Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***LOKAMAMMOJEN TAUSTAILIJAT!!! Perjantaihin***

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin aikaan vuorokaudesta annatte tissiä ja milloin pullosta maitoa? toivottavasti ei ollut ihan tyhmä kysymys? mut onneks täällä ei varmaan tällaisesta tuomita;)

Vierailija
22/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen täysin samaa mieltä kanssasi:) taidan ruveta itsekkin päivisin antamaan pullosta maitoa ja yöllä tarvittaessa tissiä. hyvä suoritus tää 3½kk on verratuna esikoisen kolmeen viikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niinkuin arvelinkin.. Valitettavasti se on niin että tiivis naisryhmä helposti muuttuu sähiseväksi ja selkäänpuukottavaksi kissalaumaksi! Se ominaisuus meissä on, " ämmägeeni" =) Nimimerkillä ikänsä naisvaltaisella alalla työskennellyt. Minäkin olin kyllä huomaavinani " meidän porukan" kun en saanut vastauksia kysymyksiini. Tosin en juuri itsekään kommentoinut.. Ei millään ehtinyt.

No toivotaan että tilanne rauhoittuu..

Meillä on pari viikkoa syöty SOSEITA. Aloitettiin pottusoseella, sekaan tyttelia eikäkö tuttelia. Meni aivan mallikkaasti. Aluksi syötiin vain 1-2 tl, nyt jo vähän enemmän. Parin päivän jälkeen annoin peruna-porkkanasosetta ja sitten perunamaissisosetta, ne olivat herkullisia! Meillä ollaan syöty puolenpäivän aikoihin.

Eilen tytöt maistoivat iltapäivällä lisäksi mustikkaa ja sekös vasta herkkua oli! Mahavaivoja ei ole tullut, kannattaa muistaa malttaa antaa aluksi vain tosi pieniä annoksia. Ite en ole aivan hysteerinen soseen " samettisuuden" kanssa.

Molemmat tytöt kääntyvät KYLJELLEEN. Yksilöllistähän se kääntyily on, niinkuin kaikki. Monet eivät ole seitsenkuisinakaan vielä kääntyneet..

Mitäs vielä.. Ihanaa kun nyt on hieman aikaa kirjoitella kun on apua täällä. Lisäksi päätin että pyykit ja siivoukset nyt vain saavat ODOTTAA!!

Hei lokakaksosten äidit; ootteko usein ULKOILEMASSA ja miten uloslähtö sujuu? Kyllä se taitaa olla aivan oma taiteenlajinsa, varsinkin talvella kun poikkeuksetta aina jollekin tulee hiki ja tukala olo kun sisä- ja ulkoilman ero on niin suuri. Kaikki pitää suunnitella ja laittaa mahdollisimman paljon valmiiksi asioita, esim. pukea itsensä lähes kuorikerrosta myöten ennenkuin alkaa lapsia pukemaan..

Hip Hei!!

J.

Vierailija
24/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokamuumi: Ikävää, et kaikki yhteisön jäsenet nyt on sit haukuttu, eli nyt syytetään meitä kaikkia. En tarkoita tätä pahalla, muistutan vain että meitä on yhteisössä aika monta=)

Tota toista pinoa en ole edes aamun jälkeen lukenu, enkä taida jaksaa jos siellä edelleen tapellaan.

Sitten kysymys teille kaikille " taustailijoille" , saako tänne kirjoittaa vaikka kirjoittaisi myös tuonne toiseen pinoon? Yleisesti ottaen mulle on aivan sama onko " vakkari vai taustailija" .

Hennajo

Vierailija
25/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui osittainen imetys parin kk:n iässä. Meni taisteluksi, jossa väsyi niin äiti kuin lapsetkin. Harmittaa kyllä kovasti, olisin mielelläni imettänyt pitempään. Soseet meillä aloiteltiin melkein heti siihen perään, ihan reilusti porkkana-perunasoseella sekä marja- ja hedelmäsoseilla (varovasti alkaen 1 tl/päivä). Nyt menee kasvissosetta 1/2 purkkia/napiainen ja marjaa tai hedelmää 1 purkki/napiainen. Illalla menee 2 dl peruna-porkkanavelliä ja korviketta pitkin päivää n. 7dl. Meillä ei sitten neuvoloista lupia kyselty, jos joku siellä nyt kauhistelee soseiden aikaista aloitusta ;)... Pitkälti maalaisjärjellä yritän mennä noiden ipanoiden kanssa ja siinä vaiheessa, kun maitoa piti lämmittää tunnin välein, se ei ollut enää kenenkään etu.

Vierailija
26/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun kerroit tosta kiinteiden aloittamisesta:) myö ollaan ulkoiltu aina kun vaan pakkasta on alle -15...johtuu myös siitä et koira pitää käyttää ulkona ja muutenkin tekee hyvää olla raittiissa ilmassa...taaperokin viihtyy paremmin ulkona kuin sisällä. 2x päivässä ulkoillaan jos ei mitään muita menoja ole. onhan siinä oma homma pukea kaks lasta mut kyl se sit palkitsee kun pääsee ulos:)

Vierailija
27/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla et joku muukin tekee asioita neuvolasta lupaa kysymättä:) on totta et maalaisjärjen käyttö sallittua ja eihän lasta voi nälässä pitää.

Vierailija
28/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täysimetin 2,5kuukautta ja sitten tuli sellaiset tehoimupäivät että ei mennyt ohi ollenkaan. Kolme viikkoa istuin n. klo16-21 ja pelkästään imetin, uskoin että maitomäärä lisääntyisi, mutta ei auttanut.

Sitten annoin periksi korvikkeille (kuten joku jossain topicissa asian ilmaisi) ja aloitin lisämaidon antamisen.

Pari viikkoa sitä meni 100-200ml illassa ja määrä on kasvanut tasaisesti koko ajan. Jostain kuin että siinä yleensä käy niin kun korviketta alkaa antamaan?

Nyt imetän aamulla, ennen päikkäriä saa lisämaitoa(n klo10), päikkäreiden jälkeen imetän(n klo14) sekä tuossa kuuden aikoihin myös. Illalla ennen nukkumaan menoa vielä kerran. Kaikki muut välit jos on nälkäinen saa lisämaitoa. Nyt on saanut parina iltana maissivelliä, mutta ei mene alas ilman korvikehöystöä, ei ole niin hyvää kun ei ole makeaa ;)

Meillä kun on se ongelma että rinnoista on aina tullut hyvin eri määrä maitoa, oikeaa rintaa en imetä kuin 2krt/vrk.

Saa varmaan 2/3 ravinnostaan korviketta, raukka parka ;)

Mutta olen yrittänyt olla potematta huonoa omatuntoa asiasta, vaikka se on aikas vaikeaa..

Mitä korviketta annatte? Meillä syödään tutteliplussaa, tuo nan oli käytössä aikaisemmin, mutta vaihdoimme viikko sitten..

Hansulle: Jos mekin uskalletaan aloittaa sitten viikonloppuna, hui!

Taitaa äitiä hirvittää enemmän ;)

Vierailija
29/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu tosiaan on oma taiteenlajinsa =D. Siitä huolimatta sään salliessa käydään lenkkeilemässä. Kieltämättä kesää täällä odotellaan kieli pitkällä, silloin voi ajatella lähtevänsä jopa spontaanisti johonkin =D. Nyt tosiaan tuntuu, että kaikki pitää viimeisen päälle suunnitella, laittaa ensin kaikki varusteet valmiiksi odottamaan, pukea, itse ja vähitellen vauvat. Siinä vaiheessa kun ipanat on kaikkine vermeineen saatu rattaisiin, desibelit ovatkin aika huikeat. Mutta kovaa vauhtia kevättä kohti...

Vierailija
30/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lokamuumi, mutta vastaan omasta puolestani.

Ei ollut tarkoitus yleistää. Kirjoitinhan kuiteskin ne nimimerkit jotka siellä oli ollut ilkeitä. Ja kaikki koskivat vaan mun juttuja, en kirjottanu mitään sellasta mikä ois koskenu jotakin muuta ihmistä. Pahoillani olen jos olen loukkanut muitakin, ei ollut tarkoitus. Peace? =)

minusta on ihan ok. että on tuollainen yhteisö johon voipi laitta kuvia sun muuta, haukkumista en vainn ymmärtänyt, se oli se pointti! Joten vaikka olisit yhteisössä ollutkin tai olsit yhä, niin en minä ainakaan katso sua mitenkään kieroon ;) Joten ilman muuta...tänne vaan kirjuuttelemaan... sekaan mahtuu kyllä ja tästä lähin täällä vaina jaetaan kokemuksia, eikös...eikä kaivella enää tuota tappelua...ellei ole ihan pakko joitakin asioita oikoa, eikös juu? =)

Ja kaikille muillekkin... Olen edelleen pahoillani jos olen loukannut... tunsin itseni loukatuksia ja halusin vain selvennytä asiaan ja sellaisiin juttuihin jotka ovat mielestäni epäinhimillisiä ja jopa vääriä asioita. JOTEN NÖYRÄ ANTEEKSI PYYNTÖNI kaikille niille jota asia ei koskenut!!!

Ollaan ystäviä jookos?

Niinkuin ananas ja kookos.

ja kuin rypäle ja rusina,

meit on kavereit jo tusina=)

Vierailija
31/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imetys loppui pari kk sitten kun rinnastani löytyi hyvälaatuinen kasvain joka haittasi imetystä.. On ilmeisesti tiehytlaajentuma.

HENNAJO aivan varmasti saa kirjoitella mihin vaan haluaa!!! =)

J.

Vierailija
32/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän aurinkoiset heräs päiväunilta, joten mukavaa perjantain jatkoa kaikille =)!

Vierailija
33/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips.

Tänne pinoon mäkin voin kyllä kirjotella. Kiva, kun ei tule paineita ainakaan siitä kuinka usein ehtii kirjottelemaan. :)

Hennajo: Saa tänne munkin puolesta kirjotella, mutta mä en ainakaan jaksa enää yhtään sellasta tappelua aikuisilta ihmisiltä. Enkä niitä lumisota&känniviestejä yms. Enkä siis yleisestikään haluis, että niillä alkaa niitä harrastavat tätä taustailijoiden palstaa täyttämään. :) Ja tämä siis ei ollut suunnattu pelkästään sulle vaan ihan yleisesti.

Yleisestikin olis kiva, että täällä olis hyvä henki eikä ketään aleta ottamaan silmätikuksi. Mä en pysty käsittämään sitä miten joillekin on niin vaikea päästä HÄNESTÄ yli, kun siitä tuolla toisessa pinossa on puhuttu vieläkin tänään... Mutta se siitä. Eiköhän se tappelu ole jo loppuunkäsitelty. :)

Pips ja Aada, jotka lähtevät kohta kaupungille shoppaamaan :)

Vierailija
34/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, oli ihan pakko ihan rekisteröityä ja liittyä mukaan keskusteluihin. Olen pari päivää tuota lokamammojen taistelu tannerta selaillut niin mielenkiinnolla ettei saippuasarjoja telkkarista ole sen päälle enää tarvinnut katsella. Hauskaa on ollut, siitä heille kiitos!

Meidän neiti on paria päivää vajaa 4 kk ja kiinteitä on aloiteltu viikon verran. Ensin pelkkää maissivelliä, sitten maissia ja tänään ensimmäisen kerran perunaa sekaan. Äitiinsä on tyttö tullut, niin hyvin on ruoka uponnut heti alusta asti :). Imetystä ' harrastellaan' kolme, neljä kertaa päivässä mutta suurimman osan maidosta neiti saa pullosta. Itselle ainakin täys imetyksen epäonnistuminen on vieläkin kova pala ja hieman harmillisena täällä lueskelee kun ihmiset on siitä niin helpon kuuloisesti luopumassa, itse olisin täysimettänyt puolivuotiaaksi jos olisi onnannut.

Onkos kukaan kiinteiden aloittaja kokeillut mitään ns. sormiruokaa vielä? Meillä tytsi sai ensimmäisen (vauvojen)maissinaksun eilen eikä montaa minuuttia mennyt kun syöty oli. isoa porkkanaakin on käsissä pyöritelty ja suussa imeskelty. Ollaankohan liian aikaisessa..?

No mutta näin avasi tämäkin pää sanaisen arkkunsa ensi kerran, heps vaan kaikille:)

Vierailija
35/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Varsinais-Suomessa!

Menen tekemään nyt taidetta!! (lue:valmistelen tyttöjä ulkoiluun)

Palaillaan!

J.

Vierailija
36/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MerryM: niih, noh, pakkohan se on joskus uskaltautua;)

Korvikkeena meillä oli pitkän aikaa NAN jauhe, mutta nyt on yöllä helpompi antaa siitä purkista joten ollaan siirrytty niihin kokonaan kun ei enää tykänny siitä jauheesta.

Olitko se sie vai kuka sano siirtyneensä nannista tutteliplussaan??? Miksi vaihdoitte? Onko se parempaa? Meilläkin sitä meinaan on, mutta ei oo tullu vielä käytettyä...

-Hansu-

Vierailija
37/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkin löysit tänne=) Hih...

-Hansu-

Vierailija
38/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kysellä että nyt kun aloittelette kiinteitä niin ostatteko soseet kaupasta vai teettekö itse? Mä tod.näk. ostan kaupasta kun olen tooooosssiiii huono laittamaan ruokaa, mutta pakko kai tässä on pikku hiljaa opetella että lapsi sais ihanaa kotiruokaa eikä eineksiä koko elämänsä ajan.

T.Silja

Vierailija
39/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkea, kun jo tämä aloitus pisti hilajiseksi. Miten tällä tavalla saattaa käydä aikuisten ihmisten keskusteluporukoissa?! Olen kuumeilusta asti aktiivisesti käynyt lokalaisten keskustelut lukemassa ja harvakseltaan innokkaammin kirjoitellutkin. Lopulta pitkät pinot alkoi kyllästyttämään, kun suuri osa asioita koski ihan muuta kuin näitä ihanaisia lokalahjojamme. Minä olen tänne VAUVApalstalle tullut juttelemaan vauvoista. Toki sellaisten, jotka haluavat muutenkin tutustua toisiinsa, kannattaakin perustaa yhteisö, mutta kannattaisi kaiketi myös puida nuo muulle kansalle tuntemattomat jutut siellä. Äh, harmillista siis. Mielestäni kaikkien vauvajuttuja ja vauva-aikaan liittyviä asioita on ollut kiva lukea. Ehkä vielä joskus jaksan tänne pinoutua.

Meidän neitimme on alkanut syömään ihan valtaisasti pottua. Erehdyin antamaan yksi päivä purkista lasikuuttani ja herran jestas kuinka neiti veti sitä! Kun lopetin alkoi kitisemään - ainakin kiinnostunut on siis syömisestä.

Jotenkin tällä hetkellä kaikki menee mukavasti vauvelin kanssa ja jaksaakin paremmin. Kun 4kk tuli täyteen, alkoi neiti tuntua jo niin isolta että hirvittää! Näin äkkiäkö ne kasvoikin...niisk.

Hyvää päivän jatkoa kaikille, menen kahveelle ennenku noi neidot herää ;)

Mutu

Vierailija
40/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutumuori... =) Vähänkö repesin sun viestistä.... heh=) ..Parempi ku kauniit ja rohkeet=) Hauskaa...noh, olihan se näin jälkeenpäin aateltuna varmasti huvittavaakin=) heh!

sormiruuasta... en oo kokeilluj mutta miettiny olen ku hampaatkin kovasti tulee ellei ole jo tällä päikkäreiden ajalla tullu=)

Oiskos sulla tai muilla ideoita miten tuohon kannattas lähtiä? Porkkanaako vai mitä?