Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toteutumattomat haaveet, keskenmeno ja paha mieli.

Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Sain varhaisen km kuukausi sitten. Mieliala heittelee laidasta laitaan. Viime viikkoon asti olin niin hermostunut ja jännittynyt, kun odottelin kuukautisia. Nyt ne vihdoin tiistaina alkoivat, mikä oli helpotus. Nyt kun isänpäivä lähestyy... huomenna tulossa tuttuja käymään, joille vauva on syntymässä joulukuussa... vaikka kuinka yritän piristyä ja pinnistelen. Töissä on raskaana olevia työkavereita. Kaupassa eräs pieni tuntematon tyttö tuli sanomaan nenään eteen HEI! kun kyykötin kortteja katsellen. Minulla meinasi aivan itku tulla. Olisi tehnyt mieli kaapata lapsi kainaloon ja sanoa kiukkuiselle isälle pahasti.

Kun olen töissä en ehdi tätä asiaa ajattelemaan, mutta kun tulee hiljainen hetki, niin pala nousee kurkkuun ja paha mieli valtaa pään. Vaikka tiedän, että uusi raskaus (ehkä) odottaa minua, mutta silti jokainen päivä ja odotus tuntuu niin pitkältä.
En ole aiemmin ovulaatiota laskenut, mutta nyt tuntuu että kaikki keskittyy nyt näihin päiviin...
Kaikenlaiset kuvitelmat ja pettymykset vaihtelevat päässä... tiedän, se on ihan tyhmää.

On myös typerää olla katteellinen toisen raskaudesta, tiedän.
Miehelleni ostin isänpäivälahjan (meillä on kissalapsi ja olen aina muistanut häntä isänpäivänä). Tosin minua ei ole muistettu... enhän äiti olekaan muutakuin kissalle.
Ihan lapsellista ajatella tuokin asia, silti se vain tulee katkerana mieleeni.

Jouluksi on tulossa sukulaisia kylään ja ihan ajattelin, että saan heille sitten kertoa nämä ilouutiset... ei pitäisi kuvitella eikä haaveilla mitään, niin ei tulisi pettymyksiä...

Onko teillä muilla tällaisia ajatuksia?
Mistä tämä katkeruus kumpuaa?

On äärimmäisen raskasta, kun mieli heittelee ja ihan tyhmistä jutuista...

Kommentit (2)

Vierailija

Mieliala varmasti heittelee jo pelkkien hormonimuutosten takia. Joka kolmas raskaus keskeytyy alkuvaiheessa,  ehkä se tieto helpottaa. Toivottavasti vointisi tasoittuu ja voit yrittää uutta raskautta ilman stressiä. Onnea ensi kerralla! (minäkin yhden keskenmenon kokenut)

Vierailija

Voi ei! Tuli hirveän paha mieli puolestasi. Toivon todella, että saisit kokea vielä ihan pian koko raskauden ja äitiyden.

Itse en ole keskenmenoa joutunut läpikäymään, mutta muistan miten tuskaista jo pelkkä useamman kuukauden odottelu oli, kun plussaa ei tikkuun meinannut tulla. Aloin minäkin yhtäkkiä kadehtia sisarusteni perheitä, ja tuntui, että vastaan käveli pelkästään odottavia äitejä. Välttelin sukutapahtumia kaiken maailman tekosyillä.

Tee sinäkin hyvällä omalla tunnolla niin, jos muiden lasten näkeminen tuntuu juuri nyt liian pahalta. Kyllä sulla on oikeus surra ja keskittyä purkamaan noita fiiliksiä. Kyse on kuitenkin niin suuresta asiasta.

Tsempit sinne, toivon että lähiaikoina onnistaa uudelleen <3

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat