Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni paras ystävä ei kutsunut minua 30v juhliinsa

Vierailija
08.11.2015 |

Mieheni paras (naispuolinen) ystävä ei kutsunut minua 30v juhliinsa. Olen itse kutsunut tämän naisen kaikkiin juhlimme (mieheni synt, minun synt, yms.) Hän mainitsi niistä kyllä alkusyksystä mutta nyt hän on laittanut kutsun vain miehelleni. Epäilen että hän loukkaantui kun ystäväni olivat järjestäneet minulle babyshowerit yllätykseksi, mutta häntä ei kutsuttu.. Tämä nainen kuitenkin olettaa/toivoo olevansa lapsemme tuleva kummi.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä vielä riita saadaan aikaiseksi, kun tarpeeksi kaivetaan. 

Vierailija
42/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin asian puheeksi tämän naisen kanssa vasta tänä aamuna. Enkä nyt vauva kainalossa juhliin menisi juhlimaan vaan että kävisin onnittelut sanomassa. Mutta että outoa miksei kommentoi mitään siihen tyyliin että kutsu koskisi myös minua? -ap

Koska se jo koski sinua. Miksi se pitäisi erikseen vielä sanoa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ehkä poikkean siinä nyt muista vastaajista kovinkin, ja sanon että on todella lapsellista loukkaantua siitä ettei ole päässyt babyshowereihin, jotka on järjestetty yllätyksenä ystävien taholta. Kyllä minullekin, lapsettomalle naiselle, on aivan päinselvä asia ettei raskaana oleva itse niitä kutsuja järjestä ja itse sitä vieraslistaa tee. Tällöin käy (ja itsellenikin on käynyt) niin että vain tietty kaveriporukka saattaa järjestää yhdelle naiselle babyshowerit, ja sitten ne muut kaverit nyt vaan jäävät pois niistä. Ei niissä aleta selvittelemään, että ketähän nainen valitsee kummeiksi yms., kun kummitkin monesti valitaan ja ilmoitetaan vasta lapsen synnyttyä. Baby showerit eivät ole ristiäiset, eivätkä edes polttareiden tasolla perinteissä. Polttareissa sen sijaan on Suomessa pidempi perinne, että kaason tulee ottaa kunnolla selvää keitä kutsutaan. Mutta ap ota nyt vielä selvää, että onko kutsussa oletus että sinäkin tulet. Jos sinua ei todellakaan ole kutsuttu, niin ota asia reippaasti puheeksi ja selvitä tuo babyshower asia kunnolla. Jospa hänellä ei ole aavistustakaan miten babyshowerit järjestetään yllätyksenä ym.

Vierailija
44/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin asian puheeksi tämän naisen kanssa vasta tänä aamuna. Enkä nyt vauva kainalossa juhliin menisi juhlimaan vaan että kävisin onnittelut sanomassa. Mutta että outoa miksei kommentoi mitään siihen tyyliin että kutsu koskisi myös minua? -ap

Sen vuoksi että piti sitä niin itsestäänselvänä, että ei edes tajunnut mitä olit kalastelemassa!

Olet, ap, nyt kyllä aika höpsö ja melkein vainoharhainen. Yritä opetella puhumaan suoraan, sekä miehesi että tämän hänen ystävänsä kanssa. Älä oleta kaikenlaista (että yhyy sinua ei ole kutsuttu että yhyy miehesi ystävä on loukkantunut jne).

Miehesi on sanonut tälle ystävälleen, että hänestä varmaan tulee kummi. Kyllä se on ihan selvästi kummiksi pyytämistä, niin minä ainakin suhtautuisin jos minulle noin sanottaisiin. Miehesi ystävä ei ole mitenkään vastuussa tästä tulkinnasta, miehesi kanssa sinun on tämä selvitettävä.

Jos et kehtaa itse suoraan kysyä, koskeeko kutsu molempia, pyydä miestäsi kysymään!

Vierailija
45/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tää muikkeli, siis miehen kaveri, vaikuttaa kertomasi mukaan perus "me ollaan vaan kavereita" kaverilta. Tuohan yrittää lyödä kiilaa teidän väliin. Onkohan ees loukkaantunut noista vauvakutsuista, jätti sinut kutsumatta raskauden varjolla ja toivoo että mies tulee yksin. Kuka tahansa normaali ihminen olisi sanonut sinulle että kiva kun käyt edes moikkaamassa jos et muuten pääse. Eihän tuo nainen tee elettäkään.

Vierailija
46/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, siis onko tässä kukaan nyt edes kysynyt tältä wannabe-kummilta hänen mielipidettään vauvajuhla- ja kummiasiaan? Niinpä. Ap laittaa vain sanoja hänen suuhunsa. Taitaa vaivata ap:tä klassinen mustasukkaisuus. Vääntele ja kääntele vielä vähän aikaa, niin kyllä saat siitä lumpusta tehtyä kodinrikkojan! Ps. Miehesikin voi puhua mitä sattuu.

Vierailija
47/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksei häntä kutsuttu niihin vauvasuihkuihin?

Juhlat olivat minulle yllätys, minä en vieraslistaa päättänyt. Mieheni tiesi asiasta kun ystäväni, joka näitä järjesti, ilmoitti hänelle.. Pitäiskö nyt sit syyttää miestä kun ei kutsunut tätä naista sinne?

Ei kai tässä nyt tarvitse ketään syytellä, mutta voisit vaikka pahoitella tälle naiselle sitä, että hän jäi kutsumatta. Hän on ilmeisesti pahoittanut siitä mielensä. Kuten sinä siitä, ettei sinua ole kutsuttu hänen juhliinsa.

Tai vaikka kysyä mieheltä, että miksi tämä nainen jäi kutsumatta?

Vierailija
48/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies

Nainen

Toinen nainen

Juhlat

Raskaus

Kuka jäi kutsumatta

Mitä jäi sanomatta

Olisko pitänyt tietää

Outoa käytöstä

Muiden virheitä

Joku viaton kuin kyyhkynpoika pesässään

Vierailija
49/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sai kutsun tekstiviestillä. Mies ilmaisi asian minulle että "X laitto kutsun synttäreilleen.." Olin vaan että okei. Siihen mies sitten että "mut täytyy katsoa et pääsenkö, tai päästäänkö sinne että jos lapsi syntyy" Kysyin mitä kutsussa siis luki ja mies totesi vaan että tervetuloa aika ja paikka. Miksei nainen lähettänyt mulle omaa viestiä? Siis sanoin kyllä miehelle heti että hän voi mennä, vaikka lapsi syntyiskin ajoissa mutta että mulle tärkeintä on olla lapsen kanssa :) Eli siis mua ei haittaa vaikka mies menisi juhlii mutta mun mielestä on periaatekysymys kutsua pariskunta varsinkin jos useamman vuoden tuntenut molemmat..

Tottakai kutsui molemmat. Ei postitsekaan kutsuja lähetetä jokaiselle perheenjäsenelle erikseen.

Vierailija
50/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tää muikkeli, siis miehen kaveri, vaikuttaa kertomasi mukaan perus "me ollaan vaan kavereita" kaverilta. Tuohan yrittää lyödä kiilaa teidän väliin. Onkohan ees loukkaantunut noista vauvakutsuista, jätti sinut kutsumatta raskauden varjolla ja toivoo että mies tulee yksin. Kuka tahansa normaali ihminen olisi sanonut sinulle että kiva kun käyt edes moikkaamassa jos et muuten pääse. Eihän tuo nainen tee elettäkään.

Mietin ihan samaa. Että tuntuu siltä että nainen olisi vain iloinen kun olen tässä "tilassa" eikä musta välttämättä ole juhlijaksi. Ja mua harmittaa toki ettei häntä kutsuttu vauvajuhliin mutta en mäkään ole loukkaantunut jos multa on jäänyt vastaavat välistä jonkun kaverin osalta.. No ehkä tää tästä selviää. Tai siis, mies menee juhliin joka tapauksessa se nyt on selvä! Mutta olisin mäkin mielelläni käynyt heipat sanomassa ja antanu juhlijoiden jatkaa juhlimista..kuitenkin muuten ollaan niiiiiiiin ystävää että.

Vierailija
51/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. Että tuntuu siltä että nainen olisi vain iloinen kun olen tässä "tilassa" eikä musta välttämättä ole juhlijaksi. Ja mua harmittaa toki ettei häntä kutsuttu vauvajuhliin mutta en mäkään ole loukkaantunut jos multa on jäänyt vastaavat välistä jonkun kaverin osalta.. No ehkä tää tästä selviää. Tai siis, mies menee juhliin joka tapauksessa se nyt on selvä! Mutta olisin mäkin mielelläni käynyt heipat sanomassa ja antanu juhlijoiden jatkaa juhlimista..kuitenkin muuten ollaan niiiiiiiin ystävää että.

Just joo. Jatka vain samaa olettamista. Nyt "tuntuu siltä että nainen olisi vain iloinen". Kyseinen henkilö saattaa olla autuaan tietämätön näistä tunteista, joita hänen mieleensä oletat!

Yritä puhua suoraan, ei tarvitse arvailla toisten aikeita ja tunteita!

- 44

Vierailija
52/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä nainen on miehen ystävä ei ap:n ystävä. Miksi hänet pitäisi kutsua baby showetöreihin. Ja miksi kaikki kutsut pitää olla kaikille ihan kuin pariskunta olisi yksi ihminen! Jos on miehen kaveri olkoon niin ja jos ap ei halua häntä kummiksi hän ei tule,koska ei ole ap:lle tärkeä ihminen eikä ystävä. Olkoon miehen ystävä nyt ja jatkossa.

Vierailija
53/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin se on selvä, että miehesi menee juhliin? Tää on musta tässä jutussa se pointti. Tää homma selvästi korpeaa ja loukkaa sua. Etkä pystynyt tätä tän miehesi kaverin kanssa sopimaan. Sun pää on täynnä kysymyksiä, miks ei kutsuttu, miehen " kaveri", miehen "ex" kutsuttu, mutta sua ei. Tosi sekavaa ja keljua. Sitten oot vielä loppuraskaudessa. Eikö olisi selkeintä, että sinä ja sun miehesi ette mene kumpikaan juhliin. Teette sinä iltana jotain kivaa kaksistaan. Menette ulos kaksistaan syömään tm. Ja mies ilmoittaa tän tälle kaverilleen, ja saa sen sitten kuulla ex:t ja muu juhlaporukka. Että on spesiaali aika tein elämässä, vauva tulossa ja ootte toisiinne sitoutuneet. Kun tää on tällaisen vyyhdin sun päässä aiheuttanut, niin nyt pitää sun miehen ottaa myös vastuuta ja olla mies ja tuleva isä, ja valita selkeästi Sinut. Ei tarvii olla mitään logiikkaa sun höperöissä spekulaatioissa. Oot hormoonimyrskyissä, mies ei. Ja nyt miehen pitää viheltää tää peli poikki. Tosi häijy alku tein perhe-elämälle, jos menee naispuolisen kaverinsa bileisiin, jossa hänen ex ja sä jäät yksin mahoinesi kotiin suremaan. Ei tee tollasta temppua lapsensa äidille kukaan. Näytä AP tää ketju miehellesi. Ja keskittykää jo nyt toisiinne ja iloitsemaan vauvan odotuksesta. Ei oo tällä kaverilla ja ex tyypeillä varmaan vauvoja tulossa. Paljon on maailmassa pahaa ja ilkeyttä ja kateutta ja tietoista pyrkimystä loukata toisia. En sano onko tää sitä. Mutta miehesi on nyt sua sellaisen kohteeksi joutumiselta suojeltava.

Vierailija
54/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on AP? Kuka bileisiin on lähdössä? Ymmärtääkö miehesi sun huolen? Se on tässä tärkeintä, ei meidän palstalaisten näkemykset. Mitä mieltä miehesi on tästä ja mitä ajattelet miehestäsi, jos hän menee yksin? Ei oo mitään väliä sillä, mitä tää juhlien järjestäjä ajatteli kutsuessaan/jättäessään kutsumatta ihmisiä. Tää on sun elämä. Sun ja sun miehen yhteinen. Teille on vauva tulossa. Tää juttu on sinun ja sinun miehen välinen.

Vierailija
55/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka lähellä laskettua aikaa juhlat ovat? Jos kerran on mahdollista olla viimeisillään tai sitten vauva kainalossa. Luulenpa, että et varsinkaan ihan pienen vauvan kanssa jaksa lähteä edes onnittelemaan, vaikka olisitkin tervetullut. Jännä, ettet ollenkaan tullut maininneeksi mahdollisuutta, että synnytys alkaisi juuri juhlien aikaan, jolloin mies tietenkin jättäisi juhlat väliin.

Vierailija
56/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on itse sanonut että ei mene juhliin, mikäli synnytys olisi silloin tai jos tarvitsen häntä kotona. Ihmetyttää vaan tuon naisen käytös että jos haluaisi olla meidän elämässä läsnä niin varmasti tekisi itseään myös minulle enemmän tykö? Tai ainakin itse yrittäisin tutustua enemmän jos olisin tuossa tilanteessa. Miehelle tämä nainen oli sitten sanonut että tulee meitä auttamaan ja vauvaa hoitamaan heti kun kotiudutaan..itse aion oman vauvani kyllä hoitaa vaikka toki kylään saa tulla :) Mutta että on musta ennenkin tuntunut että miehen läsnäollessa/kuullen tämä nainen on myös minulle niiiiiiin hyvää ystävää että..mutta sitten jos pidämme keskenämme yhteyttä niin vähän väkisin yrittää.. No mutta, eiköhän tämä tästä aukea ja selviä, mies saa mennä juhlimaan vaikka en itse pystyisi/ole kutsuttu :D

Vierailija
57/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kuitenkaan mieheltä kieltää tuollaista, menee jos kokee tärkeäksi. Tiedän että mua vihataan ja mua syytellään jos mies ei "pääsekään" juhlimaan vaikka syynä olisi se synnytys :D Naiset.. -ap

Vierailija
58/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiiiiii ja vielä lisäyksenä että joskus vielä pari kolme kk takaperin tää nainen itse ilmoitti että "hei mulla on sit megabileet sillon ja sillon" ja nyt sit tosiaan kun otin tän asian hänen kanssaan puheeksi niin loppui hänen jutut aika lyhyeen :) Mutta tosiaan, ehkä tajuaa jos mies ei menekään, että mikä miehelle nykyään tärkeintä..

Vierailija
59/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiiiiii ja vielä lisäyksenä että joskus vielä pari kolme kk takaperin tää nainen itse ilmoitti että "hei mulla on sit megabileet sillon ja sillon" ja nyt sit tosiaan kun otin tän asian hänen kanssaan puheeksi niin loppui hänen jutut aika lyhyeen :) Mutta tosiaan, ehkä tajuaa jos mies ei menekään, että mikä miehelle nykyään tärkeintä..

Sua selkeesti ärsyttää tuo nainen, ja se tilanne että mies mahdollisesti sinne menisi. Oletko miehen kanssa puhunut tämän täysin läpi ja kertonut miltä sinusta tuntuu? 

Vierailija
60/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva asenne :( Eli loppujen lopuksi tässä on sinun puoleltasi kyse pelkästä valtapelistä, et oikeastaan edes halua tulla toimeen miehesi parhaan ystävän kanssa, haluat vain päästä näpäyttämään häntä.