Ahdistaa jo nyt joulu

Vierailija

Ahdistaa ihan hitosti jo nyt koko joulu. Molempien vanhemmat odottaa jouluksi luo, välimatka 400km ja ei autoa käytössä. Molempien porukat tulee myös loukkaantumaan jos ei vietetä yhdessä joulua. Mies ei haluaisi viettää joulua ollenkaan ja oma tavoite on pitää kaikki tyytyväisenä, joten stressaan jo nyt ennakkoon koko joulua. Oispa se jo ohi....

Kommentit (11)

Vierailija

Itse ilmoitin edellisen joulun jälkeen, etten tule sitä viettämään. Olen tästä myös muistutellut ihmisiä, jotka ovat kyselleet joulusuunnitelmista. Mitä jos kutsuisit vanhemmat teidän luo? Tai ilmoittaisit, että tulette sitten joulun jälkeen käymään?

Vierailija

Aivan sama mitä muut ajattelee, mutta ilmoitat jo nyt hyvissä ajoin, että olette joulun kotona. Ehtiivät sitten sopeutua, ettette mene kummankaan vanhemmille. Vietätte joulua kotona omalla tavallanne rauhassa ilman turhaa hössötystä.

Mun mielestä jokaisella on oikeus viettää joulua juuri niin kuin itse haluaa. Toki oma perhe täytyy ottaa huomioon, muttei koko sukua.

Mä en suostu koskaan ramppaamaan missään, me olemme kotona. Isovanhemmat ovat tervetulleita meille viettämään joulua halutessaan nähdä lasten jouluiloa. Mutta mikään pakko ei heidänkään ole tulla, saavat aivan itse valita.

Vierailija

No haluatko sinä itse viettää joulua, vai olisiko tyytyväinen kotona miehesi seurassa joulua viettämättä?

Jos et halua joulunviettoa, jää kotiin. Jos haluat, mene omille vanhemmillesi ja jätä miehesi kotiin (tai minne sitten meneekin).

Minusta joulu joutaisi olla kristittyjen juhla, jota vietetään omassa seurakunnassa, pitkin ja poikin maata reissaamatta. Selvittäisiin vähemmällä stressillä.

Käyttäjä192
Seuraa 
Liittynyt3.11.2015

On ihan suotavaa kertoa kummillekin vanhemmille että ette halua tehdä valintaa heidän välillään että menette toisten luo ja loukkaatte toisia, joten siksi olette päätyneet ratkaisuun että ette mene kummallekaan.

Voitte hyvin sanoa että jos teidän seuraanne halutaan jouluaattona, niin tervetuloa teille. Voitte nyyttärimeiningillä järjestää ruokailun, kukin tekee osan ja tuo paikalle.

Mummi

Hei, olen mummi 63v. Älä hyvä nuori äiti ahdistu joulusta. Olen itse aikoinaan viettänyt sellaisia jouluja joita muut halusivat, ja se ei ollut hyvä ratkaisu. Teillä on nyt elämänne ihanimmat joulut tulossa pienen lapsen kanssa, ne vuodet kuluvat aivan liian nopsaan, kun katsoo vuosia minun näkövinkkelistäni taaksepäin. Minulle aikoinaan miniä ilmoitti, että emme lähde pienen lapsen kanssa minnekkään, ja minä hyväksyin sen täysin. Eivät ne teidän sukujenne mummat ja paapat mene "rikki" vaikka pidätte oman nuoren perheenne puolta. Nyt on teidän aika muodostaa omat, oman perheen, perinteenne ja se saa kelvata muille. Ihanaa joulun odotusta sinulle ja muista että sinä olet itse oman elämäsi "herra"!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat