Kuinka usein työkkäristä tulee työtarjouksia???

Vierailija

Kaverini väitti, ettei ole ainuttakaan saanut puolen vuoden sisällä? Voiko tämä olla totta? :O

Sivut

Kommentit (101)

Vierailija

En ole saanut 3v aikana vielä ainuttakaan. Jos tulisi, niin ottaisin sen 3kk karenssin vaan, koska tilillä on vielä 50t€+ säästössä.

Vierailija

Työtarjouksia sieltä ei taida saada oikein koskaan.

Kehotuksen hakea paikkoja voi joskus saada. Itse en ole kahden muutaman kuukauden työttömyysjakson aikana saanut yhtäkään.

Vierailija

Kaksi tarjousta noin kolmen vuoden aikana. Molemmat vieläpä sellaisia, että olivat ihan yleisessä haussa ja jotka osasin itsekin sieltä bongata. Eli ihan vaan näon vuoksi laittoivat ne tarjoukset. 

Olisi kiva tavata se ihminen jolle työkkäri on onnistunut työpaikan hankkimaan. Kaikkia kursseja löytyy ja opiskelua ehdotellaan, mutta työtä ei löydy sitä kautta. Olisikohan työkkärin aika harkita nimen vaihtamista? Jokainen ihminen osaa itsekin katsoa ne vapaat työpaikat ja laittaa hakemusta jos on mahdollisuuksia päästä kyseiseen paikkaan, ei siihen mitää virkailijaa tarvita kun ne työt on yleisessä haussa.

Terveisin Naispelko22

Vierailija

Oho :O Miten se voi olla mahdollista? Mitä olette ammateiltanne? Paljonko se työttömyystuki on rahallisesti? (Jos olette ansiosidonnaisella, paljon se on teidän tapauksessanne?) Onko teidän pitäny käydä juttelemassa tms. työkkärissä tilanteestanne? Vai ollaanko sieltä päin missään yhteydessä KOSKAAN? :O Mitä sillä laitoksella sitten edes tekee? :D -ap

Vierailija

Mulle on tullut 3 puolen vuoden aikana. Yksi ihan jees, jota olisin hakenut ilman pakkoakin. Ja sitten kaksi aivan mulle sopimatonta, tyyliin jos olisin lukenut viestintää niin tuli puhelinasentajan paikka. Te-keskus on varmaan maailman paras suojatyöpaikka, kun tuntuu ettei virkailijoilla ole mitään ammattitaitoa tai -vaatimuksia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä laitoksella sitten edes tekee? :D -ap

No tätä miettii varmaan työttömät ja siellä työssäolevat. Täysin turha laitos.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaksi tarjousta noin kolmen vuoden aikana. Molemmat vieläpä sellaisia, että olivat ihan yleisessä haussa ja jotka osasin itsekin sieltä bongata. Eli ihan vaan näon vuoksi laittoivat ne tarjoukset. 

Olisi kiva tavata se ihminen jolle työkkäri on onnistunut työpaikan hankkimaan. Kaikkia kursseja löytyy ja opiskelua ehdotellaan, mutta työtä ei löydy sitä kautta. Olisikohan työkkärin aika harkita nimen vaihtamista? Jokainen ihminen osaa itsekin katsoa ne vapaat työpaikat ja laittaa hakemusta jos on mahdollisuuksia päästä kyseiseen paikkaan, ei siihen mitää virkailijaa tarvita kun ne työt on yleisessä haussa.

Terveisin Naispelko22

te-palvelut. fi -sivut on työkkärin sivut eli jos olet sieltä paikan bongannut, niin työkkäri on auttanut sinua.

Vierailija

Olin vuoden työttömänä (it-ala) eikä tullut yhtään työnhakukehotusta (ei ne siis mitään työtarjouksia ole!). Mitenkään ei otettu yhteyttä sieltä päin kertaakaan muutenkaan ja lienee sanomattakin selvää, ettei työkkärin kautta töitäkään löytynyt. Pääsin sitten opiskelemaan ihan toista alaa ihan ilman työkkärin "apua". Turha putiikki koko työkkäri.

Vierailija

Ei työkkäri tee mitään nykyisin. Itse on hommattava työpaikka. Siellä saa roikkua ihan rauhassa. Olin yli vuoden työnhakijan tässä, tein koko ajan sijaisuuksia ja olin työnhakijana koko ajan kun välillä oli muutamia työttömyyspäiviä. Mulle tuli yksi ainoa kirje sieltä koko aikana ja sekin oli että kehotettiin hakemaan jotain työtä jota olin itse hakenut  jo aiemmin. Täysin olen itse itseni työllistänyt, olen 80-luvulla syntynyt. Ennen vanhaan työkkärilla kai on ollut jokin tarkoitus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oho :O Miten se voi olla mahdollista? Mitä olette ammateiltanne? Paljonko se työttömyystuki on rahallisesti? (Jos olette ansiosidonnaisella, paljon se on teidän tapauksessanne?) Onko teidän pitäny käydä juttelemassa tms. työkkärissä tilanteestanne? Vai ollaanko sieltä päin missään yhteydessä KOSKAAN? :O Mitä sillä laitoksella sitten edes tekee? :D -ap

Olen KTM ja markkinointialalla. Molemmilla työtömyyskerroilla työttömyys on johtunut muutosta ja molemmilla kerroilla työpaikka, jonka olen saanut, on ollut auki myös mol.fi -sivustolla, mutta sitä tai mitään muutakaan siellä avoinna ollutta ei ole vinkattu vaan itse olen hakenut.

Ekalla kerralla n. kymmenen vuotta sitten siellä piti vielä käydä muistaakseni kerran kuukaudessa. Virkailija selasi mol -sivustoa siinä keskustelussamme ja ehdotteli kaikkia aivan outoja paikkoja, just kuten joku sanoi, että jos on vaikka viestinnän ammattilainen, sieltä voidaan ehdottaa puhelinasentajan paikan hakemista. Mulle mm. virkailija tapaamisessa ehdotti insinöörin koulutusta ja osaamista vaativan homman hakemista, joka kävi jo nimikkeestä ilmi "xxx-insinööri".

Tänä syksynä ei tarvinnut edes käydä. Sieltä soitettiin ja käytiin hakemuksen kohdat läpi: "sun nimi on xx, eikö niin" ja "osoitehan siis oli tämä xx"

Vierailija

Noin ensimmäisen vuoden aikana ei tullut ainuttakaan. Nyt sitten viimeisen noin puolen vuoden aikana on tullut noin 2-4 tarjousta kuukaudessa. Siis niitä, että hae tätä työpaikkaa. Kun alana on väljästi määritetty IT, niin ilmeisesti niiden on nyt pakko keksiä jotain tarjottavaa. Eihän niihin paikkoihin meitä keski-ikäisiä palkata, joten ihan älyvapaata touhua, mutta aina kiltisti lähetän hakemuksen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat