Miksi jotkut raahaa koko perheen mukaan ruokakauppaan?
Tänään Prismassa ihmettelin kun jotkut perheet tulee kauppaan koko katraan kanssa. Lapset huutaa ja mekastaa, äiti on hermoromahduksen partaalla kun lapset painaa ties missä, pyytää karkkia, häviää hyllyjen väliin.
Eikö sinne kauppaan voi mennä yksi aikuinen ja ostaa koko perheen sapuskat Ei se mua haittaa että siellä on isoja perheitä, mutta vaan ihmetyttää. Ainakin itselleni Prismareissu lasten kanssa on tosi raskasta, mieluummin jätän lapset miehen hoiviin kotiin tai laitan miehen kauppa-asioille.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Tänään Prismassa ihmettelin kun jotkut perheet tulee kauppaan koko katraan kanssa. Lapset huutaa ja mekastaa, äiti on hermoromahduksen partaalla kun lapset painaa ties missä, pyytää karkkia, häviää hyllyjen väliin.
Eikö sinne kauppaan voi mennä yksi aikuinen ja ostaa koko perheen sapuskat Ei se mua haittaa että siellä on isoja perheitä, mutta vaan ihmetyttää. Ainakin itselleni Prismareissu lasten kanssa on tosi raskasta, mieluummin jätän lapset miehen hoiviin kotiin tai laitan miehen kauppa-asioille.
Koska meillä sijaitsee suuret marketit jonkun kauppakeskuksen yhteydessä johon mennää tekemään yleensä muutakinkuin pelkästää ruokakauppaan! Esim. Ostetaan lapsille vaatteita, kenkiä, ilman sovittamatta on aika hankalaa ostaa.. käydään syömässä jne jne! Kotimme lähellä on ainoastaa pieniä ruokakauppoja..
eikä meillä lapset kiukuttele juurikaan kaupassa!
shatteredkav kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Huh Huh, jaa että ihan ihmetellään miten joku edes hankkii lapsia. Ehkä siksi että joku maksaisi esim.joskus sinunkin eläkkeesi tai hoitaisi sinua sinun viimeiset vuotesi hoitokodissa. Mistä näitä huimia sikiää? Annetaanpas kiltisti kaikkien kukkien kukkia ja perheet joukolla ostoksille!Eihän ne lapset opi elämään ihmisiksi ihmisten ilmoilla jos ne kätetään aina kotiin höperöitymään.
Itse ainakin mieluummin kuolen pois kuin jään höpertymään ja homehtumaan muistisairaana. Lisääntyminen itsekkäistä syistä on törkeän epäeettistä ja oksettavaa toimintaa.
Juu juu. Suosittelen nyt kuitenkin avartamaan niitä näkökulmia vähän. Roskien kaiveleminen toisten silmistä on tosi helppoa, mutta omista killittimistä saattaa jäädä kaikenlaisia asioita huomaamatta. Kannattaa nyt kuitenkin ajatella ihan yhteiskunnan pyörimistä ja sen lisäksi ihan normaalia elämän kiertokulkuakin. Jos ajatellaan sitä ensimmäistä asiaa, niin heikosti käy yhteiskunnalle, jos lisääntyminen yhtäkkiä lopetetaan. Ei se välttämättä toimi, jos kaikki kansalaiset korvataan muualta tulleilta. Anna mä arvaan: sinulle sillä ei tietenkään ole mitään väliä, koska kaikki on paskaa (paitsi kusi), mutta muille ihmisille saattaa olla.
-
Kannattaa katsella asioita vähän muistakin näkökulmista kuin omasta. Ei asiat ole niin mustavalkoisia, että joku asia on täysin paha - törkeän epäeettinen ja oksettava - ja toinen hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
shatteredkav kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
shatteredkav kirjoitti:
Lapsia ei aina voi jättää yksin kotiin, esimerkiksi yh:n on joskus pakko ottaa lapset mukaansa ties minne ja onhan lasten opittava olemaan ihmosten ilmoilla, ei niitä himaankaan voi ikuisiksi ajoiksi sulkea. Enemmän ihmettelen sitä, että miksi joku ylipäänsä hankkii lapsia.
Onhan se lisääntyminen ihmiselle ihan lajityyppillistä käytöstä.
Loppujen lopuksi se on aika hyödytöntä ja järjenvastaista toimintaa, ainakin mun mielestä.
No varmasti joo, jos ajattelee asiaa puhtaasti länsimaisen kulutus- ja yksilökulttuurin näkökulmasta.
Liikalisääntyminen ajaa ihmiskuntaa kohti sukupuuttoa, jollet tiennyt. Lapsen hankkiminen on suurin mahdollinen kulutuspäätös.
Sukupuuttoa aiheuttaa myös lisääntymättömyys, jollet tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei voi jättää kotiin, eikä miehet osaa käydä yksin kaupassa, eikä pärjää lasten kanssa.
Outoa, käyn aina yksin kaupassa ja kumma kyllä, olen hengissä.
Vierailija kirjoitti:
shatteredkav kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Huh Huh, jaa että ihan ihmetellään miten joku edes hankkii lapsia. Ehkä siksi että joku maksaisi esim.joskus sinunkin eläkkeesi tai hoitaisi sinua sinun viimeiset vuotesi hoitokodissa. Mistä näitä huimia sikiää? Annetaanpas kiltisti kaikkien kukkien kukkia ja perheet joukolla ostoksille!Eihän ne lapset opi elämään ihmisiksi ihmisten ilmoilla jos ne kätetään aina kotiin höperöitymään.
Itse ainakin mieluummin kuolen pois kuin jään höpertymään ja homehtumaan muistisairaana. Lisääntyminen itsekkäistä syistä on törkeän epäeettistä ja oksettavaa toimintaa.
Juu juu. Suosittelen nyt kuitenkin avartamaan niitä näkökulmia vähän. Roskien kaiveleminen toisten silmistä on tosi helppoa, mutta omista killittimistä saattaa jäädä kaikenlaisia asioita huomaamatta. Kannattaa nyt kuitenkin ajatella ihan yhteiskunnan pyörimistä ja sen lisäksi ihan normaalia elämän kiertokulkuakin. Jos ajatellaan sitä ensimmäistä asiaa, niin heikosti käy yhteiskunnalle, jos lisääntyminen yhtäkkiä lopetetaan. Ei se välttämättä toimi, jos kaikki kansalaiset korvataan muualta tulleilta. Anna mä arvaan: sinulle sillä ei tietenkään ole mitään väliä, koska kaikki on paskaa (paitsi kusi), mutta muille ihmisille saattaa olla.
-
Kannattaa katsella asioita vähän muistakin näkökulmista kuin omasta. Ei asiat ole niin mustavalkoisia, että joku asia on täysin paha - törkeän epäeettinen ja oksettava - ja toinen hyvä.
Tarvitseeko yhteiskunnan pyöriä, kun se ei kuitenkaan toimi ilman harmia ja tuskaa? Syntyminen tarkoittaa kärsimystä. Ihmisen elämä on kärsimystä. Ihminen on paha olento, joka tuhoaa muut lajit ja lopulta itsensä. Onko ihmislajin olemassaoloa mitään järkeä? Ei minun mielestäni. Valitettavasti moni muu ajattelee eri tavoin.
Me käytiin aina koko perheellä ostoksilla tai sitten mukana oli osa perheestä, harvoin minä tai mies ihan yksin käytiin. Kaupassa myös puhuttiin lapsille, pienille selitettiin, että tämä on omena, tuo on tomaatti, tästä otetaan perunoita ja sitten ne punnitaan tässä, haluatko painaa tuosta tuota numeroa 20..nyt mennään kassalle ja maksetaan ostokset jne.
Isommat auttoivat minkä osasivat; punnitsivat, hakivat joitain tavaroita, pakkasivat kasseja. Nykyäänkin mulla on usein teini mukana kaupassa, hän hakee tavaroita listan mukaan, pakkaa kasseja ja kantaa kassit autoon. Samalla reissulla olemme aina vieneet lajitellut jätteet keräyspisteisiin.
Pitäähän lasten oppia kaupassa asioimaan! Ja kun ihan pienestä asti on otettu mukaan, ovat tottuneet ja oppineet miten kaupassa käyttäydytään, kukaan ei ole koskaan, siis ei koskaan, järjestänyt kaupassa mitään kohtausta, huutanut, vaatinut ostamaan jotain tms.
Minusta on outoa, että lapsia ei saisi ottaa enää nykyään mukaan muualle kuin juuri lapsille tarkoitettuihin tapahtumiin ja paikkoihin. Vähän niinkuin vanhuksetkin pitää säilöä jonnekin omiin lokeroihin ja kaivaa esille sitten seniorikerhopäivänä. Meillä lapset ovat olleet luonnollisesti mukana esim. häissä, lakkiaisissa, hautajaisissa, konserteissa ja kaikissa paikoissa ja tapahtumissa, jotka ovat lapsille sallittuja. Ja ihan taatusti osaavat käyttäytyä, missä sitä muualla voisi oppia kuin tapahtumapaikalla, vaikka siellä kaupassa?
Tässä nyt vaikka muutama syy:
-Yksi auto ja samalla kyydillä kuljetaan töihin&tarhaan, isosta marketista on kotiin 20 km joten olisi hullua jos mies veisi ensin minut ja lapset kotiin ja ajaisi sitten takaisin kaupunkiin ostoksille ja sitten taas kotiin.
- samalla reisulla kaupunkiin hoituu monta asiaa pankki, kela yms. Kun taas miehellä voi olla omia asioita joita hoitaa. Lapset on otettava mukaan koska koko päivähän siinä menee hukkaan jos ensin mies lähtee kaupunkiin hoitamaan omat asiat ja minä sen jälkeen omani.
- meillä myös osa lapsista haluaa tehdä omilla viikkorahoillaan omia ostoksiaan
- samalla reissulla satetaan poiketa ravintolassa syömässä tai vierailla ystävillä/ sukulaisilla
Siinä nyt jotain syitä miksi olemme perheenä kaupassa, Prisma on perhemarketti, kokeile jotain muuta kauppaa jossa olisi rauhallisempaa, Turussa en stokkalla ainakaan näe niin hirveesti perheitä, siis ruokapuolella enemmän on vanhuksia, pariskuntia tai yksin asioivia.
shatteredkav kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
shatteredkav kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
Tarvitseeko yhteiskunnan pyöriä, kun se ei kuitenkaan toimi ilman harmia ja tuskaa? Syntyminen tarkoittaa kärsimystä. Ihmisen elämä on kärsimystä. Ihminen on paha olento, joka tuhoaa muut lajit ja lopulta itsensä. Onko ihmislajin olemassaoloa mitään järkeä? Ei minun mielestäni. Valitettavasti moni muu ajattelee eri tavoin.
Miksi valitettavasti? Ei sun tarvitse kantaa vastuuta siitä, pyöriikö ihmiskunta vai ei. Kärsimys on ihan luonnollinen osa elämää. En mä tykkää tästä luonnonvarojen raiskaamisesta, soisin, että olis toisin, mutta ei se myöskään pelkästään mun vastuulla ole. Maailma on myös semmoinen kuin se on. Pitää oppia löytämään se oikea kolo olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
shatteredkav kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
shatteredkav kirjoitti:
Lapsia ei aina voi jättää yksin kotiin, esimerkiksi yh:n on joskus pakko ottaa lapset mukaansa ties minne ja onhan lasten opittava olemaan ihmosten ilmoilla, ei niitä himaankaan voi ikuisiksi ajoiksi sulkea. Enemmän ihmettelen sitä, että miksi joku ylipäänsä hankkii lapsia.
Onhan se lisääntyminen ihmiselle ihan lajityyppillistä käytöstä.
Loppujen lopuksi se on aika hyödytöntä ja järjenvastaista toimintaa, ainakin mun mielestä.
No varmasti joo, jos ajattelee asiaa puhtaasti länsimaisen kulutus- ja yksilökulttuurin näkökulmasta.
Liikalisääntyminen ajaa ihmiskuntaa kohti sukupuuttoa, jollet tiennyt. Lapsen hankkiminen on suurin mahdollinen kulutuspäätös.
Sukupuuttoa aiheuttaa myös lisääntymättömyys, jollet tiennyt.
On melko epärealistista ajatella, että kaikki ihmiset yllättäen lakkaisivat tekemästä lapsia. Sen sijaan liikalisääntyminen yli kaikkien oman elinympäristömme kestokyvyn rajojen tuhoaa tulevien sukupolvien elämän edellytyksiä tälläkin hetkellä ja johtanee muutaman kymmenen vuoden sisällä väkivaltaiseen ihmispopulaation romahdukseen.
Pitäisikö jättää kahdeksan alle 12 vuotiasta keskenään kotiin tai autoon istumaan?
Meillä lähimpään isompaan kauppaan n. 40km, jossa käyn lasteni kanssa kerran kahdessa viikossa. Lapseni osaavat käyttäytyä hyvin julkisilla paikoilla, emmekä viivy tuntia kauempaa pilaamassa muiden elämää.
Anteeksi, että olemme olemassa.
Vierailija kirjoitti:
shatteredkav kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
shatteredkav kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
Miksi valitettavasti? Ei sun tarvitse kantaa vastuuta siitä, pyöriikö ihmiskunta vai ei. Kärsimys on ihan luonnollinen osa elämää. En mä tykkää tästä luonnonvarojen raiskaamisesta, soisin, että olis toisin, mutta ei se myöskään pelkästään mun vastuulla ole. Maailma on myös semmoinen kuin se on. Pitää oppia löytämään se oikea kolo olla.
Valitettavasti siksi, että kärsin itse aivan hirveästi, enkä ole ainoa, vaan meitä on monia. Onko sinun elämäsi helppoa? Kärsitkö vakavista mt-ongelmista, oletko vankina oman mielesi ja kehosi sisällä?
Kaikilla se iso marketti ei ole vieressä (meillä on, eikä ole pieniä lapsia, mutta mulla on empatiakykyä ja kun olin itse lapsi, asuin maalla). Marketissa käydään usein samalla reissulla, kun muutenkin kaupungissa. Joskus ollaan valitsemassa niille lapsille vaatteita tai tavaroita. Itse en ainakaan lasten ollessa pieniä ostanut ikinä mm. lasten kenkiä ilman että lapset olivat mukana sovittamassa)
OT helvetin ärsyttävä ja häiritsevä tuo yläbanneri
Mielestäni voisi olla kauppoja lapsiperheille ja sitten veloille.
Ette te mammat kuulkaas pysty lopettamaan normaalia elämän kiertokulkua. Ihmisiä syntyy niin kauan kun maapallo pystyssä pysyy ja jokaisella vauvasta vaariin on yhtäläinen oikeus liikkua siellä KAUPASSA ja muualla julkisella paikalla. Tehkää te lapsettomat vuorostaan tilaa PERHEELLISILLE esim. siell ä ravintoloissa tai kaupoissa. Näin opetetaan lapsia kasvamaan fiksuiksi aikuisiksi. Suurmarketit vois pyhittää näille perheille ja te valittaja-yksinäiset poloiset voitte käydä sen reissumies pussinne sieltä lähi Siwasta kun ette viihdy kaupassa. Lapsissa on meidän jokaisen tulevaisuus!
Minä, älykäs ja hyväluonteinen yksilö, en jätä lisääntymättä ja levittämättä ensiluokkaisia geenejäni sen takia, että keskimääräisen äo:n 70 omaavan väestön maissa voidaan jatkaa holtitonta sikiämistä. Minun jälkipolvillani on edes sivistynyt, länsimainen maailmankuva sekä edellytykset tehdä tulevaisuudessa työtä paremman maailman puolesta. Suomi on harvaanasuttu ja kohtalaisen väkiluvun maa, ja nykyisellä keskimääräisellä lapsiluvulla suomalaisväestön määrä vähenee jo tästäkin. En näe mitään syytä, miksi suomalaisten pitäisi lisääntyä nykytasoa vähemmän. Mitä voitetaan sillä, että savimajoissa väestö jatkaa räjähdysmäistä kasvuaan ja esim. koulutettujen suhteellinen osuus maailman väestöstä vähenee?
Mulla ei ole ajokorttia eikä autoa. Eli mä en ikinä pääsis täältä kotoa mihinkään ellen ota lapsia mukaan tai ellei mies vie. En tosiaan rupea neljää kauppakassia bussilla kuljettamaan 30-50 minuutin matkaa parilla bussilla kun sama matka on autolla 10 minuuttia ovelta ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Minä, älykäs ja hyväluonteinen yksilö, en jätä lisääntymättä ja levittämättä ensiluokkaisia geenejäni sen takia, että keskimääräisen äo:n 70 omaavan väestön maissa voidaan jatkaa holtitonta sikiämistä. Minun jälkipolvillani on edes sivistynyt, länsimainen maailmankuva sekä edellytykset tehdä tulevaisuudessa työtä paremman maailman puolesta. Suomi on harvaanasuttu ja kohtalaisen väkiluvun maa, ja nykyisellä keskimääräisellä lapsiluvulla suomalaisväestön määrä vähenee jo tästäkin. En näe mitään syytä, miksi suomalaisten pitäisi lisääntyä nykytasoa vähemmän. Mitä voitetaan sillä, että savimajoissa väestö jatkaa räjähdysmäistä kasvuaan ja esim. koulutettujen suhteellinen osuus maailman väestöstä vähenee?
Mikäli tämä ei ole jonkinasteista itseironista huumoria, niin onnitteluni. On hienoa, että olet tyytyväinen itseesi. Toivottavasti lapsillasi on hyvä elämä ilman minkäänlaista tuskaa. Harmi vain, että tuskaton elämä on mahdotonta.
Linkolalle olisi töitä taas.