitykseen mitenkään :D Suuhygieniassa on silloin jotain pahasti pielessä jos hengitys haisee.

Vierailija
40/40 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsista pitäisi sun logiikan mukaan tehdä lasu, koska en voi viedä lasta autolla päivystykseen tai sairaalaan, jos jotain sattuu. Katsos kun meillä ei ole autoa. Ai niin, bussi, raitiovaunu ja taksitolppa löytyy korttelin päästä ja jos lapsen pää vuotaa verta niin ambulanssilakin pääsee. Kaikkia näitä kulkuneuvoja voi kyllä käyttää kahden viinilasin jälkeen. Tosin mä en juo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi