Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni paras ystävä ei kutsunut minua 30v juhliinsa

Vierailija
08.11.2015 |

Mieheni paras (naispuolinen) ystävä ei kutsunut minua 30v juhliinsa. Olen itse kutsunut tämän naisen kaikkiin juhlimme (mieheni synt, minun synt, yms.) Hän mainitsi niistä kyllä alkusyksystä mutta nyt hän on laittanut kutsun vain miehelleni. Epäilen että hän loukkaantui kun ystäväni olivat järjestäneet minulle babyshowerit yllätykseksi, mutta häntä ei kutsuttu.. Tämä nainen kuitenkin olettaa/toivoo olevansa lapsemme tuleva kummi.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä selvemmin käy ilmi, mistä oikeasti on kyse. Ei auta järkipuhe.

Vierailija
22/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidät molemmathan on kutsuttu. Mistä ihmeestä sait päähäsi, ettei sinua ole kutsuttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin asian puheeksi ko. ihmisen kanssa. Eipä osaa sanoa juuta eikä jaata, kiertelee ja kaartelee..

Vierailija
24/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt menee kyllä kummaksi, ap, kirjoititko sinä tuo viestin 23, voisitko merkata omat viestisi, niin että pysytään kärryillä.

Vierailija
25/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 oli ap, anteeksi. Ihmetyttää myös tuon naisen käytös. Siis lähinnä että nämä kaikki jotenkin tuntuvat liittyvän toisiinsa, se ettei minua kutsuttu (johtuu siis mistä?) ja sitten se että miehen eksä tulee (ja tämä ystävä aina muistuttaa miestäni hänen olemassaolostaan, miksi?) ja kun otan juhlat puheeksi niin ei oikein osata sanoa mitään..

Vierailija
26/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kutsu on molemmille.. Jos epäilyttää, niin käske miestäsi kysymään.

Ainakin meillä monet miehen kavereilta tulleet kutsut tukevat vain miehelle, eikä niissä edes lue mitään avecista. Mutta aina kun on asiaan kysytty tarkennusta, niin vastauksena on ollut että "tottakai se koskee molempia".

Vierailija
27/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23 oli ap, anteeksi. Ihmetyttää myös tuon naisen käytös. Siis lähinnä että nämä kaikki jotenkin tuntuvat liittyvän toisiinsa, se ettei minua kutsuttu (johtuu siis mistä?) ja sitten se että miehen eksä tulee (ja tämä ystävä aina muistuttaa miestäni hänen olemassaolostaan, miksi?) ja kun otan juhlat puheeksi niin ei oikein osata sanoa mitään..

JA EDELLEEN, 25 ja tämä 26 on ap :)

Vierailija
28/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, tämä on taas näitä, missä tarina muuttuu matkan varrella, eikä yllättäen kertojan eduksi.

Vierailija
29/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille tutummille ja sukulaisille me ainakin lähetetään vain yksi kutsu. Noiden kanssa on vuosien mittaan syntynyt ymmärrys siitä että sieltä tulee molemmat kuitenkin, jossain tapauksessa ja juhlasta riippuen myös lapset.

Vähemmän tutulle voi ehkä erikseen mainita molemmat osapuolet.

Vierailija
30/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on naisella "oletukset" ja vaatimukset. En tiedä kuinka läheinen sinä olet hänen kanssaan, ja olisiko kavereidesi pitänyt tietää hänen kutsumisestaan sinun baby-juhliin, mutta kellään ei ole oikeutta odottaa olevansa kummi, se on luottamustehtävä ja siihen tulee olla iloinen kun on valittu..

Vierailija
31/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä97 kirjoitti:

Johan on naisella "oletukset" ja vaatimukset. En tiedä kuinka läheinen sinä olet hänen kanssaan, ja olisiko kavereidesi pitänyt tietää hänen kutsumisestaan sinun baby-juhliin, mutta kellään ei ole oikeutta odottaa olevansa kummi, se on luottamustehtävä ja siihen tulee olla iloinen kun on valittu..

Ehkä ap:n mies on antanut olettaa, että ystävä pyydetään kummiksi.

Vierailija
32/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin siis asian puheeksi naisen kanssa. Aloitin tyyliin etttä "miehen kanssa tuli puheeksi ne sun juhlat, ja että pääsenköhän mä tulee vai olenko synnyttämässä sillon..jännä nähä." Ja että mielelläni tulisin siellä kans poikkee vaikka vauva kainalossa alkuillasta jos vaan olosuhteet mahdollistavat sen. Hän ei tosiaan vastannut tuohon oikein mitään.. Totesi myös että nomutta kyllähän Jani tulee silti!

Vierailija
33/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tämä olisi nyt vaatinut jo uuden aloituksen, tilanne on aivan eri kuin se, mitä aluksi kerroit. :D

Vierailija
34/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 on ap. Ja juu, mieheni meni joskus sanomaan tuolle naiselle että hänestä tulee kummi, "paitsi jos vaimolla on joku toinen ehdokas siihen hommaan" mies ei ollut siis kysyny multa mitään.. -ap

Vierailija
35/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32 on ap. Ja juu, mieheni meni joskus sanomaan tuolle naiselle että hänestä tulee kummi, "paitsi jos vaimolla on joku toinen ehdokas siihen hommaan" mies ei ollut siis kysyny multa mitään.. -ap

No ei sitten liene kauhean suuri ihme, että hän olettaa että hänet pyydetään kummiksi tai on jo käytännössä pyydetty?

Olisiko kauheaa, jos myöntäisit, ettet pidä tästä naisesta ja sinua vaivaa hänen ja miehesi ystävyys? Se on ihan ymmärrettävää, ei kaikki pidä kaikista, mutta tämä, miten koitat tehdä itsestäsi kovin joviaalia, ei mene nyt läpi, etenkin kun muunnat tarinaa ketjun mittaan.

Vierailija
36/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sitten liene kauhean suuri ihme, että hän olettaa että hänet pyydetään kummiksi tai on jo käytännössä pyydetty?

Olisiko kauheaa, jos myöntäisit, ettet pidä tästä naisesta ja sinua vaivaa hänen ja miehesi ystävyys? Se on ihan ymmärrettävää, ei kaikki pidä kaikista, mutta tämä, miten koitat tehdä itsestäsi kovin joviaalia, ei mene nyt läpi, etenkin kun muunnat tarinaa ketjun mittaan.

Emme ole vielä sopineet kummeista edes keskenämme niin miten voisimme häntä pyytää? Tarina ei mihinkään muutu vaan koitan löytää sen pointin miksi minua ei ole kutsuttu. Onko syynä pettymys kun hän ei saanut kutsua juhliin mitkä tulivat minulle yllätyksenä? Onko syynä miehen eksä joka on tämän naisen hyvä ystävä? Onko syynä todellakin tämä raskaus ja oletus etten voi tehdä mitään/pitää hauskaa? Vai tämä nainen ei todellakaan pidä minusta.

Vierailija
37/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka lapsensa kummiksi haluaisi ihmisen joka ei tunnu itselle läheiseltä/halua edes lähentyä lapsen vanhemman kanssa? Ei se auta että on toisen vanhemman kanssa läheinen jos toinen on pelkkää ilmaa.

Vierailija
38/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, ettei sanonut mitään tuohon vauva kainalossa poikkeamiseen. Miten sen nätisti sanoisi, että ala tule vauvan kanssa... Mä en rehellisesti sanottuna tykkäisi, jos järjestäisin 30-vuotisbileet ja sitten joku olisi tulossa sinne vauvan kanssa. Vaikka vaan käymään. Ja kyllä, itselläni on lapsia, oli jo 3-kymppisenä, muttei niitä tarvitse joka paikkaan ottaa mukaan.

Vierailija
39/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten ap ei ketjun alussa kertonut mitään siitä, että hän on jo puhunut tämän miehensä ystävän kanssa? Tarina oli aivan eri silloin, hän vasta ihmetteli kuinka hän ei ole saanut kutsua. 

Ja se, että ystävät puhuvat siitä, että jos saadaan joskus lapsia, niin ollaan sitten kummeja ristiin, se on aika tavallista eikä ole sen ystävän vika, jos mies on puhunut sivu suunsa. Tietysti se on vanhempien yhteinen asia pyytää kummit. 

Vierailija
40/73 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin asian puheeksi tämän naisen kanssa vasta tänä aamuna. Enkä nyt vauva kainalossa juhliin menisi juhlimaan vaan että kävisin onnittelut sanomassa. Mutta että outoa miksei kommentoi mitään siihen tyyliin että kutsu koskisi myös minua? -ap