Työttömyysetuudella opiskelu ja lopetus kesken

Vierailija

Elikkä olen yhden ammatin jo aikoja sitten lukenut ja opiskelen nyt kelan työttömyyspäivä rahalla. En ole työkkärin kautta koulussa vaan itse hain paikan ja sain rahoituksen sitte sitä kautta työttömyyspäivärahalla opiskeluun ikää on :D tuleeko karenssi jos jätän koulun kesken?

Kommentit (3)

Vierailija

Luultavasti jos et perustele tarkkaan. Jos et esim. pärjää opinnoissa tms. tai terveys estää, se voi olla pätevä syy, ei välttämättä mene läpi. Roikkuu päätöksentekijästä. 

Vierailija

Miksi jättäisit kesken?

Nauti nyt kun olet niin etuoikeutettu että saat opiskella sillä rahoituksella. Kaikki eivät nimittäin ole noin onnekkaita.

Nopeasti se koulu on ohi. Olen muutaman ammatin itsekin opiskellut ja monta koulua kesken jättänyt. Aina ne on jäänyt kaivelemaan, mitkä olen luovuttanut kesken.

Tee itse siitä opiskelusta mielekästä ja hyödyllistä. Pystyt kyllä vaikuttamaan jos olet tarpeeksi aktiivinen.

Eri asia on jos olet esim. masentunut tai uupunut. Silloin sinun kannatta hakea sairauslomaa pari kuukautta ja laittaa rahoitus tauolle. Olet silloin kelan sairaspäivärahalla. Sen pitäisi järjestyä siten että se 24kk työmarkkinatukea ei kulu siltä saikkuajalta.

Sinun pitää vaan keskustella tolkullisen virkailijan kanssa asiasta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat