Mies 29v + 1v miettii: "parisuhde ei tee onnelliseksi"

Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Näinhän monesti sanotaan varsinkin miehille. Viime aikoina olen miettinyt että asia voi olla tavallaan totta; parisuhde ei tee onnelliseksi jos et ole parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, joka haluaa tehdä sinut onnelliseksi. Ja jotta hän haluaisi, pitää olla tasoa.

Parisuhteessa roikkumisesta päätellen parisuhteessa olo on silti parempaa kuin yksinolo, mutta sitä voi sitten ehkä verrata töissä käymiseen; joka aamu ahdistaa ja vituttaa nousta kukonlaulun aikaan ja illalla yrittää unohtaa työpaikan ja työkaverit niin hyvin kuin mahdollista sekä odottaa seuraavaa viikonloppua. Mutta kuitenkin siellä töissä käydään, että ei tarvitsisi kestää sitä työttömän sosiaalista stigmaa tai olla (vielä) köyhempi eli hyödyt päihittävät täpärästi edut.

Unelmatöissä oleva vähemmistö taas tekee lyhyttä tai vain paria päivää viikossa, nauttii suurta sosiaalista arvostusta ja tekee useita ulkomaanmatkoja joka vuodenaikana. Hassua tässä on tavallaan se, että nopeiten loppuun palavat ja eniten työtä tekevät nauttivat myös vähäisintä sosiaalista arvostusta ja huonointa palkkaa.

Sama pätee myös parisuhdemarkkinoilla; tavallinen mies on koko ajan testattavana ja puristaa mustasukkaisena tavispuolisoaan jotta tämä ei lähtisi jo kohta muiden matkaan. Seksiä säännöstellään ja miehestä etsitään vikoja nalkuttamalla sekä vaatimuslista miehen vapauden rajoittamisen suhteen kasvaa. Mies joutuu siis tekemään paljon työtä pienen palkkion eteen.

Hyväosaisen miehen taas tarvitsee tehdä vain vähän työtä, mutta hän saa kuitenkin määritellä suhteen säännöt. Tällainenkin mies voi aivan hyvin ottaa ihan tavallisen naisen, koska sitä enemmän jumalointia ja uskollisuutta hän saa, kun taas saman naisen saanut tavismies olisi ahtaalla.

Parisuhde tuo siis onnellisuutta niille, joilla on varaa korkeatasoiseen parisuhteeseen. Muille se ei tuo varsinaista onnellisuutta, mutta parisuhteen pitkittyessä jonkinlaista haikeaa kiintymystä ja ajan kultaamia muistoja kertyy.

-Mies 29v + 1v-

Kommentit (14)

Vierailija

Voi että sä olet kyllä raskas ihminen. Oikein raskas olo tulee sun höpinöistä aina. Olisi hirveä risti jollekin ajautua sinun kanssasi parisuhteeseen.

Vierailija

Mikä on unelmatyösi?

Itse tähtään johtajatason työhtehtäviin, niissä työaika on normaalit toimistotunnit, jonka lisäksi tavoitettavissa on lisäksi oltava vuorokauden ympäri. Siis paljon vastuuta, hyvä palkka, ja mahdollisuus vaikuttaa vähintäänkin kyseisen yrityksen etenemiseen.

En ymmärrä vertauskuvaasi, mutta olenkin nainen.

Vierailija

Onni tulee ihmisen sisältä, siihen ei vaikuta parisuhteet, työkuviot tai mitkään muutkaan. Onnellisuus on mielentila, jonka voit haluta tai olla haluamatta. Itse valitset.

Siinä ihmiset juuri tekevät virheen, että he odottavat, että joku toinen ihminen tekee heidät onnelliseksi. Tai odottavat, että onnellisuus tulee elämään, kun saa kivemman työn tai enemmän rahaa tai lomamatkan tai parisuhteen tai what ever. Näin ei tapahtu, vaan onni karkaa yhä kauemmas.

Surulliset tapahtumat ovat asia erikseen, niille emme aina voi mitään, ne täytyy vaan elää ja yrittää selviytyä. Siinäkin on kuitenkin asenteella merkitystä.

Vierailija

Alku lähti ihan hyvin. Sit lässähti. Ja sit uppos kuoppaan.

Ihan mikä tahansa Tahvo Kiteeltä automekaanikko voi olla se unelmien mies, jos vaan puolison kanssa yhteys on hyvä. Ja taas joku komea pankkiiripena ihan toivoton rasite ja haitta elämässä. 

Siinä olet oikeassa, että ihminen on onnellisempi ilman parisuhdetta kuin huonossa sellaisessa (vai meinasitko vaan kirjoittaa niin ja sitten lähti lapasesta). Hyvä suhde antaa siivet ja elämä tuntuu kevyeltä ja yllättyy itsekin siitä, miten mukavalta elämä maistuu.

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Vierailija kirjoitti:

Mikä on unelmatyösi?

Itse tähtään johtajatason työhtehtäviin, niissä työaika on normaalit toimistotunnit, jonka lisäksi tavoitettavissa on lisäksi oltava vuorokauden ympäri. Siis paljon vastuuta, hyvä palkka, ja mahdollisuus vaikuttaa vähintäänkin kyseisen yrityksen etenemiseen.

Monen asiantuntijan mielestä minun pitäisi opiskella papiksi.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija

Mies 29v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on unelmatyösi?

-Mies 29v + 1v-

Apua :D Naiset eivät koskaan saisi syntejään anteeksi jos sinulta kysyttäisiin.

Vierailija

Olen parisuhteessa tiiviisti viihtyvä nainen, johon otsikko ei osu ollenkaan. Varmasti oma osansa on ollut sillä, että kumpikin pitkä parisuhteeni on ollut tasavertainen, onnellinen ja täynnä rakkautta sekä arvostusta toista kohtaan. Olen ihan nätti, miehet ovat olleet mielestäni tosi hyvännäköisiä ja haluttavia, ja ovat tehneet myös minulle kauniin ja haluttavan olon. Puhumattakaan kaikesta vähemmän pinnallisesta. On niin eri asia katsella erityisen kaunista tähtitaivasta pimeässä syksyssä kun kädestä pitää kiinni ihminen, jonka kanssa yhdessä voi tiirailla maailmankaikkeuden kauneutta, jonka kanssa pujahtaa takaisin sisälle lämpimään, syöksyä peiton alle ja kylmyyden ja kauneuden huumassa painautua toiseen kiinni. Seksuaalinen tyydytys on niin eri asia yhdessä lauetessa, kuin omin sormin hätäisen kliinisesti rämpläten. Vaivalla laitettu illallinen maistuu aivan toiselta, kun seurassa on vaivannäköä arvostava kumppani, jonka kanssa voi keskustella ruokaa nauttiessa. Elokuvakokemus muuttuu, kun pelottavan kohtauksen tullessa saa painautua kainaloon turvaan. Kaikki on vaan parempaa yhdessä!

Ei helvetti, olenpas imelä :) Rakastunutkin, kaikkien vuosien jälkeenkin vielä. Jos tämä parisuhde ei tehnyt minua onnelliseksi, niin ainakin onnellisemmaksi.

Vierailija

Mies 29v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on unelmatyösi?

-Mies 29v + 1v-

Edellisessä ei käsittääkseni ole kysytty asiantuntijoiden mielipidettä ammatinvalinnastasi, vaan omia kiinnostuksiasi. Siitä huolimatta, luuletko että papit työskentelevät vain pari päivää viikossa?

Vierailija

No tämä selittääkin kirkon alennustilan, jos asiantuntijat (monikossa) tekevät tällaisia suosituksia. 

Mies x + y v, oletko edes uskovainen vai ajattelit sitten että olisit sokeana leipäpappina taluttanut sokeaa? 

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Vierailija kirjoitti:

No tämä selittääkin kirkon alennustilan, jos asiantuntijat (monikossa) tekevät tällaisia suosituksia. 

Mies x + y v, oletko edes uskovainen vai ajattelit sitten että olisit sokeana leipäpappina taluttanut sokeaa? 

Toivoisin voivani tulla uskoon; ehkä se olisi ainut asia, joka voisi pelastaa minut tästä kurjuudesta.

-Mies 29v + 1v-

nomievaan
Seuraa 
Liittynyt3.11.2015

Minulle unelmatyö on se, johon menen lähes poikkeuksetta jokainen aamu mielelläni. Palkalla ei ole muuta väliä kuin se, että sillä tulee toimeen ja elättää itsensä. En myöskään anna mitään "erityisarvoa" miehille, jotka tienaavat hyvin. Olen ollut parisuhteissa, joissa mies tienaa viikossa enemmän kuin minä parissa kuukaudessa. Tämä ei minua haittaa niin kauan kun se ei kummallekaan ole ongelma. Minun puolesta voidaan tehdä yhdessä asioita, jotka ei maksa mitään. Jos mies välttämättä haluaa maksaa niin voidaan tehdä jotain erityistä. Yleensä kuitenkin olen joutunut siihen tilanteeseen, että mies on alkanut valittamaan minulle rahasta, jonka olen "ottanut vastaan".  Tämä on kuitenkin tilanne, joka voi käydä niin naiselle kuin miehellekin. Minulle riittää henkinen kumppanuus ja luottamus.

Käyttäjä97
Seuraa 
Liittynyt17.10.2015

Näistä lassukka- ja red pill-jutuista on haittaa vain näille miehille itselleen. Normaalit miehet, joita on yli 90% miehistä, elävät tasaista normaalia arkea normaalin naisen kanssa normaalin onnellisina :)

Vierailija

Näistä ap:n kirjoituksista tulee surulliseksi. Onni lähtee jokaisesta itsestään. Jokaisen on itse tehtävä ne asiat, joilla onni löytyy, tunnettava itsestään. Kenenkään tehtävä ei ole palvella jatkuvasti toidta ja tehdä toinen onnelliseksi.

Iloiset, onnelliset ja elämäänsä tyytyväiset ihmiset ovat kuin magneetteja. He vetävät puoleensa toisia ihmisiä. Ehkä siinä on ap:n ongelma, hän ei ole omaan elämäänsä tyytyväinen. Kun saa elämänsä kasaan, se parisuhdekin voi löytyä.

Ja se unelmatyö minulle on työyhteisö, jossa tuntee olevansa kuin kotonaan. Se haastaa minua koko ajan ja sparraa minua eteenpäin. Minulla on välillä ollut sellainen työ, juuri nyt ei ole. Silloinei ole työ- eikä vapaa-aikaa, vaan työ on niin kivaa, että sitä tekee vapaallakin ja mielellään. Työ on silloin kuin harrastus

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat