Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***LOKAMAMMOJEN TAUSTAILIJAT!!! Perjantaihin***

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissulivei kaikki taustailijat ja muutkin! Mäkin tulen tähän pinoon mukaan. Olen kirjoitellut ihan muutaman kerran tuonne toiseenkin pinoon joskus mutta jäänyt harvemmalle. Sinänsä olen samaa mieltä tämän pinon kirjoittajien kanssa, että liian pitkiä pinoja jotka käsittelevät kaikkea muutakin kuin vauvoja ei jaksa eikä ehdi lukea. Kun ei koko ajan ole koneella.

Meillä pikkuinen Senni-tyttö syntynyt 6.10 (Viikunapuulla oli samana päivänä syntynyt). Paino oli 2900g joten pienestä lähdettiin. Pieni hän on vieläkin mutta meilläkin maistellaan jo soseita ja tykätään ainakin perunasta, porkkanasta ja maissista. Yöt menee kivasti vellipullon jälkeen; kerran herää syömään. Meillä korvikkeella alusta asti, ensin lisämaitona sitten kokonaan. Ei onnistunut tuo imetys.

Kääntyy kyljelleen, kerran vahingossa mahalleenkin.... kyllä se siitä! Koko ajan tuntuu kehittyvän niin kovalla tahdilla. Ihan ihmetyttää kun on ensimmäinen ihmisenalku meidän perheessä.

Onkos muita joilla oli syntyessään pieni vauva? Miten on kasvettu? Entäs te joilla on kaksoset, minkä kokoisia syntyessään ja tällä hetkellä? Senni oli 4kk neuvolassa 5700g ja 60 cm. Hauskaa että on kaksosten äitejä mukana, koska ite olen toinen kaksosista. Keskosena syntynyt ja iso ihminen mustakin tullut ;)

Palataan asiaan taas kun ehditään!

anilla ja Senni 4kk

Vierailija
62/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkeliskoikkelis!

Minäkin olin tänään HANDSFREELENKILLÄ! Olet VIIKUNAPUU oikeassa, handsfree on loistokeksintö. Jotkut kännykät vaan (mun ainakin) hyytyy jos on enemmän pakkasta mutta aikasta harvoin niin on..

MARIJO: mäkin olen haaveillut bodypumpista, n. vuosi sitten kävin ahkerasti, olin koukussa siihen; tulee niin nopeesti tulosta.. Toissapäivänä kävin pitkästä aikaa kilometrin uintilenkillä. Sekin oli ihanaa mutta oon kyllä ollu aika kipee sen jälkeen (ihanasti sattuu=) pitäis enemmän panostaa venyttelyyn..

SILJA78: niinkuin joku muukin jo mainitsi, vauvojen soseiden tekemiseen ei paljon kokkailutaitoja tarvita=) ei muutakun keittää vihannekset kypsäksi ja soseuttaa ja tissimaitoo tai vastiketta sekaan! Ja ehkä pisara rypsiöljyä. Ja hyvää tulee!! Ja esim porkkanassa ei tarvi olla mitenkää hysteerinen siitä onko varmasti täysin kypsää.. Kun pakastaa pieniä annoksia, on helppo tehdä erilaisia namisekoituksia, esim. porkkanaa, parsakaalia (vai onko se -kaalta......) ja pottua NAMMM.. Perunaa ei harmi kyllä voi pakastaa, mutta se on siitä kätevä että kypsyy itsestään hellalla=)

Eli helppoa on tehdä ite! Kokeile!

Mites muuten se on tuon BATAATIN kanssa, voikohan sitä pakastaa?

Käyn vielä tuolla toisessa pinossa, sen jälkeen lähen tekemään LUMITÖITÄ!

Jännä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällähän on käynyt ihan kuhina minun poissaollessani:) Kiva.

Ja kiva kun varsinkin HANSU tulit takaisin. Huomasin myös PIPS:n ja kukas vielä oli? Tervetuloa. Toivottavasti tästä tulee mukava pino. Ja aloittakaa nyt kuka vaan aina tämä pino kuka ensin on liikenteessä. Tuskin meidän on tarvis edes joka päivä pinoutua, vai? tai voihan sen pinon perustaa jos jotakin kysyttävää tms. on. kyllähän meitä taustailijoita on aina joitain jokapäivä liikenteessä. Mutta eihän oteta stressiä siitä jos joitain ei näy vaikka viikkoon?! Tämä ilojen Pino! Minulle tuli tosi hyvä mieli kun luin tätä:)

Hennajo: Hansu aika hyvin jo kommentoikin puolestani:) Jos olen yleistänyt niin anteeksi. Tarkoitin kyllä niitä muutamia vain. On minunkin tuttuni (selvisi juuri) siellä yhteisössä ollut, vaikkakaan ei ole kommentoinut yms. Mutta en minä tuomitse ketään muita, eikä tarkoitus ollut yleistää. Anteeksi siis jos näin tein.

en tiedä muistanko kaikkea mitä täällä on puhuttu, mutta yritän:

MerryM: kokeile vetää keitetyt maissit sihvilän läpi. Kuulin sellaisen joskus joltain.

Ja jos itse tekee ruokia nii kannattaa pakastaa jääkuutioihin tai niihin sosepurkkeihin tai ihan vaan pussiin. Eihän kukaan vielä maininnut tätä? (unohtelen asioita) :)

Meillä nukutaan koko yö hyvin. Syödään kolmelta ja puol 7 tienoilla. Täysimetyksellä mennään, mutta en tiedä kuinka kauan. Mutta niinkuin joku täällä kirjoitti, että olis huono äiti, niin en minä ainakaan teistä niin ajattele. Eihän elämä perustu imettämiselle. Ja eihän kaikki voi imettää ollenkaan, joten emmeköhän ole tuon päähän pinttymän vain saaneet jostakin:)

Soseita en siis ainakaan vielä aloittele.

Kääntyilystä: Meillä käännytään jo sujuvasti ja kaksi hammastakin meillä jo on. saapi nähä millon jo kontataan kun on niin vikkelästi sitäkin jo yrittämässä. Möngertää kuin mato. Mutta kädet on vielä hieman tiellä:)

Meidän valtteri kaipailee ilmeisesti äiti, sillä isä huutaa ettei pärjää:) Täytyy mennä. Yritän päästä huomenna paremmalla ajalla, sillä isä sanoi haluavansa olla Valtsun kanssa huomenna. Eli minä saan vapaapäivän:)

Oikein hyvää perjantain loppu iltaa kaikille " vanhoille" ja uusille tulokkaille:) Auringon säteitä huomiseen päivään!

:) :) :) :) :)

**Lokamuumi*

Vierailija
64/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensin täytyy sanoa: LOKAMUUMI: ajattelin ekaksi aamulla että ei välttisti ole niin hyvä idea perustaa tällasta pinoa, sillä se voisi vaikuttaa riidan haastamiselta...mutta nyt ajattelen ihan toisin: ON AIVAN MAHTAVA JUTTU!!! Niin paljon kaikkia uusia on tänne ilmestyny että oikein hymy tulee kasvoille (varokaa vaan etten ala itkeä). =)

Joten kiitos sinulle!

Vastailen vaikka en nimerkkejä nyt muistakkaa, että kuka kysy ja mitä, mutta:

Pienistä vaaveista... meillä oli Opri 2880 ja 47 cm. Synty kaks viikoa etuajassa 22.10. Nyt oli neuvolassa jo 6570g ja 60,5cm.... joten ihan höpönpöppöä ne sellaset puheet että pienet vauvat ei kasvais. Kyllä ne vaan otta kii suurempana syntyneet vauvat=) Meidän tytön micheliinit jaloissa on niin suloset kolmoisleukakin on aivan mahtava...äitin pikku punkero=)

Juu ja mäkin olen kuullut että maissin vois vetää sihdin läpi. Ihan hyvä idea varmaan. En tiä kun en oo viel koklannu. ajattelin huomenna alkaa vässä ruuat itse. Ja se joka sanoi että ei osaa, niin hölönpölöä=) pitää uskoo itseensä niin voih, minkälainen kokki sieltä löytyykään=) Ja totta, vauvanruoka kokki mustakin vois tulla jokapäiväsenä työntekijänä mieluiten kuin ihan tollai orkkikokki...sillä ei tartte tosiaan jo maustaa niit ruokia. eli keittää ja soseuttaa ja a`vot ruoka on herkullista...raukka kun ei paremmasta tiedä=)

Meilläkin oli ennenkuin siirryin tuohon korvikkeeseen niin tota tissivieroksuntaa...kääns pään pois ja katteli kaikkea ja hymyili. Sellasta leikkimistä. Pullosta kuitenkin söi leikkimättä. Niinpä mä päätinki jättää sen tissittelyn päivältä pois osaksi siis senkin takia. Viikon päivät jaksoin yrittää mutta kun aina vaan leikittiin niin en enää jaksanu.

Mutta, nyt en enää muista muita asioita=( jos jotakin oleellista jäi, niin palailen.

-Hansu-

Vierailija
65/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipat!

Kiva uusi pino. Yhdyn edellisiin mm. siinä, että " vakkari lokalaisten" pino oli asiatekstin ohessa turhaa pinon kasvattamista lumisotineen ym. Pinoa ei enää jaksanut edes avata kun näki kuinka pitkä se on (tosin pitkähän tästäkin on muodostunut =)).

Meillä vauva syntyi ksks:ssa 29.10 eli on nyt reilu 3kk. Fyysinen kehitys on ollut hurjaa, kääntyikin ensimmäisen kerran 2kk 1pv vanhana. Mahallaan oloaan inhoaa ja sen takia ilmeisesti kääntyminen niin innokasta. Jutustelut sen sijaan ovat olleet vähäisiä mutta viimeisen parin viikon aikana poika on kovasti juttelevaiseksi alkanut!

Taustalla tulen paljon luultavasti jatkossakin viihtymään eli harvakseltaan kirjoittelen mutta kiva lukea uusien henkilöiden ajatuksia ja vauvojen kehitystä.

Ihanaa kevättä!

Vierailija
66/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista pienistä vauvoista: Meillä on esikoinen ja keskimmäinen olleet alle kolmekiloisia syntyessään ja kuopus oli kolme ja puoli kiloa. Kasvussa kuitenki pienimmät kasvo rutkasti enemmän kun tämä meidän kuopus.

Hansu: oliko laskettuaikasi 30.10?

Auttakaahan vaippavalinnassa: Eli meillä neiti on käyttänyt Liberon 3-6kg vaippoja, jotka nyt alkavat olla liian lyhkäisiä. Seuraava koko eli se 5-8kg on taas aivan liian iso, ku tuntuu että teipit sais päällekkäin vetää. No Pampersin 4-?kg päästi kakat läpi, mitä ei tähän asti ole pahemmin sattunu. Mistä ihmeestä löydän jonkun vaipan joka olisi tuon libero 3-6kg ja pampersin 4-?kg välimuoto? Neiti on tosi pitkä mut laiha.

Täytyy taas mennä, kun tuo neiti ei millään meinaa nukahtaa. Taitaapi korviin sattua. Kiva yö taas edessä=)

Vierailija
67/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä jos oikein muistan ni meillä oli samat lasketut ajat=)

mä en oikein tiedä mikä mun laskettu aika oli edes...

ite sanoin että ainoa mahdollisuus on 22.10 tienoilla (ja niinhän se olikin;) ) mutta sitä siirreltiin paikasta toiseen. 5.11, 3.11, 30.10 ja tais olla se 31.10=)

eli lokakkuun vika päivä oli mulla se vihon viimeinen laskettuaika sitte lopulta=)

Vaipoista... pampersin se kolmonen...se on musta hyvä koska sen saa vaikka kuinka kireelle mutta sitte käy myös isovatsaisille vauvoille. ite käytän niitäkin. eli pampers baby-dru midi 4-9 kg... jos oikein löysää kakkaa on ja sitä tulee paljon ni se tulee kyllä läpi mistä vaan vaipasta nimimerkki; kokemusta on=)

sellasta...

Vierailija
68/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi haluan sanoa (eli kirjoittaa... heh...), että hyvä [b]lokamuumi[/b] kun tämän aloitit ja tänne näin paljon on uskaltanut uusia tulla!! =)

Ja toiseksi, että kiva kun mua huhuiltiin tänne =)

Ja tänne tuunkin aina kun vaan kerkeenkin. Mut vaihdettasko toi nimi joksikin muuksi? Kuin toi taustailijat. Olisko vaikka [b]Lokamammat 2[/b] parempi? Tää oli vaan tällänen ehotus =D

En nyt kerkee kommentoimaan, ku kellokin on jo noin paljon ja mulla meni valehtelematta pari tuntia ku tässä luin tämän pinon ja tuon toisenkin =)

Mutta palailen myöhemmin, Öitä!

Kaisa ja Niko-poika

Vierailija
69/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän meillä oli. Itseasiassa mullaki oli kolme eri päivää eikä neiti syntyny yhtenäkään niistä=) Oikeesti me kuuluttais tonne marraskuisiin, ku meni niin paljon yli.

Kaisa: Kiva ettet nyt ihan palstaa jättänyt=)

Vierailija
70/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillahan on paljon yhteista:

Asumme myos jenkeissa joten tietyt kirjaimet puuttuvat nappiksesta ja kirjoitusajat on melko outoja... Saanko kysya missa pain tata ihmemaata asustatte? Lisaksi meilla tytto heraa keskimaarin ihan samoihin aikoihin kuin teilla poika ja tuo paan kaantyily rintaa imiessa kuulostaa myos uskomattoman tutulta. Aluksi luulin, ettei ollut nalka, mutta kyseessa olikin jotain " lammittelya" eli kunhan vauhtiin paasee ja maitoa alkaa rinnasta tulla niin paan kaantaminen jaa ja keskitytaan syomiseen.

Bataatin pakastamisesta. Enpa tieda, en ole kokeillut, mutta samantapaistahan se on kuin peruna.

BT ja tytto

Vierailija
71/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtoota kaikille! Vielä yksi aktiivinen taustailija ilmoittautuu mukaan. Lueskelin pinoja jo tuolla odotuspuolella, mutten aiemmin ole kirjoitellut. No, nyt sitten tuli " sopiva" hetki aloittaa. Tuskin ehdin niin usein kirjoitella mitä lukea, mutta yritetään..

Meillä on lokatyttö, sekä isosisko ja -veli, eli kolme tenavaa. Silti kaikki tuntuu taas niin uudelta tämän " Nuppusen" kanssa, vaikka kokemusta luulisi olevan. Keskimmäisestä on tosin jo viisi vuotta, ehtiihän tuossa ajassa tärkeimmät unohtuakin :)

Nyt en ehdi/jaksa paljoa kommentoida (väsy!), mutta kysyisin päiväunista. (Oliko niistä jo jotain??) Meillä tyttö nukkuu niin surkeita päiväunia, etten saa tehtyä juuri mitään kotitöitä, saati nettailla. Vielä joku aika sitten sai huijattua unille lähtemällä " muka-ulos" , siis makkariin koppaan ja ikkuna auki. Ei onnistu enää! Nyt vaunulenkilläkin meinaa herätä heti kun on vähänkään pidempään pysähdyksissä. Voivoi.. Onko tämä taas joku väliaikainen vaihe? Omassa sängyssäkään kun ei uni maistu, ei. Paitsi öisin - onneksi!

Nyt lähtee äitikin unten maille, mukavaa viikonloppua KAIKILLE!

Pähkis ja Nuppunen 3,5kk

Vierailija
72/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Michiganissa, missäpäin sinä olet ?( toivottavasti jossain lämpimämmässä osavaltiossa : ) )

Jännä että nämä vauvat käyttäytyvät niin samantapaisesti, ehkä tämä amerikkalainen ilmapiiri vaikuttaa..

Mitä muuten sulle on sanottu kiinteiden aloittamisesta? Mua kun pikkasen ihmetyttää tämä riisivelli jota pitäisi syödä 6kk saakka..mutta kuten mainitsin niin aloitan bataatin antamisen viikonloppuna.

VELLEISTÄ vielä; täällä kun sanotaan että velliä ei saisi antaa pullosta koska vauvat syövät silloin sitä liikaa. ( syövät sitä niin nopeasti että eivät huomaa että ovat saaneet tarpeeksi kaloireia )Ovatko muut kuulleet samaa?

BATAATTIA voi pakastaa, se ei mene rakeiseksi niinkuin peruna.

Vierailija
73/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäisiltaa...

...taisin sitten jäädä jo koukkuun tai muuten vaan innostua tästä pinosta.

Anilla kyseli pienenä syntyneiden kasvusta.

Meillä poika oli syntyessään 2955g ja 49cm. Sairaalan lähtötarkastuksessa lääkäri sanoi, että kyllä se poika ottaa kasvussa ikätoverit parissa kolmessa kuukaudessa kiinni. Tiheää syömistä ennusteli ja sitä onkin piisannut. Nyt 4-kk neuvolassa oli mittaa 65cm ja 6,6kg. Pituutta oli tullut kuukaudessa peräti 4 cm! Ei meinannut neuvolan täti silmiään uskoa. Tosin noi mitathan on aika summittaisia " venytyksiä" kuten kaikki tietää. M4e vanhemmat ollaan aika pitkiä, joten onhan se ihan kiva jos poikakin löytää tiensä sinne ylemmille pituuskäyrille.

Täytyy vähän tuuletta kun sain pojan nukahtamaan itsekseen omaan sänkyyn. Meillä kun lähes poikkeuksetta nukahdetaan tissille tai viereen. Sen jälkeen on turha yrittää mitään siirtoyrityksiä. Pitkään oon jo haaveillu siitä, että sain edes osan yötä nukkua rauhassa omassa sängyssä (siis äiti, mutta myös poika). Tästä on hyvä jatkaa.

Tässä tärkeimmät höpinät. Kauniita unia, Lokavaavi

Vierailija
74/74 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Päätin minäkin pitkästä aikaa pinotua... olen muutaman kerran kirjoitellut tuonne toiseen lokakuisten pinoon, mutta alkoi suoraan sanottuna mennä maku koko hommasta kun ei niitä mega pinoja jaksanut ja kerennyt koskaan lukea... ja kun jututkin olivat mitä olivat...

MAMIKO : Asustellaan samoilla seuduilla :) Meillä poika syntynyt 18.10 ja meillä siis kaksi poikaa, esikoinen 2,5 vuotias.

NUKKUMISESTA : Päiväunia nukuttaisiin ulkona tuntitolkulla, mutta yöt risaisia... 2-3 tunnin välein heräillään, milloin mistäkin syystä.

KÄÄNTYMINEN : Kääntymään ei ihan olla vielä opittu, mutta paljosta ei ole enää kiinni. Kun vain peppukin suostuisi kääntymään mukana :)

KIINTEÄT : Täysimetyksellä mennään ja maitoa tuntuu riittävän. Poika siis viikon kuluttua 4kk. Tarkoitus olisi aloittaa kiinteät vasta 5 kuisena jos vaan maidolla sinneasti tyytyväisenä pärjäillään.

Mutta nyt on kyllä jo nukkumaan lähdettävä, että taas aamulla jaksaa... kun ei tiedä millainen yö taas tulossa....

t. K@tju ja pojat kohta 4kk ja 2,5v