Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset leikkaa jo kolmekymppisinä hiukset ihan lyhyiksi, kun Yhdysvalloissa ja monissa muissa maissa naiset pitävät naisellisia hiuksia vielä viisi-kuusikymppisinä?

Vierailija
07.11.2015 |

Ihmettelen vaan.
Mikä siinä on että monet suomalaiset kolmekymppiset ja sitä vanhemmat haluavat olla miehekkäitä?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen, tai ehkä jo voisi sanoa, että vanha nainen :). Minulla on pitkät hiukset nyt, mutta teini-iästä lähtien koko aikuisikäni minulla oli lyhyet hiukset, "poikatukasta" lyhyeen polkkaan. Nyt pidän pitkiä hiuksia, mutta ne ovat aina laitettu jotenkin kiinni, en osaa yhtään olla hiukset irti. Nyt on vaikea vaihe menossa, koska kasvatan otsahiuksia myös pitkäksi.

Hiukseni ovat ihan nätit, ja niitä on mukava harjata ja kammata, mutta rehellisesti on sanottava, että ulkonäköni "kärsii", koska pidän hiuksiani aina kiinni. Muutaman kerran olen jo harknnut hiusteni leikkauttamista lyhyemmäksi, mutta vielä en ole raskinut. Hiuslaatuni on ohut ja "lentävä", mutta tuntuu paljolta, kun ovat pitkät. En käytä mitään hiustuotteita, vain shampoota ja hoitoainetta, ja sitäkin vain hieman latvaosissa. Joskus laitan hiusöljyä. Kampaajalla käyn kahdesti vuodessa.

Lisään vielä tähän kirjoitukseeni sen, että hiukseni eivät ole iän myötä ohentuneet (paremminkin päinvastoin) vaikka täällä on sanottu jo monesti, että niin yleensä käy. Ehkä se tulee sitten vielä vanhempana, nähtäväksi jää.

Vierailija
62/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v ja tukkaa on vaikka muille jakaa. Hiukseni lisäksi kasvavat todella nopeasti jos pitäisin lyhyttä mallia, niin hiukset pitäisi leikata noin 3-4 viikon välein jotta lyhyt malli pysyisi. Minulla on sitten aina pitkät hiukset. Jopa omat vanhemmat hokivat vuosikaupalla että leikkaa nyt vähintään lyhyt polkka. Olipa kiva kuunnella että näytän siis rumalta tms pitkässä tukassa. Mutta en muuten näytä vaan juurikin minulta. Tämä on mun malli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vastakkainasettelua lyhyt tukka - pitkä tukka. Välimuotojakin on sitten vaikka kuinka perkuleesti.

Hölmöintä on juuttua johonkin nuoruuden hiusmalliin ja vielä sitten kuvitella että se näyttäisi hyvältä 50 v naaman kanssa. Sorry vaan, mutta ei näytä.

Toivottavasti ihmiset hankkisivat sellaisen hiusmallin joka sopii hänelle parhaiten. On ankeeta jämähtää Kymmeniksi vuosiksi samaan hiusmalliin. Varsinkin jos se ei enää sovi pätkääkään esim. Vanhenemisen myötä.

Kerro, miksi pitää kuvitella näyttävänsä hyvältä tai leikata sellaiset hiukset, jotka sopivat hänelle parhaiten. Eiköhän kun tarpeeksi vanhaksi tulee, elää niin, mikä tuntuu itsestä parhaalta. Piupaut välittää muiden mielipiteistä, näyttääkö tämä hiusmalli parhaalta ja tämä pukeutumistyyli parhaalta muiden silmissä. Vanhenemisen onni on, että ei enää välitä siitä, mitä mieltä muut tällaisista asioista ovat. Jos muita häiritsee, ettei viiskymppinen näytä niin hyvältä kuin voisi jollain muulla hiusmallilla tai pukeutumistyylillä, niin se kuluttaa vain niiden energiaa, joita se häiritsee. Ei sen viiskymppisen.

Joten oman itsensä takia ei niin kauheasti kannata stressata muiden ulkonäöstä. Elämä on paljon helpompaa, jos karsii itseltä turhat huolet pois eli vaikka toisten hiusmallien pohtimisen.

Vierailija
64/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole leikkaamassa. Hiukseni ovat pitkät ja paksut. Luonnonkiharat. Sitäpaitsi näytän paremmalta pitkissä hiuksissa ja se on helpompi laittaa kuin lyhyt. Olen kokeillut lyhyttäkin mallia, en tykkää. N37

Vierailija
65/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisin hiukset pitkänä ellei hiusten laatu olisi näin ohut ja katkeileva. Iso kateellinen huokaus teille joilla on vielä kolmi-nelikymppisenä tuuhea, hyväkuntoinen ja pitkäksi kasvava tukka. Ottakaa siitä kaikki irti munkin puolestani ❤

Vierailija
66/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla suomalaisilla julkkisnaisilla on pitkät hiukset: Karita Tykkä, Sirpa Selänne, Anne Kukkohovi, Susanna Penttilä, Arja Koriseva ja Päivi Räsänen. Tykällä ja Sirpa Selänteella on tuuhennokset ja pidennykset. Kata Kärkkäiselle sopii lyhyet.

Vierailija
67/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo mainittu:

1. Hiuslaatu. Jenkeissä suurin osa ihmisistä afroamerikkalaisia ja latinoja.

2. Erilainen ilmasto muualla, esim keski-euroopassa. Lämpötilanvaihtelut ja pakkanen nyt ei tee hyvää hiuksille.

3. Hiusten hoitaminen eli kampaajalla käynti muualla luultavasti suhteellisesti halvempaa. Jenkeissä paljon kotiäitejä, heillä aikaa käydä ja isäntä maksaa viulut. Vai miten itse tykkäisit, jos äiti priorisoisi omat hiuksensa vaikkapa omien lasten edelle. Sä saat tehä ruuat ja sä saat hakee tarhasta, kun äiti on siellä kampaajalla nyt muutaman tunnin, onhan se huisin paljon tärkeempää.. Jos joka viikko pitäisi satanen laittaa hiusten laittamiseen ammattilaisella, niin alkaisi se isännänkin lompakko kummasti keventyä.

Miksei kaikilla suomalaisilla miehillä ole sitä kalleinta autoa, kun muissa maissa kaikilla miehillä on? Näin telkkarista.

Tuokin linkki, jossa oli naisten hiustyylejä laitettu, niin about jokainen oli ensinnäkin ammattilaisen aikaansaama kampaus, joka oli luultavasti vielä photoshopattu.

Pidennykset ja tuuhennukset

HINNASTO

1 paketti Mago 30cm 130 e

1 paketti Mago 50cm 163 e

3 pakettia Mago 30cm 390 e - Sinetillä 420 e 

3 pakettia Mago 50cm 489 e - Sinetillä 510e 

Poisto (n.3kk jälkeen) 65 €/h

Takaisin laitto 65 €/h

Lisäksi saatavana 40cm pituista hiusta erikoistilauksella (4-6vk)

Tuosta sitte isännälle vähä hintaa. Että ostetaanko uusi telkkari vai emännälle hiukset? Vai käydäänkö ulkomailla vai emännälle hiukset? Vai maksetaanko velkaa vai emännälle hiukset?

Paljos se maksais vuodessa, jos 3kk välein ottais ton 510e setin. 1530e. Eikä vielä oo shampoota tai työtunteja laskettu. Tokihan noi vielä kuluttaa sitä omaa hiusta pois, ettei ole enää sitäkään vähää.

Kun niillä jenkkijulkkiksillakin on varaa ja ruotsalaisilla malleilla, niin miksei sitten Viitasaaren Pertillä..?

Vierailija
68/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida vielä ihan riittää.

Sinettipidennyshinnasto:

Pidennys kolmella paketilla 30 cm = 62​2 €​

Pidennys kolmella paketilla 50 cm = 788​ €​

Pidennys neljällä paketilla 30 cm = 803 €

Pidennys neljällä paketilla 50 cm = 1051​ €

SINETTIPIDENNYSTEN/TUUHENNOSTEN POISTAMINEN

Tuntiveloitus 80 €/h. Lopullinen hinta määräytyy työhön kuluneen ajan ja käytettyjen tuotteiden mukaan.

Mago-pidennyshinnasto:

Pidennys kolmella paketilla 30 cm = 570 ​€​

Pidennys kolmella paketilla 50 cm = 725​ €​

Pidennys neljällä paketilla 30 cm= 760​ €​

pidennys neljällä paketilla 50 cm = 99​3 €​

Tuota ruljanssia sitten kolmen kuukauden välein vai? Herrako auton verran ajatteli laittaa rouvansa hiuksiin?

Vierailija
69/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiukset ei kyllä maksa kuin marketin shampoon ja hoitoaineen. Mie tasoittaa latvat pari kertaa vuodessa

Vierailija
70/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kampaajien mukaan noin kolminkertainen määrä hiuksia keskivertosuomalaiseen verrattuna (esim raitojen laittoon menee ikuisuus). Valehtelematta jokainen kampaaja ehdottaa mulle silti lyhyempää hiusmallia. Minulla on yli olkapäiden tuleva blondi ja siis paksu tukka ja nähtävästi sellaista ei saisi olla kun on 46 v. Pari kertaa olen suostunut polkkaan mutta Luojan kiitos mulle kasvaa nopeasti pitkä takaisin - polkka tms lyhyt hiusmalli ei ole mun juttu.

Vierailija
71/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tukka nuorentaa ja on helpompi sekä edullisempi laittaa.

Paksu pitkä tukka on myös todella kaunis.

Kiitos sinulle. Lähentelen kuuttakymmentä, hiukseni ovat paksut ja olen jo vuosia pitänyt niiden pituuden olkapäille ulottuvana.  Minustakin ne ovat kauniit ja klassiseen tyyliini sopivat, mutta kampaajani jatkuvasti ehdottelee lyhyemmäksi leikkaamista, melkein painostaa.

Minusta sellainen kerrostettu hiusmalli, jossa alimmat hiukset ovat pidempiä, on tätimäinen. Iästäni huolimatta en halua olla tätimäinen. Joten kiitos kovasti kommentistasi, sen avulla jaksan taas vastustaa kampaajani ehdotuksia:)

Vierailija
72/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt niin ,että jonkun naisen pitkä kaunis tukka herättää kateutta?

Miksi muuten se noin paljon haittaisi?!

Mies 33.v

Enemmänkin tuntuu olevan niin, että muita häiritsee lyhythiuksiset naiset.

Ja kyllä, itselläni on pitkät hiukset. Ainakin toistaiseksi. Voisi vaihtelun vuoksi pätkäistä lyhyeksi.

Mä taas en raaski leikata pitkää tukkaa, voin vain kuvitella ,että sen jälkeen peilistä kurkistaisi tätimäinen vanha nainen.

Kait se tätimäisyys riippuu muustakin kuin hiustyylistä. Tätimäinen voi olla vaikka olisi ne pitkätkin hiukset. 

Vierailija
73/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita juttuja. Just leikkautin SENTIN. t rva 49

Vierailija
74/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 60, 61 jatkaa..

Ihmettelen näitä juttuja, että kampaajat ja kanssaihmiset painostaisivat toisia leikkaamaan lyhyet tai lyhyemmät hiukset. Minua ei ainakaan kukaan ole painostanut, ja viimeksi pyysin kampaajaa leikkaamaan ainakin viisi senttiä, ja hän totesi ettei leikkaa niin paljoa :).

Minä uskon ainakin siihen, että ammattitaitoinen kampaaja, ja jopa ystävä ja sivullinenkin, osaa ja pystyy näkemään millaiset hiukset voisivat toiselle sopia. Itse sitä tulee aika sokeaksi "lookilleen", ja usein tarvitaan toisten apua jos oikeasti haluaa esim. uudistaa kampaustaan. Tämähän on ihan päivänselvää! Itse en ainakaan loukkaantuisi jos joku ehdottaisi minulle uutta hiustyyliä, se ainakin panisi minut ajattelemaan ja harkitsemaan. Itse olen hyvin altis muutoksille, mutta on ihmisiä jotka eivät todellakaan ole. Voin kuvitella, että tällainen henkilö voisi jopa loukkaantua, jos joku ulkopuolinen ehdottaisi hänelle esim. uutta hiustyyliä.

Vierailija
75/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustyylit ovat kulttuurisidonnaisia asioita. Suomalaisilla nyt sattuu olemaan tämmöinen muoti ja tyyli. Karvan pituus tai muoto ei tee naisesta naista tai miehestä miestä.

Vierailija
76/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko Suomessa ja Ruotsissa erilainen hiuslaatu, mutta Ruotsissa lyhyet hiukset naisella on kyllä harvinaiset. Polkkaakin on selkeästi vähemmän kuin kunnolla pitkiä.

Itse olen kokenut että suomalaiset kampaajat eivät voi sietää pitkiä hiuksia. Jokin siinä kampaajankoulutuksessa on Suomessa, kun sieltä valmistuu sellaisia pitkien hiusten vihaajia.

Kyllä, ruotsalaisten hiuslaatu on erilainen kuin suomalaisten. L'Orealin Suomen markkinointijohtajan mukaan suomalaiset ostavat vaaleampia meikkivoiteitakin kuin muut pohjoismaalaiset. Ihommekin on siis erilainen. Ostamme yhtä vaaleita meikkivoiteita kuin venäläiset.

Olemmeko siis maailman ohuthiuksisin kansa? Ruotsalaiset on vaaleampia kuin suomalaiset, mutta ravaavat solariumissa jatkuvasti.

Itse asiassa vaaleahiuksisia (ja sinisilmäisiä) suhteessa maan väkilukuun on eniten SUOMESSA.

Ruotsissa on jo usean vuoden ajan ollut buumina itseruskettavien voiteiden käytö kasvoilla ympäri vuoden, niin naisilla kuin miehillä. Aurinkoa ei kukaan järkevä ota enää tarkoituksella kasvoille.

Vierailija
77/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset pitkätukkamiehétkin leikkaa fledansa usein kolmi-nelikymppisinä vaikka ei kalju paistaisikaan, ihme tyyppejä. Itse ainakin pidän nämä Robert Plant-kiharani jollei ala päivä paistaa :D M21

Minä en leikkaa pitkiä hiuksiani, vaikka hiukset alkaisivat harveta. Olihan Juice Leskiselläkin tyylikkäät pitkät hiukset, vaikka hieman oli päältä kaljuuntunut. En ymmärrä, miksi heti pitäisi leikata pää kaljuksi, jos hiukset harvenee. Kalju näyttää monella aika tökeröltä. M33

Vierailija
78/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö siis vaan pitkät hiukset naiselliseksi?Kuinkahan monella av-mammalla on ihan oikeasti pitkät hiukset?

Vierailija
79/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä (alaselkään) ja ohut tukka. Hiirenhäntä teidän muiden mielestä varmaan. Ikää on yli 30 mutta en varmana aio leikata hiuksiani ikänä! Mä tykkään mun pitkästä tukasta, samoin mieheni. Miehelleni olisi kauhistus jos leikkaisin kananpersetukan. Mun hiukseni ei ole edes kovin hyväkuntoisena, koska ovat kovasti katkeilleet. Silti kannan pitkiä hiuksiani ylpeydellä.

Vierailija
80/80 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne lähipiiristäni ketään ikäistäni, jolla olisi ihan lyhyt tukka. Kaikilla vähintään polkkamitta eikä se mun mielestä ole erityisen lyhyt tai epänaisellinen. Mun mielestä se alkaa olla menneen talven lumia, että kaikki naiset leikkaisivat iän mukaan hiuksensa. Ehkä joskus niin oli, ei enää. Varmaan yksi syy hiusten pätkimiselle on se että pelätään pitkien hiusten korostavan naaman roikkumista, ja että kun pitkät hiukset mielletään nuorten naisten jutuksi, niin se korostaisi esim. juonteita kasvoissa, eli kontrasti hiusten ja kasvojen välillä olisi liian suuri. Joillakin se on ihan hyväkin syy leikata hiukset lyhyiksi.

Kysymys on pitkälti myös omasta tyylistä ja on mahtavaa, että nykyään myös keski-ikäisillä ja vanhemmilla naisilla saa olla pitkät hiukset, mutta ei silti mikään pakko ole jos se ei itselle sovi tai itseä miellytä. En ymmärrä, miten jollekin voi olla niin tärkeä asia toisten hiukset. Sitä paitsi onhan myös olemassa vaihtelunhalu. Koko ikää ei ole pakko olla samassa pituudessa. Ehkä sillä lyhythiuksisella naisella jonka näet tänään kadulla onkin vuoden päästä upeat pitkät hiukset.