Miksi tunget ja hengität niskaan kaupan kassajonossa?!
Mikä ihmeen kiire niitä tavaroita on ruveta tunkemaan ostoskärrystä kassahihnalle, jolla on jo kahden edellä olevan asiakkaan ostokset odottamassa? Voisitko olla tulematta iholleni ja odottaa sen verran, että tavarat hihnalla liikkuvat niin, että omillesi ja sille pirun kapulalle tulee tilaa? Kiitos!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
totta! mutta olen keksinyt keinon: jos minulla on ostoskärryt, menen niiden ostoskärryjen ETUpuolelle siinä kassajonossa, niin niskaanhönkääjä on kauempana.
Ja usein syntyy tilanne, kun kassa vetää kamoja vielä viivakoodivehkeen läpi olen jo pakkaamassa, ja kun maksun aika tulee---- se niskaanhönkääjä seisoo jo siinä kassan kohdalla, eikä anna minulle tilaa tulla maksamaan,niin siinä vaiheessa kysyn siltä niskaanhönkääjätungettelijalta: "kumpi meistä maksaa, sinä vai minä?? ilmeisesti sinä?" niin johan perkele alkaa tulla sitä tilaa!!
Todella "huomaavaista" häipyä kassalta pakkaamaan, ja laahustaa sitten takaisin kassalle kun myyjä alkaa huhuilla. Ja jono seisoo taas turhaan.
Minä en koskaan tee noin. Ostan kärryt kukkuroilleen ja ne noin 5 muovikassiin mahtuvat ostokset odottavat hihnalla, kunnes olen maksanut. Siitä syntyy pientä jononpoikasta, koska kassa ei voi seuraavien asiakkaiden ostoksia sujautella minun ostosteni sekaan ja minä taas siirtelen ostoksiani huolekkaasti siten, etteivät ikävästi painu. Vie hemmetin paljon enemmän aikaa kuin se, että kävisin pakkaamassa kassin tai kaksi odotellessani, että kassa saa työnsä tehtyä.
Tämä on näitä asioita joita ei voi ymmärtää. Hitain lenkki kassalla on kassahenkilö ja maksaminen. Se ei nopeuta yhtään tapahtumaa, että ne omat tavarat kasaa röykkiöksi, vaan se hidastaa, kun kassa joutuu pysäyttelemään hihnaa ettei kasa sorru ja joutuu valikoimaan mitä siitä kasasta voi ottaa, ettei se sorru.
Suurin osa meistä ei ole älyttömän fiksuja ja tyhmien kanssa vaan pitää tulla toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos sä tuoksut niin hyvältä.
Tiedän tuoksuvani hyvältä mutta silti ihmetyttää. Tänään takana oleva suorastaan makasi hihnan päällä, että sai kapulan, yritti tehdä tavaroilleen tilaa hihnalla työntämällä minun ostokset lyttyyn ja kun tilaa ei ollut niin kasasi tavaroitaan jopa sen hihnan metalliseen päätyyn (joka ei liiku). Käsittämätöntä. Hänellä kuitenkin oli ostoskärry, josta tuotteita saa vaivattomasti hihnalle sitä mukaa kun tilaa tulee ja hihna liikkuu.
ap.
No tuota... se olisi sun tehtävä laittaa kapula ostostesi perään. Itsekin olen joskus mielenosoituksellisesti kurkotellut kapulaa edessä olevan ostosten yli ja huokaillut teatraalisesti.
En minä ainakaan koskaan laita kapulaa omien ostosteni perään ja itse vastaaasti laitan sen aina omien ostosten eteen, jos on tarvis. Tuskin missään on määrätty, kenen se kapula pitää laittaa ja pitääkö sitä laittaa ollenkaan. Ihme asioista sinäkin ongelman teet.
Ei sitä missään määrätty olekaan, mutta kätevintä se olisi laittaa ostostensa perään, koska se joka on latonut jo ostoksensa, on lähempänä kapulaa ja sen on helpompi ottaa se. Takana tulevan ei tarvi silloin arvuutella että laittaakohan toi vielä purkka/stendarihyllystä jotain tohon perään.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se haittaa jos joku laittaa pari maitopurkkia siihen metalliselle päädylle odottamaan hihnan vapautumista? Sun tavarathan on jo siellä hihnalla. Siitä päädystähän ne on helppo siirtää hihnalle, kädet vapautuu kun osotoskorin voi laittaa pois ja voi laskea tasarahan myyjälle annettavaksi.
mä en koskaan tiedä loppusummaa ennenkuin kassa sen näyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos sä tuoksut niin hyvältä.
Tiedän tuoksuvani hyvältä mutta silti ihmetyttää. Tänään takana oleva suorastaan makasi hihnan päällä, että sai kapulan, yritti tehdä tavaroilleen tilaa hihnalla työntämällä minun ostokset lyttyyn ja kun tilaa ei ollut niin kasasi tavaroitaan jopa sen hihnan metalliseen päätyyn (joka ei liiku). Käsittämätöntä. Hänellä kuitenkin oli ostoskärry, josta tuotteita saa vaivattomasti hihnalle sitä mukaa kun tilaa tulee ja hihna liikkuu.
ap.
No tuota... se olisi sun tehtävä laittaa kapula ostostesi perään. Itsekin olen joskus mielenosoituksellisesti kurkotellut kapulaa edessä olevan ostosten yli ja huokaillut teatraalisesti.
siinähän huokailet. mä laitan kapulan silloin kun mua huvittaa ja harvemmin sattuu huvittamaan silloin kun joku tunkee iholle jonossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
totta! mutta olen keksinyt keinon: jos minulla on ostoskärryt, menen niiden ostoskärryjen ETUpuolelle siinä kassajonossa, niin niskaanhönkääjä on kauempana.
Ja usein syntyy tilanne, kun kassa vetää kamoja vielä viivakoodivehkeen läpi olen jo pakkaamassa, ja kun maksun aika tulee---- se niskaanhönkääjä seisoo jo siinä kassan kohdalla, eikä anna minulle tilaa tulla maksamaan,niin siinä vaiheessa kysyn siltä niskaanhönkääjätungettelijalta: "kumpi meistä maksaa, sinä vai minä?? ilmeisesti sinä?" niin johan perkele alkaa tulla sitä tilaa!!
Todella "huomaavaista" häipyä kassalta pakkaamaan, ja laahustaa sitten takaisin kassalle kun myyjä alkaa huhuilla. Ja jono seisoo taas turhaan.
ei sen tarvite huhuilla, menen ennenkuin viimeiset eväät on vedetty koneesta. minua nimittäin vituttaa ne, joita myyjä joutuu huhuilemaan maksamaan! t. kärryblokkaja
Yhden ainoan kerran on pitänyt hillitä itsensä, ettei liimautuisi edellä olevan selkään kiinni - ihan siksi, koska tämä tuoksui niin hyvältä! :)
Mutta ymmärrän kovin tuskan. Pahin tilanteeni on ollut, kun edessä oleva asiakas jäi järjestelemään lompakkoa maksupäätteen ääreen, jolloin minä en päässyt hoitamaan omia asioitani. Takana taas tuskastunut asiakas huokaili, hyvä ettei potkinut kantapäitäni ja tietenkin liimautui kiinni selkään. Teki mieleni kysyä, että ovatko nämä asiakkaat jotenkin liittoutuneet minua vastaan.
Mun puolesta perässätulijat saavat tunkea ostoksensa vaikka minkälälaisiksi keoiksi hihnalle tai vaikka lattialle mutta niskaan hengittäminen, kärryillä tökkiminen ynnä muu on raivostuttavaa. Jotkut änkeää jopa korttipäätteelle tuijottamaan kun toinen maksaa. Itse taannoin sanoin korttipäätteellä kipakasti niskaanhengittäjälle, että nyt metri taaksepäin ja heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan tee noin. Ostan kärryt kukkuroilleen ja ne noin 5 muovikassiin mahtuvat ostokset odottavat hihnalla, kunnes olen maksanut. Siitä syntyy pientä jononpoikasta, koska kassa ei voi seuraavien asiakkaiden ostoksia sujautella minun ostosteni sekaan ja minä taas siirtelen ostoksiani huolekkaasti siten, etteivät ikävästi painu. Vie hemmetin paljon enemmän aikaa kuin se, että kävisin pakkaamassa kassin tai kaksi odotellessani, että kassa saa työnsä tehtyä.
Sitä varten niissä kassapöydissä on ne liikuteltavat välisiivet, että tilaa voidaan jakaa eri asiakkaille. Ei mene kaikkien ostokset sekaisin. Voit pakkailla purnukoitasi ennen maksua, mutta älä tee sitä siihen asti että sua tarvii alkaa hälyttää maksamaan. Katso, missä vaiheessa tavaranpaljoutesi on, ja palaa kassan eteen maksamaan ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on näitä asioita joita ei voi ymmärtää. Hitain lenkki kassalla on kassahenkilö ja maksaminen. Se ei nopeuta yhtään tapahtumaa, että ne omat tavarat kasaa röykkiöksi, vaan se hidastaa, kun kassa joutuu pysäyttelemään hihnaa ettei kasa sorru ja joutuu valikoimaan mitä siitä kasasta voi ottaa, ettei se sorru.
Suurin osa meistä ei ole älyttömän fiksuja ja tyhmien kanssa vaan pitää tulla toimeen.
Amen, juuri näin. Itse en tajua, miksi se paniikki iskee kassajonossa, kun jättimarketissa on voitu käyttää hyvinkin paljon aikaa ostosten valikoimiseen ja konsulenttien tuotenäytteiden syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se haittaa jos joku laittaa pari maitopurkkia siihen metalliselle päädylle odottamaan hihnan vapautumista? Sun tavarathan on jo siellä hihnalla. Siitä päädystähän ne on helppo siirtää hihnalle, kädet vapautuu kun osotoskorin voi laittaa pois ja voi laskea tasarahan myyjälle annettavaksi.
Yhteenlaskutaito opetetaan useimmiten jo peruskoulussa.
Jos järjellä mietitään, niin paljonko aikaa asiakas voittaa, jos edellä oleva asiakas pakkaa raivokkaasti ostoksensa kasseihin, syöksyy yhtä suurella raivolla maksupäätteelle ja marssii yhtä ripeästi matkoihinsa, vs. tavan asiakas, joka odottaa maksamista, tai ehkä ei aivan nanosekunnissa ostoksiaan pakatessaan ilmesty maksupäätteelle? Ehkä kaksi minuuttia. Minusta se kaksi minuuttia ei ole kaiken sen puhinan, ähinän, teatraalisen esiintymisen ja kärryillä kantapäille pökkimisen arvoista.
Eri asia tietenkin asiakkaat, jotka todella hoitavat asiansa mahdollisimman hitaasti, linnoittautuvat pitkiksi ajoiksi maksupäätteelle maksamisen jälkeenkin tai unohtavat kahden tomaatin pussista hintalapun, ja lähtevät sitten verkkaisesti niitä vielä punnitsemaan. Kyllähän se allekirjoittanuttakin ottaa hietaan. Mutta joskus voisi oikeasti pohtia, että onko ne pari hassua minuuttia todella sen arvoista, että sen vuoksi pitää uhrata koko mielenterveytensä ja harkita vihanhallintakurssia.
Tuo ostoskärryjippo toimii, koska se pakottaa teidät itsenne seisomaan siellä kuormanne alkupäässä, missä teidän pitäisi seistä muutenkin ilman kärryjäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on asiakkaan tehtävä laskea ostostensa loppusumma etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Jos järjellä mietitään, niin paljonko aikaa asiakas voittaa, jos edellä oleva asiakas pakkaa raivokkaasti ostoksensa kasseihin, syöksyy yhtä suurella raivolla maksupäätteelle ja marssii yhtä ripeästi matkoihinsa, vs. tavan asiakas, joka odottaa maksamista, tai ehkä ei aivan nanosekunnissa ostoksiaan pakatessaan ilmesty maksupäätteelle? Ehkä kaksi minuuttia. Minusta se kaksi minuuttia ei ole kaiken sen puhinan, ähinän, teatraalisen esiintymisen ja kärryillä kantapäille pökkimisen arvoista.
Eri asia tietenkin asiakkaat, jotka todella hoitavat asiansa mahdollisimman hitaasti, linnoittautuvat pitkiksi ajoiksi maksupäätteelle maksamisen jälkeenkin tai unohtavat kahden tomaatin pussista hintalapun, ja lähtevät sitten verkkaisesti niitä vielä punnitsemaan. Kyllähän se allekirjoittanuttakin ottaa hietaan. Mutta joskus voisi oikeasti pohtia, että onko ne pari hassua minuuttia todella sen arvoista, että sen vuoksi pitää uhrata koko mielenterveytensä ja harkita vihanhallintakurssia.
Jos jonossa on kymmenen ihmistä, niin parin minuutin viive onkin jo pari kymmentä minuuttia. Ja tämä sama kun toistuu päivän aikana jatkuvasti, niin puhutaan jo vuorokausien mittaisista tappioista kansantaloudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten niissä kassapöydissä on ne liikuteltavat välisiivet, että tilaa voidaan jakaa eri asiakkaille. Ei mene kaikkien ostokset sekaisin. Voit pakkailla purnukoitasi ennen maksua, mutta älä tee sitä siihen asti että sua tarvii alkaa hälyttää maksamaan. Katso, missä vaiheessa tavaranpaljoutesi on, ja palaa kassan eteen maksamaan ajoissa.
Mutta mieti kahdesti, paljonko siellä on tilaa ostoksille, jos siellä edellinen asiakas pakkaa omiaan ja minun 5 kassillistani odottaa pakkaajaa. Vielä minun kohdallani ei suma seiso, mutta minun jälkeeni tulleen asiakkaan jälkeen seisoo, koska siellä on minulla paljon pakattavaa eikä hän ole vielä edes aloittanut pakkaamista.
Niskaanhengittäjille voisi olla omat kassat. Samalle kassalle myös av-mammat, joiden kakarat roikkuvat laarin reunassa ja käpälöivät muiden ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on asiakkaan tehtävä laskea ostostensa loppusumma etukäteen?
Mutta se on mukava harrastus. Sitten voi lopussa katsoa, kuinka lähelle oikeaa summaa oma laskutaito antoi. Suosittelen.
Ai damned, minä taidan olla tuollainen niskaanhengittäjä.