Ihminen määrätty maksamaan minulle korvauksia, mitä teen kun ei maksa?

Vierailija

Olen tässä muutaman viikon odotellut josko ihminen joka oikeuden määräyksellä on velvollinen korvaamaan minulle rikkeensä pienellä rahasummalla maksaisi, mutta ei ilmeisesti aio tehdä niin.

Kuuluuko minun nyt ottaa yhteyttä johonkin ja ilmoittaa ettei tämä henkilö ole maksanut korvauksia? Onko jotakin aikarajaa, minkä verran minun pitäisi odottaa maksua ennen kuin vien asiaa eteenpäin? Jos henkilö ei maksa, saanko sen rahasumman kuitenkin jostain ja häneltä se sitten peritään ulosoton kautta, vai miten tämä menee?

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.

Kommentit (4)

Vierailija

voit hakea saatavaa ulosottoon. Kun hänet on todettu oikeudessa varattomaksi, voit hakea saatavaa valtionkonttorista. Ainakin joskus mennyt näin.

Vierailija

Kiitos! Koko tämän prosessin läpi tuntuu siltä, että kyllä on suht. pienen rikoksen uhrille tehty oikeuden saaminen vaikeaksi. Tuo henkilö on tosin jo menettänyt luottotietonsa - jos sillä on mitään merkitystä prosessille!

Vierailija

Mulle määrätty korvauksia.. Lähetin hakemuksen suoraan valtionkonttoriin, koska on selvää, ettei ko. hlö tule maksamaan eikä ole varojakaan siihen... Näin neuvottiin suoraan konttorilta. UO tietysti kehotti kääntymään heidän puoleensa (että saa kulut välistä?), mutta meninpä suorana valtionkonttorin puoleen....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulle määrätty korvauksia.. Lähetin hakemuksen suoraan valtionkonttoriin, koska on selvää, ettei ko. hlö tule maksamaan eikä ole varojakaan siihen... Näin neuvottiin suoraan konttorilta. UO tietysti kehotti kääntymään heidän puoleensa (että saa kulut välistä?), mutta meninpä suorana valtionkonttorin puoleen....

Kiitos. Tuota mietinkin ja äsken ulosoton sivuilta lueskelin että mitkä nuo kulut ovat, ihanko oikeasti ne vähennetään siitä minulle kuuluvasta korvaussummasta? Jotenkin kuvittelin että nekin menee sitten tältä tuomitulta, toisaalta eivätpä hekään silloin rahojaan saisi jos en minäkään. Kyllä on mätä systeemi, hain muutenkin korvauksia niin vähän kuin mahdollista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat