****HAAVEILIJAT VIIKONLOPPUUN****
Iiiihh..mulla on kampaaja tossa puoli kymmeneltä..toivottavasti ne tekee jotain kivaa mun tukalle. :) 2 vuotta on edellisestä käynnistä, mulla on pitkät hiukset niin aina joku kaveri voi leikata ja värjänny oon normaalisti ite.
Tätiä ei näy ei kuulu. Joku tais kysästä eilen et, millon aion testata. Aattelin, et jos sitten maanantaina, oottelis nyt vkl yli. Mulla on tosiaan kierrot menny ihan sekaisin ja jaksoin jännätä vielä parin edellisen kierron aikana, mut nyt oon ottanut tämmösen vähän realistisemman näkökulman asioihin. En oo ees jaksanu pohtia onko mulla jotain oireita. Ainoo oire on et, menkka oireet puuttuu. Muut tuntuu sanovan, et sellaisia tuntemuksia nimenomaan ois.
Meillähän siis ei oo mikään aktiivinen yritys päällä, mä en kylläkään syö mitään pilsuja tms. käytetään kumia, joten vahinko voi tietty sattua kun se ei aina oo ollut oppikirjan ohjeiden mukaan käytössä... ;)
Palailen tässä päivän mittaan! :)
Kommentit (42)
Ihan näin alkuun isot halit ja oikein paljon jaksuja [b]Tanskulle ja Snow:lle[/b]. Tosi kurja, että kaikista lupaavista oireista huolimatta täti kuitenkin päätti tulla...
Tänään ois pitäny ottaa taas liuskan eka pilleri, jos vielä pillereitä jatkaisin. Joten tästä nyt lähtee meidän pilleritön elämä! Saa nähdä, mitä mies meinaa sen ehkäsyn suhteen... Oon ite aatellu, että en ala testailemaan ollenkaan, vaikka ne kuukautiset ei todennäkösesti alakkaan sillon kun niitten " pitäis" . Luotan siihen, että huomaan ajallani sit jos raskausoireita on ihan oikeesti... J aehkä jos oon lähdössä " radalle" ja tiedän juovani, on varmaan ihna fiksua varmistaa, ettei sit vaan tee vahinkoa jos oliskin oireettomasti raskaana. Oon kerran pitäny pillereistä tauon ja sillon meni kolme kuukautta ennen kun ekat kuukautiset tuli. Arvatkaa montako testiä kerkesin sinä aikana tehdä?!? Ja joka kerta kuitenkin petyin ihan yhtä paljon, kun nega tuli... Nyt siis yritän olla testaamatta.
Mies pääs sinne haastatteluun!!! Tiistaina siis suunnistetaan pääkaupunkiseudulle, toivottavasti kaikki menee hyvin. Jos mies osaa olla vakuuttava ja pääsee sinne koulutukseen, muutetaan huhti-toukokuussa! JIPII!!! Ois kyllä ihanaa! Nyt ois just hyvä sauma muuttaa, kun on koulu loppusuoralla ja ehtisin kuitenkin saada vähän kokemusta uuden sairaalan työtavoista ennen kun pitää pitää osata olla ihan oikee sairaanhoitaja... Oon kyllä asennoitunu niin, että mies pääsee Helsinkiin, vaikka sillä niitä muitakin hakuvaihtoehtoja oli... Toivottavasti saa puhuttua ittensä sinne, ettei miun kaikki järjestelyt oo ollu ihan turhia...
No, ompahan taas omaa napaa... Pahoittelen!
Mitäs teillä on suunnitelmissa viikonlopulle? Ite oon taas yksin kotona...
Palailen myöhemmin.
-S-
Töissä istutaan, täällä on tosin ollut pari päivää tosi hiljaista, joten juttukaveria kaipaisi.
istun näet yksin täällä....
Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä katsomaan pikkusiskon tänään viikonvanhaa pikkupoikaa.
Jos tämä kuumeilu vaikka vähän helpottaisi.
Ihme kyllä mua ei missään vaiheessa ole harmittanut pikkusiskon odotus tai synnytys, vaikka sitä vähän epäilinkin.
Iloinen olen vaan hänen puolestaan.
parin viikon sisällä vois ruveta itse testailemaan, kun vuoden yrityksen jälkeen on ekaa kertaa sellainen olo että nyt on tärpännyt, toivottavasti plussaa !!!!!
Käyn pikaseen katsastamassa kun olen siskonu koneella=)Meillä on normaali viikonloppu tiedossa,vene messuille pitäs sunnuntaina lähteä mutta muuten menee ulkoillessa ja loikoillessa=)
Sonnai:toivottavasti miehes saa sen paikan(nostaa peukut pystyyn)Ja nyt vielä onnittelut pilsujen jättämisestä=)Minä odotan ainakin 2vko ja sit uus testi kun ne mensut ei taaskaan tullu vaan kesti sen tunnin pikku tuhruttelun....mitä lie.Kaveri sano että voisi olla niitä väli vuotoja tai liitos juttuja en oikein ymmärtäny joten kuulostaa sekavalta=)mutta tulkaahn muutkin ilmottelee itsestänne.
Kinttunen:Mäkin meen kuun lopussa kampaajalle!Mä kävin kyl pari kuukaut sitten mut aion tehä " hurjan muodon muutoksen" =)
Kampaaja teki aivan tosi kivan värin mulle tukkaan! :) Kerranki onnistunut reissu. :) Täälläkään ei mitään sen ihmeempiä suunnitelmia vklopuksi, aattelin tänään lähtä viihteelle. Uskallan lähtä ilman testaamisia, sillä tätin myöhästyminen johtuu varmasti jostain muusta..ihan varmasti. Juuh. Vois nää menkat nyt pikkuhiljaa alkaa.
Kinttunen:eikä siitä muutenkaan suurta stressiä kande ottaa kun ja jos olet raskaana niin eihän ole mitään hätää kun vasta rv8 se alkoholi menis myös vaaviin istukan kautta.Eli ei ole vaaarallista=)Minunki tekis mieli lähteä vähän kartaslle rilluttelee kun on edellisestä kerrasta aikaa=)mutta pitää malttaa muutama viikko niin sit lähetään likka porukalla rilluttelee=)Onneksi onnistu sun tukka,mitäs väriä pistit ja leikkasitko tukkaa ollenkaan??Jos saan udella=)
en tajunnutkaan lukea enää edellistä pinoa hidas älynen kun olen=)Kiva kun tulit mukaan.Ja onhan se kiva että me ollaan kaikki erillaisiaa elämäntilanteissa niin tulee keskusteltua erillaisista asioista jne.=)Oikein mukavaa viikonloopua!
Minttuli:Vitsi mä olen kade!Pääsette nauttimaan ihanan illan tänään...meijän isäntä on töissä yheksään asti ja sit onkin jo niin väsynyt että mennään saunaa ja rojahdetaan sohvalle=)Nyt poitsukin on muutaman päivän menny huonosti yö puulle niin saas nähä monelta pääsen itse nukkumaan!
Snowflake ,laitoin sillee hauskasti alta tummaksi ja päällä on sitten vaaleita ja sellasia suklaanruskeita raitoja. Tosi hyvännäköiset tuli mun mielestä. Näyttää vaaleilta, mut on tummat. :) Oli ensimmäinen kerta sillä kampaajalla, mut kyllä meen takaisin. Tosi kiva tyyppi oli muutenki ja edullinen.
Joo, en mä jaksa tästä tätin myöhästymisestä ressata, se ois kuitenki niin nanoprosenttisen pieni mahdollisuus, et oisin raskaana. Suuremmalla todennäköisyydellä voitan lotossa huomenna! ;) Et ihan rauhassa uskaltaa lähtee rillutteleen. :)
Tuntuu että silloin taustailin niin tiesin paljon paremmin että missä mennnään keskusteluissa.. Siksi ehdottaisinkin, että tehtäisiin enemmin tälläisiä pitempiä ketjuja 8viikonloppu ym.), niin ois helpompi pysyä mukana...
wilpuri(menikö nikki oikein?): Meillä taitaa olla samanikäiset lapset. Meilläkin poju tässä kuussa 3kk ja vauva kuume vaivaa:) Ei tosin samalla lailla kun ykköstä kuumeillessa...Olen käynyt kurkkimassa tuolla suurperhe kuumeilijoissa ja minä varmaan kuulun sinne tulevaisuudessa:) Ainakin tätä menoa:)
snow: Voi sua kun joudut piinailemaan koko ajan noiden oireiden ja ihme vuotojen kanssa:( Mistä muuten olet kuullut, että äiskän juopottelu vaikuttaisi vasta 8vkoseen sikiöön? Kun siitä minäkin olen tietonen, että ennekuin napanuora on kehittynyt, ei äidillä ja vauvalla ole yhteistä verenkiertoa, mutta en minä silti kyllä menisi juopottelemaan, jos edes epäilisin olevani raskaana.
Heh, hauska juttu mulle soitti äsken lehti myyjä ja alkoi kaupata jotain witch-lehteä, kuuntelin hetken aikaa ja sanoin sitten että meidän perheessä ei taida olla sen ikäisiä lukijoita, että meillä lapsi on vasta ihan vauva. Sitten se myyjä toksa että siellä onkin perheen äiti puhelimessa vai? Minkähän ikäiseksi myyjä minua oikein luuli:)?
Tekisi niin mieli mennä tänään saunaa pitkästä aikaa mutta meillä ei ole omaa saunaa, eikä tuo mies oikein perusta vieraissa saunailusta..
Huomenna mennän miehen äidille syömään, ihanaa ettei tarvitse laitaa itse ruokaa:)
Tulen minäkin ilmottautumaan kun viimeine kerkeän kun tuo mies lähti töihin. Nyt on jo tädin tulo masennus voiton puolella vaikka kovin tolle miehelle eilen kiukutteli ja ihmetteli kovin miksi yhden menkat nyt noin harmittaa ;)
Otin äsken puhelun siskolle ja sain ilouutisia että on PLUSSAA+++ saanut eilen testiin, olen iki onnellinen siskon puolesta kun hänelle on ensimmäinen ja eka kierrosta tärppäsi, tuleva tätikin on nyt täällä huumassa ja peukut pystässä että vaavi pysyy siskon matkassa loppuun asti....
Itse kannatan myös tuota kun appelsiinie kirjoitti että olisi pidempi pino mistä on parempi lukea muiden viestejä jos ei ole päivään pariin päässyt palstailemaan ?
Ja kampaajalle pitäisi itsekkin mennä mutta kaikki lapset pitäisi myös siellä käyttää + mies niin ei kovin halpa lasku tule =( Meillä kun on viikon päästä neidin 4v synttärit niin sen vuoksi olisi hieman siistemmät tukat kun onhan tässä jo 2kk kun käytiin ja lapsilla hieman enemmän....
Nyt pitää jatkaa vielä ompeluja ennen kuin haen neidin päiväkodista, palailen illan aikana, kun yksin kotona olen ;)
Tansku ***onnellisena****
Mä selvisin suhteellisen halvalla tosta kampaamoreissusta, oli vajaa 60 ¿ loppusumma. Oulussa vastaava oli 109 ¿. Et hippasen halvempi. :) Musiikkia opiskelijan korville! :)
Mä en tosiaan usko, et massu kasvaa, koska mulla pilsujen lopettamisen jälkeen (elokuussa05) menkat on menny ihan häränpyllyä. Ekat 3 kiertoa meni jees ja sit alko tää myöhästely. Nyt viime kierrot on kaikki järkijään ollut 4-5 päivää myöhässä. Tosin nyt kp 31/28. Et siksi en nää syytä huoleen.
Mulle on tainnut iskeä todella paha flunssa, kun tämä kunnon flunssa kausi kestää ja kestää...
Nyt haluaisin olla terve, koska ulkona oli jo todella ihana aurinkoinen hetki, olisi ollut kivaa mennä kävelemään, mutta kippeenä ei voi.. En jaksaisi sairastaa, koska töihinkin pitäisi mennä.. No ilmeisesti olen saanut sen flunssan joka ilmeisesti sitkee.. Mä vaan en haluaisi viettää sairaslomapäiviä, ja eilen jo yhden vietin..
Meidän perheeseen siis kuuluu: minä 23v ja puolisoni 23v myös. sekä lapset; esikoinen kohta 5v ja kuopus 2v.
Olen siis koko ajan ollut siinä uskossa että meillä alkaa kolmannen yritys 2 vuoden päästä kun saan opiskeltua, mutta nyt sitten puolisoni sanoi ettei enää varmaan haluu lapsia. nyyh.
ja josku ollaan siis puhuttu neljästäkin. mikä lie nyt sitten. tuliko kiintiö täyteen.
MInulla on jo nytten hirvee vauvakuume mutta pitää odottaa että saan ammatin. mutta eikö meillä sitten tule enää lapsia... se jää nähtäväksi. mieli vaan on maaassa kun tollaista kuulee.
en ollut varautunut tälläiseen mielen muutokseen.
tervetuloa liipe mukaan!!
Joo toi on parempi että pidetään viikko pinoa....
Joku kyseli että mistä oon kuullu ton 8vko jutun niin joku sen joskus täällä palstalla mainitsi jollekkin=)En minä todellakaan tarkottanut että jos epäilee olevansa raskaana niin lähtis rimpalle!!Anteeks jos ymmärsit väärin!
[color=800000]Tässä sitä taas ollaan, yksin kotona. Mies on jota kuinkin joka viikonloppu pois kotoa, alkaa tää yksinoleminen tympiä... Harvemmin kuitenkaan jaksan mitään sen ihmeempää tehdä, yleensä käytän viikonloput täydelliseen kotona rentoutumiseen. Aina se tuntuu yhtä hienolta kun tietää, että mies lähtee kohta ja saa olla ihan omassa rauhassa, mutta ian mulle tulee ikävä jo melkein heti kun se lähtee... En siis taida todellakaan olla mikään yksinelelijä. [/color]
[color=006400]Myö ollaan ilmeisesti nyt oikeesti siirrytty täysin ehkäisyttömään elämään... Eipä tuntunu mies äskettäin kumia kaipailevan. :) Jälkikäteen sillä kuitenkin oli sit hirvee morkkis, mutta sekin tais olla osittain vähän sellasta showmeininkiä... Kummasti sen puheissa sit pupuilun jälkeen pyöri aiheet ' hänestä tulee kohta isä' ja ' kohta miun maha alkaa kasvaa' .... Joten näinköhän ois, jos se kuitenkin kaikista " en halua lapsia näin nuorena" -julistuksista huolimatta alkais pikkuhiljaa lämmetä? Huh huh... :D [/color]
[color=800000][b]Kiharapää[/b]: Tervetuloa miun kin puolesta vielä uudemman kerran! Kiva saada lisää haaveilojoita meidän joukkoon. Toivottavsti paranet pian! :)[/color]
[color=006400][b]Kinttunen[/b]: Hienoa, että sait itteäs miellyttävän värin! Joskus kampaajatkin saattaa tehdä niin oman päänsä mukaan, ettälopputulos ei oo ollenkaan sellanen kun ois halunnu... Miten ihmeessä jossain voi olla noin halpaa?!? [/color]
[color=800000][b]Liipe[/b]: Tervetuloa porukkaan! Käythän tekemässä oman esittelysi myös meidän esittelypinoon, löytyy varmaan muutaman sivun päästä... :)[/color]
[color=006400][b]Snow[/b]: Mie taas oon kuullu, että sikiön kehityksen kannalta rv:t 3-8 ois ne kaikkein kriittisimmät... Mie en niin noihin napanuoran tai istukan kehittymisiin oo perehtyny, joten voi hyvinkin pitää paikkansa mitä sanoit, mutta tän tiedon anto mulle miun kätilösisko, kun kyselin, mitä 3:lla raskausviikolla tapahtuu. Kaveri sai oikein kunnon perskännien JÄLKEEN tietää olevansa raskaana ja mietin, onko sikiölle ollut alkoholista jotain haittaa ja laskin hänen olleen sillon kolmannella viikolla. [/color]
[color=800000]Missäs on meidän muut haaveilijat? Ja niin hei, oikein hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti, vaikka en nyt kaikkia ihan nimellä muistanukkaan! Mie lähen nyt pesemään päivän pölyt pois ja kääriydyn miun upouuteen kylpytakkiin... Voi miten mie oon tätä oottanu! Sit asettaudun sohvalle syömään sipsejä ja kattomaan suurinta pudottajaa... ;) [/color]
[color=006400]Palailen varmaan vielä![/color]
[color=800000]-S-[/color]
Tervetuloa Liipe!!! Mukava saada lisää porukkaa, vaikka tilanteesi ei tietenkään ole kiva, kun puoliso tuolleensa muuttaa mieltään ja omat haaveet romuttuu, toivotaan kuitenkin että tilanne vielä muutuisi! Nostin tuota meidän esittelypinoa ylemmäs jos haluat käydä lisäämässä omat tietosi ja lukemassa meistä muista haaveilijoista. Taidettiin viime keväänä kirjotella samaan aikaan trupliin, jos oikein muistelen tai sitten kirjottelit sinne silloin kun itse vain taustailin...
Tänään mulla ei ollut koulua, mutta en kyllä saanut oikeen mitään aikaiseksi, en edes ulos kerennyt vaikka nyt ois jo ollut ihan kohtuullinen sää niitten kovien pakkasten jälkeen.
Kinttunen:
Kiva, kun kampaajalla käynti oli onnistunut! Munkin pitäs käydä kun on taas ihan luvattoman pitkä aika viime käynnistä ja hiukset on ihan hirveet.
Snow:
Hankala kyllä tuo siun tilanne kun tuolleensa vähän väliä pikkusen tuhruttaa :( Jospa se ois vaan joku yksittäinen hormoonihäikkä ja ens kierto ois taas ihan normaali.
Sonnai:
Kyllä se siun miehes taitaa olla lämpiämässä, onnittelut sen johdosta!!! Ja toivottavasti miehes saa sen koulutuspaikan ja pääsette sinne etelä-suomeen niin kuin oot suunnitellut :)
Kiharapää:
Paranemisia sinne! Kannattaa kuitenkin pitää sairaslomaa, niin paranee luultavasti nopeemmin kuin jos rasittaa kovasti itseensä.
Tansku:
Kiva, että oot tänään jo paremmalla tuulella, ja onnittelut siskon plussasta :)
Mulla on myös semmoinen kuva, että voi olla jotain haittaa jo ennen 8. viikkoa jos nauttii paljon alkoholia. Mutta tuosta ei kai ole mitään varmoja tutkimus tuloksia niin siksihän sitä alkoholia ei suositella.En kuitenkaan usko että yhdellä kerralla olisi kovin suuria vaikutuksia, eiköhän ne haitat/vammat aiheudu yleensä siitä että on useasti nauttinut paljon alkoholia.
Eli mulle käy myös ihan hyvin että pidetään koko viikko samaa pinoa niin löytyy aina helpommin edellisten päivien jutustelut jos ei ite satu pääsemään joka päivä lukemaan/kirjottamaan :)
[color=800000]Vielä tulin koneellakäymään ennen kun painun pehkuihin... Kaikesta huolimatta olikin ihan mukava olla ihan yksikseen, saa aikaa omille ajatuksille. Nyt pyöriikin poikkeuksellisen paljon ajatuksia päässä, tästä miehen yllättävästälämpiämisestä johtuen...
Mulle kanssa sopii, että tehdään niitä viikkopinoja, katotaan asiaa uudelleen jos viikkopinot alkaa venyä ihan hirvittävän pitkiksi.
[b]Tansem[/b]: Mikäs siut on niin mahdottoman kiireisenä pitäny?
Tuosta sais varmasti ihan mielenkiintosen keskustelun aikaseks tuosta raskaudenaikasesta alkoholin käytöstä. Mutta varmasti myös tunteet kuumiksi... Jokaisella varmaan on asiasta oma mielipide, toinen on asian suhteen jyrkempi eikä ota yhtään raskauden aikana, toinen on sitä mieltä, että esim. lasi viiniä sillon tällön on ihan OK. Itse kuulun kyllä tuohon ensimmäiseen porukkaan... Mutta tää on varmaan vähän samantyyppinen asia kun esim. raskaudenaikainen tupakointi, jokainen tekee omat ratkasunsa. Ja kokemuksesta voin sanoa, tupakointi on ainakin sellanen asia, josta ei voi keskustella ilman, että siitä syntyis tappelu. ;)
Ja terveenä se synty se miun kaverinkin lapsi, vaikka tulikin sillon ihan alkuraskaudesta vähän läträttyä. Luojan kiitos!
[b]Tansku[/b]: Todellakin, onnea tulevalle äidille ja tädille. Ja ties vaikka sullakin tärppäis ja saisitte siskon kanssa odottaa yhtä aikaa! :)
Jaah, taidan ettiä kirjahyllystä jonkin hyvän kirjan ja vetäytyä vällyjen väliin. Ensin kuitenkin paijaan vähän koiria, kun mies ei kerran oo saatavilla. Lohduttavaa tietää, että miehen poissaolosta huolimatta saan ainakin yhden karvasen kuorsaajan viereen nukkumaan... ;)
Huomiseen!
-S-
[/color]
No koitan tässä parantua..
Kyllä se selkeesti se lepo auttaa, kun otin tuossa iltapäivällä päikkärit niin olokin vähän parani..
Joten hauskaa viikonloppua kaikille..
Ja kiitos, koitan käydä ahkerasti täällä..
pitää juu mennä etsimään se esittely pino ja kirjoittaa sinne.
ja kiitos kaikille lohdutuksen sanoista. hyvä päästä tilittämään jonnekkin.
niin ja nyt unohin jo kaikkien nicit...no yritän opetella niitä.
Me aloitettiin laihdutus vuoden alusta, minä, puolisoni ja yksi kaverini. no eipä kummia tuloksia ole tullut. ensimmäisen kuukauden jälkeen kaikilla oli kyl paino pudonnut mutta panostus tähän on ollut surkeeta.
sipsi pussi kourassa harvase päivä. :(
pitäs siis ryhdistäytyä.;/
No mutta jos aloittaisi sen vaikka tällä hyötyliikunnalla ja rupeaisi siivoamaan. :) hyviä viikonlopun jatkoja kaikille!!!
taas on vissiin kiirettä ollut kun ei ole ehtinyt... tai sitten ei ole iltasella enää kiinnostanut kun on nyt se sovinto niin voinut kotona muutakin puuhata kuin koneen edessä mököttää:)
tässä aamuvuorossa töitä paiskin:) ja oon siis autististen lasten kanssa duunissa (joku kyseli keskellä viikkoa gallupissa töistä yms..) ja sitten olisi vapaa viikonloppu! ihan huippua, vuorotyön iloja.
ei mulla oikeastaan mitään kummempaa asiaa ole, eikä siis kuulumisiakaan.. perheen kesken taidamma viikonloppua vietellä, jos vaikka käytäis katsomassa se Pikku kananen, se on huippua kun pääsee ihan ilman pitempiä katseita itekin lastenleffoihin:) (niin siis mun miehellä on kaksi lasta ja me asutaan kaikki saman katon alla... eli siis lapsiperhe jo on, mutta sitä ihan ikiomaa tai siis meidän yhteistä ei ole...) sekoa..
hyvejä viikonloppuja, eiköhän sitä jossain vaiheessa sanasen ehdi käydä täräyttämässä tänne:)