Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian nipoko?

Vierailija

Mieheni jäi opintovapaalle kesän jälkeen, töitä olisi siis ollut. Opinnot kevyet sillä hän saa paljon vapautuksia, olisi halutessa voinut suorittaa työn ohessa. Suostuin kuitenkin, kun esitti, että hän haluaa opetella opiskeluihin liittyvät asiat kunnolla, jotta voisi mahdollisesti vaihtaa työpaikkaa. Ala on sama, millä hän on aiemmin työskennellytkin, mutta työtehtävä ja työnluonne muuttuisivat hyvin paljon. Eipä minulla ollut ajatusta vastaan, koska kannatan ajattelua, että on aika tehdä muutos, jos nykyinen työ tympii, ja muutoksen voi tehdä vain itse. Pahinta on jäädä kymmeniksi vuosiksi valittamaan. 

Sen verran laitoin ehtoja, että lasten hoitopäivien lukumäärää vähennettiin (mies ei olisi alkuun halunnut, mutta ei ole muutoksen jälkeen asiaa moittinutkaan). Tulotasomme kuitenkin tipahti reilusti miehen jäädessä aikuiskoulutustuen varaan. 

Nyt tilanne on se, että mies on käynyt jonkin reissun lähipäivien merkeissä opiskelupaikkakunnalla, pääosin opiskelu tapahtuu etänä. Lähipäivien lisäksi hän on parina päivänä opiskellut kotona. Loppu aika on mennyt harrastuksissa ym, kun lapset ovat hoidossa. Huomennakin mies on viemässä lapset hoitoon ja itse menee päiväksi harrastelemaan. Minulla ei ole mitään vastaan, että olisi syksyn aikana käyttänyt päivän-pari harrastuksiin, mutta miehen toiminta vain on liikaa. Mielestäni viemme hoitopaikan resursseja ilman todellista syytä ja maksamme turhasta. Lisäksi vanhempana vastuu lastenhoitamisesta tulisi olla miehellä, kerran ei kulje töissä. Myönnän vahvasti ajattelevani näin. Sanoin myös hetki sitten miehelle, etten enää kohta voi arvostaa häntä, koska tekee sen itse mahdottomaksi. 

Mies on luonnollisesti nykyisin hyvätuulinen, kun ei ole huolta eikä murhetta, ei stressiä mistään ja voi harrastella ja seurata urheilua tv:stä. Minä taas alan saamaan tarpeekseni. Olisi opiskellut työn ohessa.

Mitä mieltä muut?

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat