Mieheni paras ystävä ei kutsunut minua 30v juhliinsa

Vierailija

Mieheni paras (naispuolinen) ystävä ei kutsunut minua 30v juhliinsa. Olen itse kutsunut tämän naisen kaikkiin juhlimme (mieheni synt, minun synt, yms.) Hän mainitsi niistä kyllä alkusyksystä mutta nyt hän on laittanut kutsun vain miehelleni. Epäilen että hän loukkaantui kun ystäväni olivat järjestäneet minulle babyshowerit yllätykseksi, mutta häntä ei kutsuttu.. Tämä nainen kuitenkin olettaa/toivoo olevansa lapsemme tuleva kummi.

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No miksei häntä kutsuttu niihin vauvasuihkuihin?

Juhlat olivat minulle yllätys, minä en vieraslistaa päättänyt. Mieheni tiesi asiasta kun ystäväni, joka näitä järjesti, ilmoitti hänelle.. Pitäiskö nyt sit syyttää miestä kun ei kutsunut tätä naista sinne?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei häntä kutsuttu niihin vauvasuihkuihin?

Juhlat olivat minulle yllätys, minä en vieraslistaa päättänyt. Mieheni tiesi asiasta kun ystäväni, joka näitä järjesti, ilmoitti hänelle.. Pitäiskö nyt sit syyttää miestä kun ei kutsunut tätä naista sinne?

Ei kai tässä nyt tarvitse ketään syytellä, mutta voisit vaikka pahoitella tälle naiselle sitä, että hän jäi kutsumatta. Hän on ilmeisesti pahoittanut siitä mielensä. Kuten sinä siitä, ettei sinua ole kutsuttu hänen juhliinsa.

Vierailija

Mä en olis kellekään vauvajuhlista kertonut, kuka ei ollut paikalla. Mutta mieheni meni tälle naispuoliselle ystävälleen niistä sanomaan ja mä heti sanoin että ne oli mulle täysin yllätys ja että mieheni niitä oli ystäväni kanssa "järjestänyt". (Miehelleni siis kerrottiin mitä tehdä ja koska tämä tapahtuu, ketä tulossa yms) Että sinänsä aika lapsellista siitä sitten suuttua kun mulla ei oo ollut asiaan sananvaltaa.. Ei mua periaatteessa haittaa mutta miten tämä nainen sitten olettaa että hänestä voisi tulla kummi tai muuta kun jättää pariskunnan toisen osapuolen kokonaan huomioimatta?!

Vierailija

Nyt on erinomainen kohta olla järkevä ja huomaavainen ihminen. Kun on ilmennyt joku tietokatkos, tai väärinkäsitys tai muu ryppy, niin heti vaan puhumaan asiasta. Sanomaan, että sorry, kun jäit pois kutsusta, pahoititko siitä mielesi. Ja sanot, että sinä vähän pahoitit mielesi (sillä kai niin on, kun kerran asiasta täälläkin puhut?) kun sinua ei kutsuttu hänen juhliinsa. Avoimuudella petaat sen, että teidän kahden naisen välit pysyy hyvinä ja asiat menee mukavasti. Olisiko sinulle siis ok, että tämä miehesi tärkeä ystävä olisi lapsenne kummi?

Vierailija

Kuinka nyt aiotte toimia? Meneekö mies tän ystävä juhliin ja sinä et? Vai jätettyjä molemmat menemättä? Entä jos kyse onkin väärinkäsityksestä. Miten kutsu esitettiin miehellesi? Jospa ystävä samalla kutsui sinut, mutta mies ei tajunnut. Tai jospa ystävä oletti automaattisesti, että kutsu miehellesi tarkoittaa, että myös sut on kutsuttu. Kun olet ilmeisesti raskaanakin, niin vakiintunut on suhteenne, niin voi olettaa, että kutsu toiselle teistä juhliin on tietysti avec. Varmaan väärinkäsitys. Raskaus-oireelta kuulostaa toi sun kysymys, oot vähän herkistynyt rivienvälistä tulkitsemaan. Ota yhteyttä tähän ystävään ja kysy reilusti suoraan. Jos tosiaan on niin, että vain miehesi kutsuttiin, niin ei hän varmaan ilman sinua juhliin mene vaan jättää ne väliin.

Vierailija

Tuntuu tyhmältä alkaa nyt muistelemaan pari kk takaisia vauvajuhlia ja pahoittelemaan jos joku jäi kutsumatta.. En kuitenkaan tehnyt sitä valintaa itse. Mulle on täysin OK että miehelläni on tämä naispuolinen ystävä mutta näköjään hänelle minä en ole OK.. Harmittaa tietenkin koska olen yrittänyt olla tämän naisen kaveri ja tutustua ja kutsunut hänet aina kaikkialle mihin voi.

Vierailija

Mieheni sai kutsun tekstiviestillä. Mies ilmaisi asian minulle että "X laitto kutsun synttäreilleen.." Olin vaan että okei. Siihen mies sitten että "mut täytyy katsoa et pääsenkö, tai päästäänkö sinne että jos lapsi syntyy" Kysyin mitä kutsussa siis luki ja mies totesi vaan että tervetuloa aika ja paikka. Miksei nainen lähettänyt mulle omaa viestiä? Siis sanoin kyllä miehelle heti että hän voi mennä, vaikka lapsi syntyiskin ajoissa mutta että mulle tärkeintä on olla lapsen kanssa :) Eli siis mua ei haittaa vaikka mies menisi juhlii mutta mun mielestä on periaatekysymys kutsua pariskunta varsinkin jos useamman vuoden tuntenut molemmat..

Vierailija

Kyllä se nyt vaan on niin, että niiden ihmisten välillä ne ristiriidat on selvitettävä, joiden välille niitä on ilmaantunut, vaikkei olisi aina kivaa tai helppoa. Nyt se on tosin vielä helppoa, kun kyse voi olla ihan jostain väärinkäsityksestä. Jos tätä ei selvitetä, niin se jää sinne mieliin ja kerää päälleen kaikki tulevat mahdolliset väärinkäsitykset tai jutut, jotka voi ottaa negatiivisesti. Suosittelen juttelua, sanot vaikka, että tuntuupa vähän hölmöltä ottaa puheeksi tämmöista vanhaa juttua, mutta haluat, ettei jää vaivaamaan. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mieheni sai kutsun tekstiviestillä. Mies ilmaisi asian minulle että "X laitto kutsun synttäreilleen.." Olin vaan että okei. Siihen mies sitten että "mut täytyy katsoa et pääsenkö, tai päästäänkö sinne että jos lapsi syntyy" Kysyin mitä kutsussa siis luki ja mies totesi vaan että tervetuloa aika ja paikka. Miksei nainen lähettänyt mulle omaa viestiä? Siis sanoin kyllä miehelle heti että hän voi mennä, vaikka lapsi syntyiskin ajoissa mutta että mulle tärkeintä on olla lapsen kanssa :) Eli siis mua ei haittaa vaikka mies menisi juhlii mutta mun mielestä on periaatekysymys kutsua pariskunta varsinkin jos useamman vuoden tuntenut molemmat..
Oi oi, kyllähän tuo nyt on ihan selvä kutsu teille molemmille ja miehesikin heti oletti sen olevan. :) 

Vierailija

Ja tosiaan, itse olen esittänyt kutsut aina niin että joko molemmille oma, tai sitten laittanut että "pääsettekö Tomin kanssa juhliin silloin ja silloin?" Ja varsinkin suhteen alkuaikoina pyysin kutsumaan myös mieheni sellaisia ystäviä, jotka tiesin nimeltä mutta minulla ei ollut heidän numeroitaan tms.

Vierailija

Voisihan miehesi kysyä, että koskeeko kutsu myös sinua (+vauvaa mahdollisesti)? Jos he kerta ovat parhaita kavereita, niin tuskin tuollaisen asian tarkentamisessa mitään ongelmaa pitäisi olla? Kun vastaus tulee niin sittenpähän sen tietää, mitä tämä ystävä oli tarkoittanut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan, itse olen esittänyt kutsut aina niin että joko molemmille oma, tai sitten laittanut että "pääsettekö Tomin kanssa juhliin silloin ja silloin?" Ja varsinkin suhteen alkuaikoina pyysin kutsumaan myös mieheni sellaisia ystäviä, jotka tiesin nimeltä mutta minulla ei ollut heidän numeroitaan tms.

Hei, ihan oikeasti. Ei voi ajatella, että "minä aina näin" ja kun joku muu tekee jonkun asian eri tavoin, se on sitten väärin tai huonosti. Nyt kyllä olet ihan väärässä kohtaa vetänyt hernettä nenään. :) Raskaushormonit jne. 

Vierailija

Kyllä mäkin voisin laittaa kutsun vain toiselle puolisoista ja olettaa automaattisesti, että olen kutsunut molemmat. Tuntuisi hullulta lähetellä molemmille erikseen, jos samassa taloudessa asuvat ja toivottavasti kommunikoivat keskenään päivittäin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat