Vieläkö jollain on se unelma?

Vierailija

Eli kysymys on niille, jotka osallistuivat tai olivat hengessä mukana näissä Meillä on unelma-jutuissa kesällä sekä vouhkasivat majoittavansa pakolaisia ym.

Sehän oli sellainen ns. hyvän ihmisen merkki, kun osallistui ensinnäkin niihin mielenosoituksiin. Tosin sillon ei vielä tiedetty, miten paljon elintasopakolaisia alkaa lappaamaan maahan hetken kuluttua.

Sitten tuli muotiin tämä vapaaehtoisuus, villasukkien kutominen ja oman kotipakolaisen majoittaminen. Moni luuli, että tänne tulisi hädänalaisia syyrialaisia. No ei tullut.

Nyt on jo kovin hiljaista kaiken suhteen. Nykyään mielenosoituksiin osallistuu enää anarkistit. Joko se unelma meni? Vieläkö joku miettii majoitusta ja kutoo sukkaa?

Kommentit (6)

Vierailija

Olen Ruotsiin opiskelemaan ja töihin mennyt suomalainen ja viime vuosien paluumuuttaja, ja lakkasin uskomasta unelmaan joskus vuosina 1995-1996. Ruotsissa siis, Suomalaiset menee tyhmänä ja vielä tyhmempinä ruotsalaisten perässä, vaikka haukkuivat itse ruotsalaisia ja ruotsin mamupolitiikkaa monen kymmenen vuoden ajan!

Vierailija

Onkohan jo tulossa joku uus villitys, jolla vois näyttää kaikelle Some-kansalle, että kyllä täällä ollaan hyvä ihminen edelleen, vaikkei nyt tullutkaan majoitettua Mohammedia kotiin? Haluaisin tietää!

Vierailija

Tottakai suomalaiset haluaa auttaa tummia siirtolaiskiertolais-sinkkumiehiä jotka kiertää maasta toiseen aina vuoden ajan, nettoaa oman paikallisen 150-250 euron kk-palkkansa sijasta monta sataa enemmän täällä tekemättä mitään ja jossa vielä maksetaan ruuat ja majoitus ja kuljetus, ja vuoden päästä menevät seuraavaan maahan, ja seuraavaan. Palaavat omaan, edelleen turvalliseen kotimaahansa/alueelleen muutaman vuoden turismikiertueen jälkeen rahatukko taskussa, etsivät paikallisen morsiamen ja perustavat perheen tyhmien eurooppalaisten syytämillä rahoilla.

Tämä on tiedetty Ruotsissa jo ajat sitten, siksi ruotsalaiset oikeat pakolaiset, jotka aikoinaan tulleet Ruotsiin poliittisina pakolaisina, eivät voi sietää näitä turisteja.

Kaikki Ruotsissa tietää tämän, eikö suomalaiset vaan tajua?

Vierailija

Minulla ei ollut unelmaa, mutta suhtauduin melko neutraalisti pakolaisiin, kunnes näin heidät! Siis onko ihmiset tyhmiä vai sokeita vai molempia?! Olen käynyt Afrikassa ja kyllä pistää siis niin vihaksi, että suomalaiset ovat niin sinisilmäisiä! Katsoisitte vaikka Arman ja viimeinen ristiretki - hän kävi Etiopiassa pakolaisleirillä: orpoja lapsia, nälkä, jano, naiset töissä, miehet hakkaa, raiskaa. -Sitä minäkin näin Afrikassa (mm. Ruandassa) ja se tuntui kamalalle. Mutta kun näin nämä Suomeen pyrkivät "pakolaiset" niin alkoi ihan oksettaa! Eivät he ole hätää nähneetkään! Ettäs kehtaavat valittaa ruoasta tai mistään kun toisilla ei ole ruokaa tai edes patjaa! Siis ihan itkettää kun ajattelen kaikkia niitä lapsia ja naisia jotka kärsivät Afrikassa aivan samojen sisällissotien takia mihin vedoten nämä lähi-idän klopit tänne tunkee... Vain sokeilla on unelma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut unelmaa, mutta suhtauduin melko neutraalisti pakolaisiin, kunnes näin heidät! Siis onko ihmiset tyhmiä vai sokeita vai molempia?! Olen käynyt Afrikassa ja kyllä pistää siis niin vihaksi, että suomalaiset ovat niin sinisilmäisiä! Katsoisitte vaikka Arman ja viimeinen ristiretki - hän kävi Etiopiassa pakolaisleirillä: orpoja lapsia, nälkä, jano, naiset töissä, miehet hakkaa, raiskaa. -Sitä minäkin näin Afrikassa (mm. Ruandassa) ja se tuntui kamalalle. Mutta kun näin nämä Suomeen pyrkivät "pakolaiset" niin alkoi ihan oksettaa! Eivät he ole hätää nähneetkään! Ettäs kehtaavat valittaa ruoasta tai mistään kun toisilla ei ole ruokaa tai edes patjaa! Siis ihan itkettää kun ajattelen kaikkia niitä lapsia ja naisia jotka kärsivät Afrikassa aivan samojen sisällissotien takia mihin vedoten nämä lähi-idän klopit tänne tunkee... Vain sokeilla on unelma.

Olen myös sitä mieltä, että ihan oikeasti apua tarvitsevia pitää auttaa. Nämä Suomeen lappaavat kun vaan eivät sitä apua tarvitse. Tuskin ovat ikinä mitään sotaa ja nälkää nähneetkään ja näitä sitten pitää elättää. Minua suututtaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat