Kierukka ja tamponit, uskallatteko käyttää?

Vierailija

Te joilla on kierukka, käytättekö tamponeja? Minulle asennettiin kierukka pari viikkoa sitten, ja lääkäri sanoi minun asiasta kysyessä että tamponeja saa käyttää, mutta pitää olla erittäin varovainen. Se jäi epäselväksi, että miten tamponien kanssa voi olla "erittäin varovainen".

Kierukan langat siis voivat jäädä tamponiin kiinni ja kierukka voi tämän myötä tulla kohdusta ulos. Kuinka todennäköistä mahtaa olla? Onko kenellekään käynyt noin? Asentaminen sattui niin hiiskatin paljon, että kyllä kauhistuttaa ajatus siitä että kierukan vetäisi itse ulos!

Erinäisten liikunnallisten harrastusteni vuoksi minun olisi välillä pakko käyttää tamponia, siteet eivät vain toimi. Muutenkin kuvottaa siteiden rapina, epäpuhdas olo ja ainakin omaan nenään tuntuva haju... 

Kommentit (12)

Vierailija

Kyllä mä olen käyttänyt. Ennen käytin tamponeita, nykyisin kuukautiskuppia. Ei mitään ongelmia enkä ole erityisen varovainenkaan ollut. 

Vierailija

Käytän kyllä. Aluksi vuotoa oli niin hirveästi että oli pakko, ja nykyäänkin urheiluharrastusten takia käytän. Varovaisuus tarkoittanee sitä että etenkin jos vuoto on niukkaa niin tampooni tulee vetää erityisen varovasti ulos. Ei ole ollut mitään ongelmia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen käyttänyt. Ennen käytin tamponeita, nykyisin kuukautiskuppia. Ei mitään ongelmia enkä ole erityisen varovainenkaan ollut. 

Kiva kuulla että sinulla ei ole ollut ongelmia :)

Onpas ärsyttävää kun jokaisessa ehkäisymenetelmässä on jotain miinuspuolia. Pillerit eivät sovi minulle, kondomien käyttö on pidemmän päälle rasittavaa ja kierukassakin on tämä tamponipelko olemassa. 

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittoiko sulle Gyne vai tk-lääkäri kierukan?

Tk-lääkäri.

ap

Onko tällä asialla jotain merkitystä?

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tk-lääkäri.

ap

ap

On.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tk-lääkäri.

ap

ap

On.

No... mitäköhän?

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tk-lääkäri.

ap

ap

On.

No... mitäköhän?

ap

Up! Oikeasti kiinnostaa.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat