Tuttu valittaa "köyhyyttä" miehensä tienää 2800€/kk

Vierailija

Hitsaaja on siis. Nainen on työtön ja heillä yksi lapsi. Aina jaksaa vinkua että raha vähissä. No ei ihme kun hamstraa kämpän täyteen turhaa(kin) tavaraa, syövät valmisruokaa eli jostain Stockmannin herkkutiskiltä ostettua jos eivät saa lapselle hoitajaa. Jos saavat niin syövät ravintolassa.

4-vuotiaalla on jo kaiken maailman ipadit, älypuhelin, playstation 3 yms. Ja aina on päivitettävä uusimpaan että pysyy kulissit kasassa.

Tienaan itse tonnin vähemmän ja pärjään mainiosti, rahaa jää myös säästöön. En tajua.

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

Jos tuosta vähennetään verot ja muut maksut, käteen jää alle 2000 euroa ja he ovat kaikkien tukien ulkopuolella eli todellisuudessa heillä on vähemmän rahaa käytössä kuin sinulla, jos olet vielä yksinhuoltaja, vaikka palkkasi olisi tonnin vähemmän, sillä saat lapsilisässä yh-korotuksen, elatusmaksut, asumistuen, alennetun päivähoitomaksun jne. jne.

Vierailija

Eivät hallitse arkeaan. Noihin miehen tuloihin tulevat päälle vielä vaimon työttömyskorvaus ja lapsilisä. Ihan hyvät tulot heillä. 

Sen sanon kuitenkin OT, että Stockan Herkusta saa todella hyvää ja hinta-laatusuhteeltaan kohdillaan olevaa valmisruokaa. 

Miksei tuttusi kokkaile itse, jos on kotona työttömänä? Stockan Herkusta saa myös vallan mainioita raaka-aineita omaan kokkailuun, ellei halua käydä lähikaupassa.

Vierailija

Olen tienannut paljon enemmänkin, mutta vuokransa hintaa ei voi itse määritellä. Auton korjauskuluihin ei voi määritellä. Työbensoja 400-500/kk ei voi itse määritellä. Koiran lääkärin kuluja ei voi itse määritellä. 

Elämässä ei ole juurikaan asioita joihin voi määritellä mitään. Sitten kun jollakin on käynyt satumainen tuuri, että tienaa paljon ja saanut halvat kämpät ja työpaikan kotiovelta, niin päivittelee, että mites muut ei pärjää. Kaverilleni työnantaja maksoi työmatkat +auton käyttölisää, koska olivat keikkamatkoja. Että semmosta.

Sellaista se elämä on. Ehkä vähän avarsi?

Vierailija

Eipä tuosta palkasta jää paljoa käteen, joten aika köyhää varmaan on... varsinkin jos täytyy säästää johonkin suurempaan kuten asuntoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

vaikka palkkasi olisi tonnin vähemmän, sillä saat lapsilisässä yh-korotuksen, elatusmaksut, asumistuen, alennetun päivähoitomaksun jne. jne.

WT palsta. Juuri näin.

Vierailija

No itsellä lähes sama palkka ja nettona jää käteen noin 1800e. En pidä itseäni rikkaana yh-äitinä. Tämä on juurikin tulo, jolla ei saa asumistukia yms. Tonnin vähemmällä ja parilla lapsella varustettuna saisikin varmaan vuokrakämppään asumistukea.

Vierailija

No noiden juttujen perusteellaen ihmettele, mutta on munkin miehellä hyvät tulot mutta itse saatan valittaa että rahat on vähissä, jos joku vaikka pyytää kylään 200 km päähän. Kun ei se mies mulle niitä rahoja anna. Maksaa kyllä asumiskulut ym. laskut. Itse olen minimiäitiysrahalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikka palkkasi olisi tonnin vähemmän, sillä saat lapsilisässä yh-korotuksen, elatusmaksut, asumistuen, alennetun päivähoitomaksun jne. jne.

WT palsta. Juuri näin.

Naisen tukieuro on 1,50 hitsarimieheen nähden, joka sentään tekee raskaita hommia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen tienannut paljon enemmänkin, mutta vuokransa hintaa ei voi itse määritellä. Auton korjauskuluihin ei voi määritellä. Työbensoja 400-500/kk ei voi itse määritellä. Koiran lääkärin kuluja ei voi itse määritellä. 

Elämässä ei ole juurikaan asioita joihin voi määritellä mitään. Sitten kun jollakin on käynyt satumainen tuuri, että tienaa paljon ja saanut halvat kämpät ja työpaikan kotiovelta, niin päivittelee, että mites muut ei pärjää. Kaverilleni työnantaja maksoi työmatkat +auton käyttölisää, koska olivat keikkamatkoja. Että semmosta.

Sellaista se elämä on. Ehkä vähän avarsi?

Unohditko, että esim. voi hakea työmatkavähennystä verotuksesta, jotka kompensoin työmatkakuja. Työsuhdeautokin taitaa olla käytännöltään vieras?!

Eikä asunnon hankkimen työpaikan läheltä mitään amerikantiedettä ole, jolla olisi mitään tekemistä tuurin kanssa.

Jotkut vaan silkkaa laiskuttaa haluaan tehdä itsestään niitä pahimpia marttyyrejä sitten jeesuksen.

Ei avartanut!

Vierailija

No rahathan on vähissä välillä hyvätuloisillaki :) Kaikki on aika suhteellista, itselle tuollainen olisi ollut ärsyttävää kuunneltavaa esim. sinkku opiskelijana. Meillä oli about tuollaiset tulot kun opiskelin tutkintoa loppuun äitiyslomalla, ja kyllähän sillä sen vauvajan pärjäsi hyvin. Pidemmän päälle itseä olisi rassannut, enkä olisi ollut kovin hyvillä mielin jos sekä omat että miehen uranäkymät ei olisi olleet hyvät tuolloin. Eli miehellä oli paljon etenemismahdollisuuksia uralla, ja minäkin olin saanut jo jalan oven väliin muutamiin hyviin paikkoihin. Eli uskottiin että tulot tulevat nousemaan (varmaahan mikään ei ole, mutta harva kai suunnittelee elämänsä esim. niin että mitä jos tuleekin työkyvyttömäksi jne.) Kyllähän noilla tuloilla nykyelämänmenossa voi tehdä tiukkaa kasvavan lapsen kanssa, mutta mielestäni pärjää kuiten ihan kohtuullisesti. Enemmän taitaa kirpaista, kun kymmenen-parinkymmenen vuoden päästä tulee varmaan opiskelutkin maksullisiksi yms. Silloin varmaan monissa "duunariperheissä"  ollaan aika tiukoilla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat