Onko 28 sänkykumppania ihan hirveän paljon?
Olen 27-vuotias nainen. En koe olevani mitenkään kevytkenkäinen. Päin vastoin tuntuu, että mulle ei kelpaa ketään. Pari kertaa vuodessa nykyään saatan tavata sellaisen tyypin, jonka kanssa haluan jotain enemmän. Seurustelusuhteet eivät ole koskaan olleet muutamaa kuukautta pidempiä. Nuorempana oli satunnaisia loma-/känni-/harhapanoja, mutta ei kyllä enää vuosikausiin.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Munkit ja nunnat ovat itse asiassa oiva osoitus seksuaalisten halujen olemassa olosta. Seksuaalisuudesta pidättäytyminen vaatii järjetöntä mielen hallintaa, jota nunnat ja munkit harjoittavat jatkuvasti. Seksittömyys ei siis ole heillekään helppoa vaan he luopuvat siitä jonkin suuremman hyvän toivossa.
Munkit ja nunnat tuskin masturboivat. Se on sellainen taito jonka jokaisen itseään rakastavan olisi syytä osata siten, että toista ihmistä ei niin kipeästi tarvitse seksihalujen purkamiseen että olisi pakko paneskella ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan vielä nopeasti: Seksitauteja mielestäni demonisoidaan ihan turhaan. Nykyään lääketieteen avulla jopa lähes kaikki länsimaissa HIV-virukseen sairastuneista parantuvat ja voivat elää normaalia elämää koko hoidon ajan. Itseasiassa tavallinen kausiflunssa on vakavampi kuin kuin esim. klamydia. Flunssa vie toimintakyvyn, joka auttaa kustannuksia yhteiskunnalle sekä joissain olosuhteissa voi johtaa keuhkokuumeeseen ja aivokalvontulehdukseen kun vastustuskyky laskee. Klamydia ei vaikuta ihmiseen hoidettuna mitenkään, sitä ei välttämättä edes huomaa. Siksi itse asiassa olisi yhteiskunnalle edullisempaa, että jokainen sairastaisi kerran vuodessa klamydian kuin flunssan.
Rantaruotsalaisilla on paljon muutkin asiat eritavalla kuin meillä, kuten tiiviimpi yhteisöllinen kulttuuri sekä verrattain parempi elintaso. Ehkä ne suojaava riittävästi mielenterveyden ongelmilta.
Munkit ja nunnat ovat itse asiassa oiva osoitus seksuaalisten halujen olemassa olosta. Seksuaalisuudesta pidättäytyminen vaatii järjetöntä mielen hallintaa, jota nunnat ja munkit harjoittavat jatkuvasti. Seksittömyys ei siis ole heillekään helppoa vaan he luopuvat siitä jonkin suuremman hyvän toivossa.
Onpas sulla outo näkemys maailman menosta.... seksitauteja demonisoidaan liikaa?
Ensinnäkin, et voi tietää mitä tauteja on jo olemassa, tiede ei tunne kaikkia. Toiseksi, lisäät riskiä saada seksitaudin (ja muita tauteja) mitä enemmän sekstailet. On muuten kohtalaisen outoa, että peset käsiäsi kuin hullu vessassa käynnin jälkeen, mutta silti olevat valmis ottamaan peniksen suuhusi tai nuolemaan naisen pillua seksin vuoksi.
HIV on retrovirus, joka käyttää käänteistranskriptaasia mennäkseen ihmisen solujen DNA:n osaksi. Sitä ei voida IKINÄ parantaa, se on aina elimistössäsi. Oireita voidaan kyllä hoitaa ja saastuneiden solujen replikoitumista estää.
Flunssa ei aiheuta lapsettomuutta. Klamydia aiheuttaa. Flunssasta paranee itsekseen, Klamydiasta harvoin.
En tiedä munkeista ja nunnista, mutta eivät he vedä itseään jojoon jos eivät saa seksiä. Kyse on siis mielen hallinnasta. Näin ollen, useita seksipartnereita haluavat ovat mielettömiä ts. sairaita.
Edellä tajusin miksi nykynuoriso ei kykene tekemään töitä: useat työnantajat valittavat, että nuoriso ei halua tehdä sitä mitä sanotaan. Ilmeisesti tässä on se yhtymäkohta, miksi tasaisessa suhteessa olevia ihmisiä suositaan palkkauksessa, eikä ikisinkkua, joka huitelee missä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ottanut neuvosta vaarin, vaikken ihan tuohon 175:een päässytkään niin useamman miehen kautta opin tietämään kuka olen ja mitä elämältä haluan. En ole katunut pätkääkään ja aion omille lapsilleni opettaa saman elämän viisauden.
Jep, vitun hyvä neuvo. Toimi patjana etsiessäsi itseäsi.
Huoh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkit ja nunnat tuskin masturboivat. Se on sellainen taito jonka jokaisen itseään rakastavan olisi syytä osata siten, että toista ihmistä ei niin kipeästi tarvitse seksihalujen purkamiseen että olisi pakko paneskella ympäriinsä.
Tantraseksikin on olemassa, mutta kyllä mastubointikin on hyvä tapa päästä haluistaan.
En halua moralisoida ketään, mutta suuresti ihmettelen, miten jotkut ihmiset tapaavat kymmenittäin ihmisiä, joita pitää seksuaalisesti haluttavina?
Minä olen seksuaalinen ihminen (mieheni kutsuu minua nymfoksi), mutta harvassa ovat olleet ne miehet, jotka ovat herättäneet minussa kipinän. Toki olen ollut vuosia aviossa, eli en ole edes miehiä katsonut sillä silmällä, mutta erotessani 20 vuoden liitosta oli pari vuotta yksin. Vain yhden miehen tapasin tänä parin vuoden aikana, johon tunsin vetoa. Ja sitten tuli vastaan nykyinen mieheni, jonka kanssa vetovoima oli alusta alkaen kuin elokuvissa, ja on edelleen.
Miten siis ihmiset voivat tavata kahden vuoden aikana kymmeniä seksuaalisesti haluttavia, kun minä tapaan vain kaksi? Ja Helsingissä elän, ja sosiaalista työtä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tantraseksikin on olemassa, mutta kyllä mastubointikin on hyvä tapa päästä haluistaan.
Masturbointi ei auta mitään haluihin. Runkkaan päivittäin 3-5 kertaa. Turha varmaan sanoa, että ei ole naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masturbointi ei auta mitään haluihin. Runkkaan päivittäin 3-5 kertaa. Turha varmaan sanoa, että ei ole naista.
Miten nainen asiaa parantaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran ollut tekemisissä naisen kanssa, että tiedän, että halut pysyy loitolla paljon paremmin, kun on mahdollisuus rakastella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran ollut tekemisissä naisen kanssa, että tiedän, että halut pysyy loitolla paljon paremmin, kun on mahdollisuus rakastella.
Eli pelkkä mahdollisuus rakasteluun vähentää haluja? Eikö tällainen ole juuri hyvä driveri hankkia se pysyvä kumppani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pelkkä mahdollisuus rakasteluun vähentää haluja? Eikö tällainen ole juuri hyvä driveri hankkia se pysyvä kumppani?
Naisen kanssa ollessa pystyi helposti olemaan runkkaamatta, kun tiesi että pian kumminkin saa. Sinkkuna ollessa tietää, että naisen kanssa rakastelemaan pääseminen on kaukainen haave. Kuulostaa varmasti naiselle oudolta, kun voi napata miehen mistä vaan, mutta miehelle tilanne eri. Luuletko, että tahallaan pysyn sinkkuna? Ja kyllä haluaisin sen naisen ihan muutenkin, kuin seksin takia ihan tasavertaiseksi kumppaniksi, mutta valehtelisin , jos sanoisin, että seksi ei merkitse suhteessa mitään.
Määrän suhteellinen paljous riippuu siitäkin, mistä kokemukset on peräisin. Muutaman tuhannen asukkaan pikkukaupungissa olisit eksynyt sänkyyn koko ikäluokan eli joka talon pojan kanssa, isommassa kaupungissa ja jos osa kokemuksista on vaikka reissatessa kerätty tuo ei olekaan niin paljon.
Minulla 6, 29 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei sinulla, mutta uskoisin että useimmilla kyllä auttaa. Kun vedät joka päivä useat kuivat tai nainen jyrrää klittaansa vibralla orkkuihin niin kyllä se laannuttaa haluja.
Jos samanaikaisesti, niin onhan se aika monta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen kanssa ollessa pystyi helposti olemaan runkkaamatta, kun tiesi että pian kumminkin saa. Sinkkuna ollessa tietää, että naisen kanssa rakastelemaan pääseminen on kaukainen haave. Kuulostaa varmasti naiselle oudolta, kun voi napata miehen mistä vaan, mutta miehelle tilanne eri. Luuletko, että tahallaan pysyn sinkkuna? Ja kyllä haluaisin sen naisen ihan muutenkin, kuin seksin takia ihan tasavertaiseksi kumppaniksi, mutta valehtelisin , jos sanoisin, että seksi ei merkitse suhteessa mitään.
Eli tarjonta ja saanto ei kohtaa. Alkusyytä kun pohtii, niin juuri tämä "mahdollisimman monen kanssa"-ajattelu johtaa tällaiseen.
Itselleni kuulostaa tosi paljolta mutta ihmiset on erilaisia. Olen 26 ja olen ollut vain yhden kanssa, nyt kuusi vuotta yhdessä. Miehelleni olen myös ensimmäinen tyttöystävä :) Olen mielestäni enemmän suhdetyyppiä kuin irtosuhdetyyppiä, jos näin voi sanoa. Olisi vaikea kuvitella, että alkaisin kenenkään kanssa seksisuhteeseen ilman mitään muita aikomuksia. Toisille se taas sopii paremmin, ei siinä mitään.
On, olet loppuun käytetty luuska. Et kelpaisi ainakaan minulle.
Aloittajaviestin kirjoittaja täällä. Kiitos kommenteista kaikille! En tosiaan tullut ajatelleeksi sitä, että olen ollut pääasiassa sinkkuna, joka varmasti vaikuttaa siihen miksi mulle on kertynyt enemmän erillisiä suhteita, kuin sellaisella, joka on seurustellut vuosiakausia kerrallaan.
Viime kerrasta on jo 4 kuukautta. Ei tee mieli irtosuhteita ja ne 1-3 tyyppiä vuodessa ovat aina olleet sellasia joita olen tapaillut enemmän, ehkä seurustellut hetken aikaa, mutta huomannut parin kuukauden kohdalla, että ei tää oo se suhde, jossa haluan olla koko loppuelämäni. En halua tuhlata aikaani sellaiseen ihmiseen, joka ei ole mulle oikea.
Olen myös elänyt tapahtumarikasta elämää. Opiskellut ulkomailla useampaan otteeseen, matkustellut, ollut spontaani. Sen takia tullut tavattua paljon ihmisiä ja harvoin niistä löytyy kiinnostavaa tyyppiä. Se, että ne 1-3 tyyppiä vuodessa löytyy on vähän verrattuna siihen miten paljon uusia periaatteessa kiehtovia ihmisiä tapaan koko ajan.
Ei kannata alkaa syyllistämään itseään sänkykumppanien lukumäärän takia. Itse olen pitkään hävennyt itseäni ja sitä että minulla on ollut paljon irtosuhteita. Olen siis 20-vuotias nainen ja sänkykumppaneita on ollut n. 20. Voi kuulostaa siltä että saan todella paljon seksiä mutta olen harrastanut tänä vuonna seksiä vain 5 kertaa. Saatan siis olla jopa puoli vuotta ilman mitään kosketusta ja jos tapaan kivan hyvännäköisen miehen niin haluan seksiä. Haluaisin kyllä parisuhteen mutta en koe että minusta on siihen. Minulla on lievä asperger ja en koe että minulla olisi mitään annettavaa parisuhteelle. Pidän kyllä erittäin hyvää huolta ulkonäöstäni mutta en usko että pelkkä hyvä ulkoinen olemus riittää parisuhteessa. Viihdyn hyvin yksin enkä jaksa olla sosiaalinen. Kaipaan silti seksiä ja toisen ihmisen kosketusta. Minulla ei ole perhettä enkä pidä yhteyttä muihin ihmisiin kuin terapeuttiini. Minulla ei ole edes kavereita kun en jaksa ylläpitää ihmissuhteita. Irtoseksi on ainoa kontaktini toisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme uutta kumppania vuodessa kymmenen vuoden ajan tekee 30. Uutenavuotena yksi, vappuna yksi ja festareilla yksi.
Niinpä, tuo ei todellakaan tunnu paljolta. Täällä kirjoittavista iso osa on ollut varattuja suurimman osan aikuisiästään, silloinhan 28 tuntuu suurelta jos on ollut vapailla markkinoilla vain hetken.
No minä olin vapailla markkinoilla 25-vuotiaaksi asti, enkä harrastanut seksiä yhdenkään miehen kanssa. Nytkin luku on yksi, koska olen ollut saman miehen kanssa siitä lähtien. Ei sinkkuus siis ole yhtä kuin irtosuhteiden harrastaminen.
Minulle 28 on ihan utopistinen luku, koska en saa nyt päähäni edes viittä miestä, joihin olisin tuntenut lähellekään tarpeeksi vetoa, mutta toki ymmärrän, ettei kaikki ole samanlaisia ja joillekin tuo on ihan normaali määrä.
Vastaan vielä nopeasti: Seksitauteja mielestäni demonisoidaan ihan turhaan. Nykyään lääketieteen avulla jopa lähes kaikki länsimaissa HIV-virukseen sairastuneista parantuvat ja voivat elää normaalia elämää koko hoidon ajan. Itseasiassa tavallinen kausiflunssa on vakavampi kuin kuin esim. klamydia. Flunssa vie toimintakyvyn, joka auttaa kustannuksia yhteiskunnalle sekä joissain olosuhteissa voi johtaa keuhkokuumeeseen ja aivokalvontulehdukseen kun vastustuskyky laskee. Klamydia ei vaikuta ihmiseen hoidettuna mitenkään, sitä ei välttämättä edes huomaa. Siksi itse asiassa olisi yhteiskunnalle edullisempaa, että jokainen sairastaisi kerran vuodessa klamydian kuin flunssan.
Rantaruotsalaisilla on paljon muutkin asiat eritavalla kuin meillä, kuten tiiviimpi yhteisöllinen kulttuuri sekä verrattain parempi elintaso. Ehkä ne suojaava riittävästi mielenterveyden ongelmilta.