En jaksa enää holhota kaveria, joka kerta toisensa jälkeen palaa väkivaltaisen miehensä luo

Vierailija

Sitten tulee itkien ovelleni, naama mustana että voiko olla luonani pari päivää. Ymmärrän toki hädän ja olen antanut olla. Sitten kun on saanut itsensä taas jaloilleen, palaa miehensä luo. "Nokun se lupasi ettei se enää ja pyysi anteeksikin"

Ja sama toistuu. Nyt tuli aamulla taas viestiä facessa että pääsenkö hakemaan häntä tänään iltapäivällä sairaalasta, nyt käsi murtunut kun mies paiskannut alaovella betonikoroketta vasten, syystä että nainen oli unohtanut avaimet sisälle.

Olen niin turhautunut tähän tilanteeseen. Sanonko että menee turvakotiin? En jaksaisi keksiä tekosyitäkään.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Onko kaverilla ketään muuta, kenen luokse voisi mennä? Mitä jos hänen vanhempansa ja sisaruksensa saisivat tietää tästä, olisiko siitä apua?

Vierailija

Minä sanoisin että mene turvakotiin. Jos on monta kertaa käyttänyt energiaansa toisen vilpittömään auttamiseen ja yrittänyt tehdä kaikkensa, mutta toinen palaa aina omasta halustaan takaisin nyrkkeilysäkiksi, niin en minäkään jaksaisi enää. Kyseessä naisen oma valinta, menkööt turvakotiin, heillä on energiaa auttaa kun tekevät sitä työkseen.

Vierailija

Se, että suuttuisit ja sanoisit että mulle ei tarvi soittaa ennen kuin olet oikeasti eronnut siitä miehestä, voisi olla sellainen wake up call mitä kaverisi tarvitsee. Sanoisin hänelle että saat tulla tämän kerran vielä, mutta jos vielä palaat kerrankin sen miehen luo niin sen jälkeen menet turvakotiin.

Vierailija

1, he tietävät ja hänelle on toitotettu joka suunnasta että laita nyt hyvä ihminen ne eropaperit liikkeelle niin pääset tuosta paskasta. Vanhempiensa luokse ei halua mennä koska siellä "joutuu kuuntelemaan saarnaa" eli toisin sanoen hänen vanha äitinsä itkee aina silmät päästään kun näkee tyttärensä mukiloituna, uudestaan ja uudestaan. 

Mutta kun ei usko millään.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

1, he tietävät ja hänelle on toitotettu joka suunnasta että laita nyt hyvä ihminen ne eropaperit liikkeelle niin pääset tuosta paskasta. Vanhempiensa luokse ei halua mennä koska siellä "joutuu kuuntelemaan saarnaa" eli toisin sanoen hänen vanha äitinsä itkee aina silmät päästään kun näkee tyttärensä mukiloituna, uudestaan ja uudestaan. 

ap

No anna olla. Väkisin ei voi ihmistä pelastaa. Kaverisi ei selvästikään ole se laatikon terävin veitsi, joten järkeä ei kukaan muukaan pysty puhumaan tyhmään päähän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ap

Ok, no ymmärrän miten turhauttavaa.

Keksi joku tekosyy, miksi sinulle ei käy, mutta laita joku kannustava viesti, että toivottavasti voit mennä vanhemmillesi/turvakotiin tms.

Vierailija

Sanonta "tyhmästä päästä kärsii koko ruumis" pätee pelottavan hyvin tässäkin tilanteessa. Ja nimenomaan kohta puhutaan ruumiista... mutta et voi asialle mitään, ystäväsi on itse tiensä valinnut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se, että suuttuisit ja sanoisit että mulle ei tarvi soittaa ennen kuin olet oikeasti eronnut siitä miehestä, voisi olla sellainen wake up call mitä kaverisi tarvitsee. Sanoisin hänelle että saat tulla tämän kerran vielä, mutta jos vielä palaat kerrankin sen miehen luo niin sen jälkeen menet turvakotiin.

Mustakin kaveri tarvitsee selvästi herätyksen, mutta on vaikea sanoa, kuinka sellainen voisi tulla hänelle. Jos esimerkiksi tuo hänen äitinsä suru ja huoli ei toimi sellaisena.

Itselleni oli aikanaan herättävää se, kun olin poliisin kanssa tekemisissä, kun ex oli väkivaltainen (jouduin siis soittamaan poliisin, kun ex hakkasi ovea ja olisi sisään päästessään pahoinpidellyt minut).

Musta kannattaa kuitenkin huomioida se, että tuollainen ihminen on jo heikoilla. Hän kokee myös häpeää koko aiheesta, häpeää ehkä itseään. Siksi kaikki kritiikki ei ole sellaista, joka vahvistaa, vaan saattaa vain johtaa siihen, että henkilö häpeää entistä enemmän ja hänen on vaikeampaa päästää irti tuollaisesta suhteesta, niin oudolta kuin se kuulostaakin. Ap:n kannattaa olla lempeä mutta laittaa omat rajansa. Kuitenkin jos ap alkaa voimakkaasti kritisoimaan kaveria, hän vain ehkä lakkaa puhumasta ap:lle, käpertyy ja jatkaa samassa kuviossa.

1

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No anna olla. Väkisin ei voi ihmistä pelastaa. Kaverisi ei selvästikään ole se laatikon terävin veitsi, joten järkeä ei kukaan muukaan pysty puhumaan tyhmään päähän.

Jos se saa kiksejä turpaan saamisesta?

Vierailija

10, juttelee kuulemma parhaillaan jonkun asiasta tietävän kanssa että miten etenee tästä. Toivottavasti saavat hänet suostuteltua tekemään rikosilmoituksen. Miksi minulla on käsitys että tuollaisessa tilanteessa se tehtäisiin sairaalan kautta automaattisesti? :O

ap

Vierailija

Teetpä  mitä tahansa, niin ilmoita aina poliisille kun saat tiedon uudesta pahoinpitelystä.

Itse ehkä ottaisin kaverin luokseni ja kertoisin painokkaasti että tämä oli viimeinen kerta. Jos lähtee turvakotiin voi jatkossakin luottaa tukeeni ja apuuni. Jos palaa kotiin, sanoisin, että otan etäisyyttä sillä tuo kuvio päättyy kaverin kuolemaan. Oma psyykeni ei kestä henkirikoksen teon seuraamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

10, juttelee kuulemma parhaillaan jonkun asiasta tietävän kanssa että miten etenee tästä. Toivottavasti saavat hänet suostuteltua tekemään rikosilmoituksen. Miksi minulla on käsitys että tuollaisessa tilanteessa se tehtäisiin sairaalan kautta automaattisesti? :O

ap

Hän ei välttämättä ole kertonut syytä. Jokainen voi ilmoittaa pahoinpitelystä, myös sinä. Hämmästelen kyllä kovasti, jos edes omat vanhemmat eivät ole rikosilmoituksia tehneet. Tee edes sinä jotakin.

Vierailija

Saako se mies tietää kuka ilmoituksen on tehnyt? Koska muutenhan on seuraavaksi minun kimpussani. En ollut paikalla kun tuo pahoinpitely sattui, tietolähteeni on ainoastaan kaverin sanat. Vanhempansa eivät tiedä tästä uusimmasta tapahtumasta tai niin hän ainakin väittää.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat