Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten lähentely ja iskuyritykset ahdistaa

Vierailija

En halua enää olla miesten iskuyritysten kohteena. Jokainen tuollainen tilanne ahdistaa ja tekee olon epämukavaksi. Usein miehet ei vielä meinaa antaa periksi vaikka torjunkin heidät. Joskus he suuttuvat. Olen aina ollut kiltti ja herkkä, joten ehkä minusta aistitaan, etten uskalla sanoa lujaa vastaan? Tämä on saanut minut välttelemään miehiä enkä oikein luotakaan heihin enää, sillä usein "viaton" lähestyminen ja jutustelu on muuttunut ehdotteluksi ja iskuyrityksiksi. Onko muilla samanlaisia ongelmia?

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Sama. Pahintahan on, että olen saanut vihjailuja, iskuyrityksiä ja kommentteja ulkonäöstäni myös ei-iskupaikoissa, kuten työpaikoilla tai muualla. Enkä ole miehiä provosoinut. Tiedän näyttäväni kiltiltä ja helposti lähestyttävältä naiselta, mutta en kauheasti tykkää, että esim. esimieheni katsoo asiakseen kommentoida kauneuttani. Edes läppämielessä, noita en ota siis iskuyrityksinä tietenkään.

Baareissa en viitsi juuri enää käydä, sillä en jaksa juttelemaan tulevia miehiä ja vaikka pukeutuisi arkivaatteisiin, niin silloinkin miehet kuvittelevat, että kaipaan iskemistä.

Vierailija

Eiku ne ällöttää sinua, olikos tämä jo kuinka mones avaus aiheesta, olen jo pudonnut laskuista, lähemmäs sata näitä taitaa jo olla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi reppanaa, opettele pitämään puolesi kunnolla!

Mikseivät miehet opettele ajattelemaan sitä miltä naisesta voi tuntua objektiksi redusoiminen?

Vierailija

Olen kuullut tuota aikaisemminkin, että "sua sentään yritetään iskeä". Ihan kuin minun pitäisi olla iloinen siitä, että joudun tilanteisiin, jotka ahdistavat minua. Jos saisin päättää, en haluaisi, että minua isketään.

Vierailija

Miksi meitä pitäisi kiinnostaa? Mua ei sun ahdistukset kiinnosta pätkän vertaa. Vedä joku jätesäkki päälle ja tee niihin silmänreiät, se auttaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut tuota aikaisemminkin, että "sua sentään yritetään iskeä". Ihan kuin minun pitäisi olla iloinen siitä, että joudun tilanteisiin, jotka ahdistavat minua. Jos saisin päättää, en haluaisi, että minua isketään.

Jopa naisten keskuudessa epämieluisa huomio verhotaan tuohon, että kaikesta miesten antamasta huomiosta tulisi olla kiitollinen ja ilahtunut. Joo, ei.

Ainoa mitä voi tehdä on vältellä mahdollisimman paljon ainakin perinteisiä iskupaikkoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi sua, älä pukeudu viiden sentin horon näköseks!

Eikö sinullakaan ole parempaa tekemistä kuin provota av palstalla lauantai-iltana.

Vierailija

Mulla on vähän sama. Olen aika tavallisen näköinen nainen, en ruma mutten mikään missikään. Hymyilen paljon ja olen minua puhutteleville ihmisille aina ystävällinen. Tämä johtaa helposti siihen, että minua myös isketään tämän tästä. Enkä tykkää siitä yhtään. Se ei imartele tai vaikuta positiivisesti itsetuntooni, vaan inhottaa vaan. Olen parisuhteessa ja mieheni on kaikinpuolin täydellinen enkä kaipaa muita huomionosoituksia. Ennemmin mietin, että huokuuko minusta joku sellainen "helposti iskettävä", ja jos näin on, niin inhottavaahan se olisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä ahdistaa se, että melkein jokainen nainen jolle sanon sanaakaan luulee, että yritän iskeä häntä.

Mistä tiedät varmuudella, että naiset kuvittelevat sinun iskevän heitä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat