Värjääkö ihmiset niin paljon nykyään hiuksia, että melkein kaikki shampoot ja hiustenhoitotuotteet on tarkotettu vain värjätyille ja käsitel...

Vierailija

Meinaa millään löytyä hyvää shampoota, kun kaikki on vain jollekin käsitellyille hiuksille.

Onko mitään hyvää shampoota enää olemassa tavallisille rasvoittuville värjäämättömille hiuksille? Kertokaa, jos on.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hieno suomalainen.

Oon kokeillut, mutta kuivattaa liikaa. Eikä tuoksu miellytä. Ap

Niitäkin on erilaisia. Meillä on ollut käytössä mustikkaa, koivua ja tervaa.

Vierailija

Siis mistä ihmeen kaupasta oot koittanut etsiä? Meidän pienestä K-Supermarketista löytyy ainakin 20 normaalia shampoota. Sitten muutama värjätyille hiuksille tarkoitettu. Itse käytän Garnierin shampoita. Joskus ihan peruspirkkaa.

Vierailija

Huomasin saman sen jälkeen, kun lopetin hiusten värjäämisen muutamaksi vuodeksi, melkein kaikki shampoot jätti hiukset jotenkin raskaan ja limaisen oloisiksi. Itse vaan otin hiuspuuterin ja kihartimen ahkeraan käyttöön, että sai hiuksista jotenkin siedettävän näköiset.
Nykyään värjään taas tukkaa, joten ongelma on poistunut.

tupsuttelija

Urtekramin ja Santen (ei kalliita) saa prismasta...
Kookospohjaisia => ei kuivata.
Mietin, jos olet sama kuin kirjoitti aikaisemman ketjun että hiukset rasvoittuu - laitan siks tän kommentin

Ymmärrän (liian) hyvin rasvaongelman. :)

Eli toi kuivuminen...bingo.
Jatkuva pesu...bingobingo.

Itsellä nää kookospohjaiset on hieman turhan latistavia, auttaa jos kuivattaa kuivaajalla vähän.

Kuitenkin pärjään esim näin:
Joka toinen pvä kookospohjaisella pesu, joka toinen tehokkaammalla.
Noita tehokkaita:
- Xz omenaviinietikkashampoo
- Lidlin joku rasvoittuvien shampoo nyt kokeillut muutaman kerran.

No sitten.
Suolasuihke voisi olla kokeilun arvoinen.
Välipäiville kannattaa opetella hiuspuuterin / perunajauhon käyttö.
Niitä tupsutellaan hyvin varovaisesti vähän kerrallaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi et voisi käyttää shampoita, jotka sopivat käsitellyille hiuksille? Luuletko, että niissä on jotain, joka pilaa hiuksesi?

No eikö niissä oo enemmän "käsittelyaineita", kuin tavallisissa shampoissa? Kuivattaako ne hiuksia enemmän? Ehkä pitäis kokeilla... ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Urtekramin ja Santen (ei kalliita) saa prismasta...
Kookospohjaisia => ei kuivata.
Mietin, jos olet sama kuin kirjoitti aikaisemman ketjun että hiukset rasvoittuu - laitan siks tän kommentin

Ymmärrän (liian) hyvin rasvaongelman. :)

Eli toi kuivuminen...bingo.
Jatkuva pesu...bingobingo.

Itsellä nää kookospohjaiset on hieman turhan latistavia, auttaa jos kuivattaa kuivaajalla vähän.

Kuitenkin pärjään esim näin:
Joka toinen pvä kookospohjaisella pesu, joka toinen tehokkaammalla.
Noita tehokkaita:
- Xz omenaviinietikkashampoo
- Lidlin joku rasvoittuvien shampoo nyt kokeillut muutaman kerran.

No sitten.
Suolasuihke voisi olla kokeilun arvoinen.
Välipäiville kannattaa opetella hiuspuuterin / perunajauhon käyttö.
Niitä tupsutellaan hyvin varovaisesti vähän kerrallaan.

Kiitos hyvistä ohjeista, näitä vois kokeillakin. En oo aikasemmin tehny tästä samasta aiheesta aloitusta. Mutta hyvä jos jollakin muulla on samaa ongelmaa kuin mulla.

Kuivashampoota/perunajauhoja oon joskus kokeillu, mutta niistä jää jotenkin ällö olo hiuksiin. Täynnä jotain ylimäärästä töhnää. :-/ Käyn päivittäin kokovartalosuihkussa, joten olis hassua laittaa joka toinen päivä hiukset ylös ja sutsuttaa jotain perunajauhoa niihin, kun muutenkin käy suihkun alla. Niin parempi mu mielestä on pestä ne hiuksetkin siinä samalla. :-) ap

Vierailija

Aussien shampoot ja hoitoaineet itse olen todennut hyväksi. Ostan stockan hullulta päiviltä aina yhden ison pullon molempia (maksaa vähän yli kympin) ja kestää sen puoli vuotta. Käytän tuuheuttavaa shampoota ja kosteuttavaa hoitoainetta.

Vierailija

Frantsilan yrttishampoo, aivan ihanaa ja superrittoisaa. En tarvitse edes hoitoainetta. Monet kehuvat myös palashampoita, en ole itse niitä kokeillut vielä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voisi käyttää shampoita, jotka sopivat käsitellyille hiuksille? Luuletko, että niissä on jotain, joka pilaa hiuksesi?

No eikö niissä oo enemmän "käsittelyaineita", kuin tavallisissa shampoissa? Kuivattaako ne hiuksia enemmän? Ehkä pitäis kokeilla... ap

Yleensä niissä värjätyille hiuksille/käsitelyille hiuksille tarkoitetuissa shampoissa on enemmän ns. silottavia, hoitavia ainesosia, mitkä tekevät lasimaisista (/terveistä) hiuksista todella latistavat, koska hiukset ovat niin hyväkuntoiset. Toisin sanoen shampoo ei pilaa hiuksia, mutta voivat tehdä hiuksistasi liukkaat, jos ostat liian hoitavan shampoon. Suosittelisin itse sinulle tuuheuttavaa shampoota, missä on vähemmän hoitavia ainesosia, joita et todennäköisesti tarvi edes hiuksiisi. Jos hiuksesi takkuavat helposti, kaveriksi kosteuttava hoitoaine. t. Ammattilaine

tupsuttelija

Hiuspuuteri on eri kuin
Kuivashampoo / perunajauho...

Pitäis itse löytää kokeiluun hyvä hiuspuuteri...
Onko niissä eri värisille hiuksille, tietääks joku :)
Mäkään en saa kuivashampoosta apua en myöskään tyvikohottajasta...
(juu juu kaikki on kokeiltu).

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat