Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on laskimotukos jalassa niin (syvä laskimotukos tai laskimotukos

Vierailija

pystyykö silloin liikkumaan normaalisti esim venyttelemään tai muuta liikuntaa

Kommentit (11)

Vierailija

Mulla oli syvä tukos ja kyllä sillä pystyi liikkumaan vaikka jalka tuntui jotenkin raskaalta. Sitten kun turvotus ja kipu alkoi, olin jo sairaalassa ja kipu oli aivan hirvittävä. Vai tarkoitatko että saako silloin liikkua?

Vierailija

no voisiko minulla olla laskimo tukos kun seisoin 15 minuuttia paikallani ja toinen jalka oli ehkä vähän tumma mutta ei ollut turvonnut. mutta oli ehkä vähän lämpimämpi ja pikkusen punainen polvesta kesti 15min ja sitten loppui.

Vierailija

Lääkärin mukaan on niin kipeä että ei pysty.

Toki itse tiedän ainoastaan tapauksia joissa henkilö on elänyt ihan normaalisti ja äkisti kesken kävelylenkin tai työnteon vain luuhistunut ja kuollut siihen. Ruuminavauksessa on löytynyt tulppia. Lääkäri on mulle väittänyt että ei voi olla mahdollista, kuulemma silloin sattuu niin paljon että ei pysty edes kävelemään, tiedä sitten. 

Tämän takia en syö epillereitä. Pelkään että mua ei otettaisi vakavasti jos epäilisin veritulppaa ja menisin siitä lääkäriin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
no voisiko minulla olla laskimo tukos kun seisoin 15 minuuttia paikallani ja toinen jalka oli ehkä vähän tumma mutta ei ollut turvonnut. mutta oli ehkä vähän lämpimämpi ja pikkusen punainen polvesta kesti 15min ja sitten loppui.

En usko. Oliko sulla joku epätavallinen asento?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ei ihan normaali asento pikkusen silloin tälloin aina vähän liikuin

Jännä juttu mutta en usko että on tulppa :) Ole ihan rauhassa vaan. Jos pohje on kipeä kun nouset varpaillesi, tai jalka selkeästi turvonnut tai eri värinen niin saa alkaa huolestua. 

Vierailija

Suosittelen että mittaat jalat ihan mittanauhalla. Jos se toinen on paksumpi ja kipeä, hakeudu lääkäriin. Varaudu kuitenkin siihen että sinua ei oteta todesta! Tulppa voi olla nuorellakin mutta ainakin itse sain kovin nihkeätä kohtelua vaikka olin melkein 30 :) sanoivat vaan että on vanhojen tauti...

Vierailija

Ole hyvä :) kysy vaan lisää jos arveluttaa. Mulla on ollut tulppa mutta silti epäilen itsekin usein että onko se uusinut eli heti kun tuntuu jotenkin oudolta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat