Miksi tunget ja hengität niskaan kaupan kassajonossa?!
Mikä ihmeen kiire niitä tavaroita on ruveta tunkemaan ostoskärrystä kassahihnalle, jolla on jo kahden edellä olevan asiakkaan ostokset odottamassa? Voisitko olla tulematta iholleni ja odottaa sen verran, että tavarat hihnalla liikkuvat niin, että omillesi ja sille pirun kapulalle tulee tilaa? Kiitos!
Kommentit (47)
Tulee mieleen muutamia vaihtoehtoja.... Itse tykkään saada tavarat hihnalle jo edellisen asiakkaan maksamisen aikana siksi, että siten ehdin sinne pakkaamaan siinä vaiheessa, kun ostoksiani alkaa tulla kassan läpi. Jos vasta siinä vaiheessa vielä lappaan ostoksia hihnalle, pakkaamiseni kestää aika kauan, ja jäljessäni tulevat asiakkaat joutuvat odottamaan tai ottamaan ostoksensa suoraan kassahenkilöltä, jos minun jälkeeni tulee asiakkaita, joilla ei ole paljon ostoksia.
Näin siis siinä tapauksessa, että olen ostamassa tapani mukaan isoa ruokakuormaa. Sen pakkaaminen kestää!
En nyt ala kenenkään tavaroita lyttäämään hihnalla, mutta kieltämättä kyllä laitan sen kapulan aika nopeasti ja alan purkaa omia ostoksiani rivakasti hihnalle.
Jos ostan vain vähän, kiirettä päästä pakkaamaan ei samalla lailla ole, ja voin odotella rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ostoskärryjippo toimii, koska se pakottaa teidät itsenne seisomaan siellä kuormanne alkupäässä, missä teidän pitäisi seistä muutenkin ilman kärryjäkin.
mikä saa sut kuvittelemaan niin :D
hihnan loppuunhan minä ne ostokseni nostelen enkä sinne kassan viereen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se haittaa jos joku laittaa pari maitopurkkia siihen metalliselle päädylle odottamaan hihnan vapautumista? Sun tavarathan on jo siellä hihnalla. Siitä päädystähän ne on helppo siirtää hihnalle, kädet vapautuu kun osotoskorin voi laittaa pois ja voi laskea tasarahan myyjälle annettavaksi.
mä en koskaan tiedä loppusummaa ennenkuin kassa sen näyttää
Yhteenlaskutaito opetetaan useimmiten jo peruskoulussa.
Tuskin on asiakkaan tehtävä laskea ostostensa loppusumma etukäteen?
Mutta se on mukava harrastus. Sitten voi lopussa katsoa, kuinka lähelle oikeaa summaa oma laskutaito antoi. Suosittelen.
ilmeisesti et usein tee ostoksia joiden loppusumma on 150-180 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ostoskärryjippo toimii, koska se pakottaa teidät itsenne seisomaan siellä kuormanne alkupäässä, missä teidän pitäisi seistä muutenkin ilman kärryjäkin.
mikä saa sut kuvittelemaan niin :D
hihnan loppuunhan minä ne ostokseni nostelen enkä sinne kassan viereen
Puhutaan varmaankin siitä vaiheesta kun ostokset on jo hihnalla. Kukaan tuskin alkaa lappaa omia tavaroitaan siinä vaiheessa kun edellä olevalla on vielä sama toiminto kesken. Vai tarkoitatko, että seisot itse hihnan kauimmassa kohdassa myyjästä katsoen, länttäät kärryt itsesi ja takana tulevan jonottajan väliin, ja sitten hihnan koko vierusta on tyhjänä ihmisistä kassakoneeseen asti? Kivasti viet 10 metriä tilaa. Jonon häntä olisi jossain pullonpalautusautomaatilla jos kaikki tekisi noin. :P
Minua taas ärsyttää liian lähelle tulevat ihmiset. Tungetaan jonossa sentin päähän. Tunnustan sanoneeni kerran takanani kassajonossa olleelle naiselle vähän rumasti kun tökki valkoista takkiani vähän väliä ostoskärryillä. Jono oli pitkä ja eteni hitaasti ja tuo nainen oli töninyt takamustani jo noin kymmenen kertaa. Sitten minulta vain paloi käämit. Käännyin ja sanoin naiselle hymyillen: "Voitko ystävällisesti ottaa kärrysi irti minun perseestäni....kiitos." Lähti muuten salamannopeasti ne kärryt.
Mua taas vituttaa ihmiset joiden on pakko ottaa hirveä väli toiseen. Esimerkkinä on jos ensimmäinen asiakas joiden tuotteita sillä hetkellä piipataan on seisomassa metrin päässä maksukoneesta ja tämän takia seuraava asiakas on vasta hihnan alussa koska on näköjään ihan kamalaa olla toista kahta metriä lähempänä. Yleensä tällöin se hihna on puoliksi tyhjänä jolloin todellakin tulen iholle koska ois kiva saada omia ostoksia siihen jo...
Vai että ihan kansantaloudelliset tappiot.
Jos se jono on elämänpituinen, ehkä kannattaa ihan oikeasti mennä vaikka sinne leipä- tai juusto-osastolle maistelemaan tarjottuja näytepaloja. Voit toki huutaa ja raivota (ja jos joku asiakas vallan rupattelemaan äityy, niin kernaasti!), mutta kaikki ihmiset eivät yksinkertaisesti liiku höyryjyrän tehokkuudella. Deal with it.