Miksi teillä ei ole mitään hyvää sanottavaa minusta?t.ammattivalittaja
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tuonut esille mitään sellaista joka herättäisi positiivisia tunteita. Päivästä toiseen valitusta ja negatiivisia juttuja. Niinkuin tässä yksi päivä teit avauksen "onko palstalla muita köyhiä", jonka saatoit tarkoittaa kohtalontovereiden etsinnäksi mutta eihän kukaan halua tuollaiseen tarttua. Eikä kukaan tainnut siihen vastatakaan.
kirjoitat olevasi mukava,iloinen ja psyykkisesti terve ihminen, mutta vuosia juttujasi lukeneena em piirteet eivät ole kertaakaan näyttäytyneet.
Miksi ei voisi myöntää olevansa köyhä, miksi siis pelätä vastata tuollaiseen ketjuun? ja kyllä mua ihan mukavaksi on live-elämässä kehuttu ja kun mun annetaan lapseni kaverikin viedä samalla autolla kouluun niin en itseäni ihan paskana pidä plus että lapsi on saanut opelta paljon koulussa kehuja, wilmassakin paljon kehuja niin kyllä mä olen häntä osannut kasvattaa oikein.ap
Ei köyhyydessä olekaan mitään hävettävää, mutta jos haluat siitä asiallista keskustelua, tuo taannoinen yrityksesi ei millään lailla hetätä halua sanoa siitä sanaakaan.
Millainen ketju sitten herättäisi keskustelua köyhyydestä?ap
Ei ainakaan sellainen, joka otsikoidaan sanoin "muita köyhiä?" ja kysyjä itse on henkilö, jolla on varaa käydä kylpylöissä ja jolla omien sanojensa mukaan olisi varaa matkustella ulkomaillakin, mutta miehellä ei työn vuoksi ole siihen aikaa. Oikeasti köyhillä kun ei ole varaa edes niihin kylpylälomiin.
Juuri näin. Oikeasti köyhä joutuu turvautumaan leipäjonoon, miettimään jokaisen euron. Ei ole varaa raaputusarpoihin eikä bussilippuun. Kerätään tölkkejä ja tyhjiäpulloja jotta saa lisärahaa. Ei tosiaan mennä kylpylään tai aruballe keekoilemaan.
Niin no ei olla niin köyhiä että oltaisiin leipäjonossa mutta tuohon Aruban lomaankin on säästetty vuosikausia eikä tosiaan voida kuin ehkä kerran 7-10v käydä ulkomailla. Muutama yö kylpylässä nyt ei niin paljon maksa. Ja me asutaan todella ahtaasti, meillä vanhemmilla ei ole edes omaa makuuhuonetta, mä melko tarkkaan katson ruokaostokset,autot on vanhoja joten ei me mitään rikkaita olla.ap
On ihan eri asia olla ei rikas kuin köyhä.
Oikeasti köyhällä ei ole taloa, autoa eikä toimivaa ja tuottavaa firmaa. Oikeasti köyhät eivät koskaan käy kylpylöissä eikä ulkomaanmatkoilla.
Ahdas asumisenne on ei teitä köyhäksi tee, ja sekin on oma valintanne.
Köyhyytesi ei ole aineellista laatua.
Hep, täällä yksi köyhä joka kyllä käy joskus harvoin kylpylässä uimassa. En siis jää yöksi tai mene hoitoihin. Mutta ei maksa mahdottomia, n. 13 € ja joskus kampanjatarjouksissa vieläkin halvempi.
Että näin.
Minusta olet ihan mukava ja hauska. Tsemppiä yrittämiseen, jos siihen lähdet. mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sullakaan ole mitään hyvää sanottavaa koskaan, miten meilläkään voisi silloin olla??
Koska jaksatte jumpata ja muutenkin olla tavoitteellisia. Se antaa hyvää elämään.
Käsittämätöntä.
Miten niin? Eikö muka ole todiste paremmasta elämästänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sullakaan ole mitään hyvää sanottavaa koskaan, miten meilläkään voisi silloin olla??
Koska jaksatte jumpata ja muutenkin olla tavoitteellisia. Se antaa hyvää elämään.
Käsittämätöntä.
Käsittämätöntä on tuo sinun teinimäinen asennoitumisesi asiaan kuin asiaan.
Vierailija kirjoitti:
En lainkaan usko sitä. Vastaanottaa voi olla vaikea, mutta se ei parane häntä haukkumalla. Jaatte samaa tuskaa hänen kanssaan te haukkujat.
Ei ap:ta ole tarkoituskaan täällä parantaa. Haluaa päivittäisannoksen huomiota.
Entäs sitten? Eikö se ole halpaa lääkettä ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä.
Ei minun asennoitumiseni ole teinimäonen vaan omasi. "Kun et säkään sano minusta mitään hyvää, niin en mäkään susta". Jos itse voit aloittajaa paremmin knnkerran niin hyviä neuvojakin osaat tälle antaa, niin miksi et voi antaa hänelle tunnustusta mihinkään asiaan? Koska et itse häneltä saa. Lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä.
Ei minun asennoitumiseni ole teinimäonen vaan omasi. "Kun et säkään sano minusta mitään hyvää, niin en mäkään susta". Jos itse voit aloittajaa paremmin knnkerran niin hyviä neuvojakin osaat tälle antaa, niin miksi et voi antaa hänelle tunnustusta mihinkään asiaan? Koska et itse häneltä saa. Lapsellista.
Kuka täällä on neuvoja pyytänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lainkaan usko sitä. Vastaanottaa voi olla vaikea, mutta se ei parane häntä haukkumalla. Jaatte samaa tuskaa hänen kanssaan te haukkujat.
Ei ap:ta ole tarkoituskaan täällä parantaa. Haluaa päivittäisannoksen huomiota.
Entäs sitten? Eikö se ole halpaa lääkettä ap:lle.
Jos se auttaa niin mikäs siinä.
Itse olen aikanani kuilunut ap:n puolustajiin, yrittänyt auttaa ja tsempannut. Mutta kun kaikki tarjottu apu valui kuin vesi alas putouksesta, asiat kääntyi päälaelleen yhdessä yössä ja ap tuumasi moneen asiaan että eihän se ollutkaan totta, vitsillä ajankulukseni heitin niin jotenkin mä en enää jaksa kokea sympatiaa, empatiaa tai mitään muutakaan. Kiusaan välillä ajankulukseni, kun tilaisuus tarjoutuu sillä ap ei ole itsekään tosissaan niin kuin itse on lukuisia kertoja sanonut.
Tämä ammattivalittaja on pelkkä provoilija.
Mitä enemmän se onnistuu ärsyttämään muita, sitä mukavampaa sillä on.
Melkein käy sääliksi, mutta vain melkein.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ammattivalittaja on pelkkä provoilija.
Mitä enemmän se onnistuu ärsyttämään muita, sitä mukavampaa sillä on.
Melkein käy sääliksi, mutta vain melkein.
Kyllä mun käy ihan oikeasti. Hetkittäin.
Olet peräänantamaton. Minäkin notkun täällä mamma palstalla vaikka olen keski-ikäinen mies. Katsos, ei ole muuta tekemistä kun Suomen yhteiskunta rakenne pitää työttömänä.
Mä en ole provo ja ihan omasta elämästäni olen täällä kertonut. Sorry jos mulla on ollut kummallinen elämä.ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole provo ja ihan omasta elämästäni olen täällä kertonut. Sorry jos mulla on ollut kummallinen elämä.ap
Elämä on mitä on, mutta paljon voisit sille tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on mitä on, mutta paljon voisit sille tehdä.
Tottakai ja onneksi mulla on nyt tuota varamummoilua ja noita kuljetushommia. Lisäksi joskus ennen joulua olisi tarkoitus tehdä jotain jouluavustusjuttuja.ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtömyyttäsi olet tai ehkä tarkoituksella. Sulla saattaisi olla kapasiteettia jutella muutakin kuin tätä iän ikuista juupas eipäs juttua, mutta koska vastaat aina hyvin ympäripyöreästi tai mustavalkoisesti, ärsytät lukijota. Ja sitähän sinä täältä mm haet.
Vierailija kirjoitti:
Eikä siitä että haluan alkaa yrittäjäksi?
oot ihan hauska ja mukava :) onnea yrityksen perustamiseen ja kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siitä että haluan alkaa yrittäjäksi?
oot ihan hauska ja mukava :) onnea yrityksen perustamiseen ja kaikkea hyvää!
Kiitos.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n otsikko sai mut nauramaan. Hänen itsekeskeisyytensa on ylittänyt kaikki mahdolliset tragiikan, komiikan, ärsyttävyyden, ties mitkä rajat.
Ja ap, jos haluat keskustella köyhyydestä, keskustele siitä. Älä itsestäsi. Sinulla on monipuolista kokemusta köyhyydestä: omaishoitajuudesta, byrokratian viidakosta, mutta sinä nariset vain itsestäsi. "Onko täällä muita köyhiä" otsikko jatkuu ajatuksellisesti "kuin minä", eli sait siinäkin ketjussa puhua itsestäsi (luultavasti, en ole nähnyt). Kokemuksesi eivät ole jalostuneet minkäänlaiseksi näkemykseksi, josta voisi keskustella. Ketjusi supistuvat puheeksi sinusta, ja sitähän sinä haluatkin.
Joko poljit sen vartin (vain 15 minuuttia!) kuntopyörällä? Olet jaksanut hakea koulutuksiin, hoitanut ensimmäistä miestäsi, mutta et jaksa polkea varttia vaikka kotona on kuntopyörä. Usko huviksesi, tuo pieni ponnistus joka päivä muuttaisi elämääsi paremmaksi. Kun et edes sitä viitsi tehdä minun on hyvin vaikea keksiä sinusta mitään hyvää sanottavaa.
Mä heräsin jo klo 6 kuten monena aamuna muutenkin ja siinä aamu tv.tä katsoessa poljen kuntopyörää, sekö muka tekisi minusta sinun mielestäsi paremman ihmisen? ja kyllä mä sitä jaksan tehdä jos vaan haluan. ap
Ai nyt yhtäkkiä jaksat ja viitsitkin? Tässä pari päivää sitten muistaakseni kirjoitit ettet viitsi.
Mutta leikitään, että puhut totta ja väännän rautalangasta:
Kun reippailu ulkoilmassa ei sinulle käy, on kuntopyörä kotona hyvä vaihtoehto. Jatkuvalla, sitkeällä, päivittäisellä polkemisella saat lihaskuntoa. Se auttaa sinua pitämään tasapainoa kun rupeaa huippaamaan. Voit painostasi huolimatta korjata asentoasi ja luottaa lihaksiisi. Se puolestaan kasvattaa itseluottamustasi, eikä sinun tarvitse enää olla niin itsekeskeinen ja huomionhakuinen.
Kun lihaksesi toimivat paremmin voit ensinnäkin lisätä fillaritreenin rasittavuutta ja aikaa, lisäksi voit ehkä käydä pienillä lenkeillä ulkona. Silloin aivosi saavat happea, sinusta tulee fiksumpi ja aloituksesi palstalla paranevat, ja niistä voi syntyä muunkinlaisia ketjuja kuin nämä nykyiset, joissa sinua haastetaan ja haukutaan ja sinä käyttäydyt kuin teini.
Jos aiot pyrkiä työelämään ja yrittäjäksi, sinun on pakko hyväksyä se, että joudut tekemään asioita, joita et halua tehdä. Et voi valita: se mikä on tehtävä on tehtävä.
Ihan käsittämätöntä, että nelikymppiselle naiselle pitää selittää näitä, jotka mun 16-vuotias tyttärenikin tietää! :D
Jään odottamaan vastaväitteitäsi, ap.
Mä ulkoilen jakaikinen päivä lapseni kanssa ja lisäksi aina välillä ajan kuntopyörällä.ap
Voi hyvänen aika. Etkö sä muuta tuohon osannut sanoa?
Eihän teitä mikään mun sanomiseni miellytä.ap
Sulla olisi ollut erittäin hyvä tilaisuus puollustaa omaa näkemystäsi siihen miksi mielestäsi liikunta ei ole yksi merkittävä avain hyvään oloon. Sen sijaan päätit vastata kuin teini-ikäinen "ette te tajuu" tyyliin. Ei se herätä halua keskustella vaan löylyttää sua lisää. Surullista.
Tottakai liikunta on tärkeää ja mä liikun sen verran kun sairauksiltani pystyn. Joka päivä me pojan kanssa tuossa isolla pihalla ollaan iltaisin vähintää tunti ellei enemmänkin. Heitellään koreja,potkitaan palloa,pelataan sulkapalloa,haravoidaan lehtiä mitä milloinkin ja aina välillä ajan kuntopyörällä.ap
Sinä et tunnu ymmärtävän täällä (ja muissa ketjuissasi) tarjottua perimmäistä ajatusta: elämäsi paranee kun teet sille jotakin etkä vain valita, ajattele pakkomielteisesti rahaa ja vetoa virkakoneistoon. Maailma on auki jos vain viitsit vilkaista. Kyse ei ole siitä, että todennäköisesti seistä tojotat pihalla kun poikasi heittää koreja (nyt sanot, että kyllä mäkin heitän koreja, tänäänkin heitin yhden) tai kuntopyörästä. Kyse on sinun omasta elämästäsi josta vain sinä olet vastuussa ja siitä, miten saat siitä otteen.
Olet kertonut täällä, että pääsi toimii ja sinulla on siitä ihan paperit. Mutta kyllä minä epäilen sinun ymmärrystäsi.
Niin kauan kun et halua olla aikuinen, vaan pidät kiinni teinin asenteesta, niin kauan kun et halua keskustella itse asiasta, vaan heittelet vain yksirivisiä joistakin lillukanvarsista elämäsi tulee pysymään täsmälleen samanlaisena kuin se on nyt. Jos et halua käyttää sitä papereilla vahvistettua ajattelukapasiteettiasi mihinkään mikään ei muutu.
Mutta poikasi kasvaa. Ymmärtääkseni lapsuudenkotisi oli ankea. Samaa ankeutta siirrät elämänasenteellasi poikaasi. Ihan sama käyttekö Lintsillä, maksavatko synttärit 1000 vai 10 e. Aina kotona olevana sinä luot sen ilmapiirin, joka kotona on, se on jokapäiväistä ja sen lapsi kotoaan saa. Risteilyt ja puuhamaat on ihan diibadaabaa. Millaisena äitinä poikasi muistaa sinut 20 vuiden kuluttua?
Mmtäh? Nyt meni sun logiikka ohi ja yli. Ja pahasti.