Asun Savonrannalla, tahdotteko kysyä?

Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Asun Savonrannalla, siis syrjässä. Kylän julkisen liikenteen tilasta minulla ei ole selvää käsitystä, mutta sellainen aavistus on, että täältä lähtee yksi bussi aamulla Savonlinnaan. Savonlinnasta taas tulee yksi bussi iltapäivän alkupuolella tänne. 

Kaupunkielämästä minulla on kokemusta Tampereen verran. Kävin siellä opiskelemassa maisteriksi. En viihtynyt kaupungissa ja palasin kotiseudulleni. Elantoni tienaan niistä näistä, pääasiassa kalastuksesta ja sossusta.

Elämä täällä on varsin ankeaa, mutta ei niin ankeaa, että etelään tekisi mieli. Mitäpä minä siellä. Kaipa ihminen on aina vanki, mutta eniten vanki siellä, missä on kauimpana itsestään.

Vaimo, opiskeluaikaan vielä tyttöystävä, tarttui Tampereelta matkaan. Lapsia ei ole. Olin vuorenvarma, että kaupunkilaistyttöni ei täällä viihdy ja olin varautunut palaamaan kaupunkiin, mutta toisin kävi. Hyvin on vaimo tänne juurtunut, joskus tuntuu että enemmän kuin minä. 

Kommentit (11)

Vierailija

Minä asun Heinävedellä, ap:n naapurissa. Kivaa täällä on asua. 

Miksi sielä on niin ankeaa? vai onko vain asenteesi pielessä.

Tehkää niitä lapsia ni loppuu ne viimeisetkin rahanne, yksikään päivä ei ole enää samanlainen, ja eikä ole joutavaa aikaa miettiä tuollaisia jonnin joutavia :)

'
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Minä asun Heinävedellä, ap:n naapurissa. Kivaa täällä on asua. 

Heinävesihän on suoranainen city tähän verrattuna. Siellä on yli kolme kertaa enemmän asukkaita eli 3600. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Savonlinna on Suomen kaunein kaupunki!

Savonranta kuuluu nykyään Savonlinnaan, vaikka etäisyyttä vissiin 60 km?

'
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Tienaat?

Silloin kun töitä ei ole tai työ ei elätä, veronmaksajat tulevat apuun. Ei tämä eroa mitenkään siitä, että joku istuu osapäiväisenä kassalla ja saa lopun luukuilta.

Minun tuloni riippuvat kalasaaliista, satunnaisista käännöstöistä ja turisteista. Joskus tuloja on hyvin, toisinaan ei taas lainkaan.

Lainaus:
Käykö tyttöystäväsi töissä?

On opettajana Savonlinnassa, asuu siellä viikot tai osan viikoista.

'
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Vieläkö Kivilinnan K-kauppa on olemassa siellä?

Ei aavistustakaan. En ole käynyt kylällä vuosiin, asun Sönkässä, kaikki ostokset teemme Savonlinnassa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat