Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärin synnytystapa-arvio, uudelleensynnyttäjä

Vierailija

Olen kerran synnyttänyt normaalisti alakautta. Miksi minulle tehdään taas arvio? Pelkästään senkö takia, että tutkitaan miten päin vauva on kohdussa? Tehdäänkö sisätutkimusta?

Kommentit (5)

Vierailija

Jos vauvasi epäillään tai tiedetään viimeisillä raskausviikoilla olevan esim. perätilassa, tehdään se arvio sen takia.

Ihan tarpeellinen tutkimus onkin, jos perätilavauvaa päätetään yrittää alakautta synnytettäväksi.

En tiedä onko sisätutkimus tarpeen, mutta onko sillä väliä?

Vierailija

Sisätutkimus tehdään että tiedetään mikä on kohdunsuun tilanne. Pakkohan sinun ei ole mennä koko tutkimukseen jos et halua. Itse kyllä halusin raskausaikana kaiken mahdollisen tiedon vauvan ja raskauden tilasta mitä oli saatavilla. Meillä neuvolassa on ultralaitteet ja lääkärineuvolassa tehtiin ultralla kokoarvio ja tietysti katsottiin vauvan tarjonta.

Vierailija

Ei ole raskausdiabetesta, eikä ole epäilyä perätilasta. Asento on tunnusteltu viimeksi rv 32 ja vauva oli silloin mahassa poikittain. Nyt on rv 36 ja ensiviikolla on tuo lääkäriaika sekä tavallinen neuvolakäynti. Terkkarikin sen asennon aina tarkistaa, minkä takia pitää vielä lääkärilläkin käydä? Ja jos tehdään sisätutkimus niin miksi sellainen tehdään? Eikö turha ronkkiminen voi aikaistaa synnytystä. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sisätutkimus tehdään että tiedetään mikä on kohdunsuun tilanne. Pakkohan sinun ei ole mennä koko tutkimukseen jos et halua. Itse kyllä halusin raskausaikana kaiken mahdollisen tiedon vauvan ja raskauden tilasta mitä oli saatavilla. Meillä neuvolassa on ultralaitteet ja lääkärineuvolassa tehtiin ultralla kokoarvio ja tietysti katsottiin vauvan tarjonta.

Ultrataanko joka paikassa? Jossain luki, ettei ultria yleensä olisi rakenneultran jälkeen. En tiedä onko kohdunsuun tilanteella merkitystä. Jos vauva syntyy aikaisemmin niin sitten syntyy, näillä viikoilla se on kuitenkin ihan turvallista. Mutta tuskinpa on vielä syntymässä. Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat