Voisitko ystävällisesti luopua hiustenpidennöksistäsi
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää vaan hiustenpidennyksenne. Mutta on ne karseet koskettaa, siis ne kiinnityshommat. Eikö teitä häiritse ne? Katoin kerran ohjelman, jossa joku brittiläinen akka kulki pitkin köyhiä venäläiskyliä ja osti 20 eurolla tyttöjen pitkiä hiuksia. Siinä mielessä hyvä, että perheet saivat sillä rahalla ostettua ruokaa, mutta jotenkin tuli etova olo, että hyvinvoivat länsimaiset porsaat ostelee köyhien tyttöjen hiuksia ihan vaan huvikseen. No, sellainen on maailma, aniharva välittää mistään mitään.
Aivan sama siinä vaiheessa kun kyse on musta ja mun ulkonäöstä. Kyllä, minäminäminä. Halusin upeat hiukset
Mä halusin edes vähän normaalit hiukset. Mites esim. vaatteet, saako haluta vaatteet päällensä? Joka ikinen päällä oleva vaate eettisesti tuotettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää vaan hiustenpidennyksenne. Mutta on ne karseet koskettaa, siis ne kiinnityshommat. Eikö teitä häiritse ne? Katoin kerran ohjelman, jossa joku brittiläinen akka kulki pitkin köyhiä venäläiskyliä ja osti 20 eurolla tyttöjen pitkiä hiuksia. Siinä mielessä hyvä, että perheet saivat sillä rahalla ostettua ruokaa, mutta jotenkin tuli etova olo, että hyvinvoivat länsimaiset porsaat ostelee köyhien tyttöjen hiuksia ihan vaan huvikseen. No, sellainen on maailma, aniharva välittää mistään mitään.
Kestääkö kaikki sun elämään liittyvät asiat eettisen tarkastelun? Mikään, mitä teet, ei orjuuta ketään?
Ei varmaankaan kestä, mutta pyrin siihen, että mahdollisimman moni kestäisi. Eli en tietoisesti toimi epäeettisesti, vahingoille en voi mitään. Yritän ainakin. Ei se ole hirveän vaikeaa. Luopumalla turhasta kuluttamisesta tekee jo suuren työn.
Olkaa naiset ylpeitä hiuksistanne. On ne sit pitkät tai lyhyet, paksut tai ohuet. Ne pidennykset on rumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua suututtaa kun omat vaivalla kasvatetut karvat on nyt ihan kenen vaan saatavilla tosta vaan :D Oon siis pitkätukka, ja kauan näitä on kasvatettu.
Mutta toisaalta, pidennysten huolto kuulostaa hankalalta joten ei mua kauheana haittaa. Vähän vaan kateutta kun omat kasvaa niin hitaasti ;D
Haista kuule vittu. Mä olen "kasvattanut" hiuksiani yli 20v. Lopputuloksena mulla on kolme hiusta, jotka yltää lapaluuhun. Ylipäätään ponnari, minkä omista hiuksistani saan, on max. lyijykynän vahvuinen.
Mieti, kannattaako olla kateellinen siitä, että minäkin saan muutaman karvan päähäni maksamalla rahaa... Pidennöksiä on juuri sen verran, että mun hiukset näyttää normaalisti ohuilta hiuksilta, ja saan ne ponnarille.
Antaisin vaikka vasemman käteni, jos saisin oikeat hiukset.
Saat karvat päähäsi maksamalla rahaa, mutta millä hinnalla? Riistät kaikkein heikommassa asemassa olevien hiuksia. Mietihän hieman lisäkkeidesi alkuperää. Jep, köyhyysrajan alapuolella elävän lapsen/naisen päästähän ne tulee. Jokainen aitohiuslisäkkeen omistaja voikin miettiä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama siinä vaiheessa kun kyse on musta ja mun ulkonäöstä. Kyllä, minäminäminä. Halusin upeat hiukset
Oksentaisin päällesi, jos pystyisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kyllä häiritse yhtään jos joku haluaa pidennykset. First world problems.
Kyllä mua vaan häiritsee. Tämä fwp sattuu koskettamaan kehitysmaita.
Miten voi elää eettisesti? Eikö siihen kyttäämiseen mene kaikki aika ja rahat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua suututtaa kun omat vaivalla kasvatetut karvat on nyt ihan kenen vaan saatavilla tosta vaan :D Oon siis pitkätukka, ja kauan näitä on kasvatettu.
Mutta toisaalta, pidennysten huolto kuulostaa hankalalta joten ei mua kauheana haittaa. Vähän vaan kateutta kun omat kasvaa niin hitaasti ;D
Haista kuule vittu. Mä olen "kasvattanut" hiuksiani yli 20v. Lopputuloksena mulla on kolme hiusta, jotka yltää lapaluuhun. Ylipäätään ponnari, minkä omista hiuksistani saan, on max. lyijykynän vahvuinen.
Mieti, kannattaako olla kateellinen siitä, että minäkin saan muutaman karvan päähäni maksamalla rahaa... Pidennöksiä on juuri sen verran, että mun hiukset näyttää normaalisti ohuilta hiuksilta, ja saan ne ponnarille.
Saat karvat päähäsi maksamalla rahaa, mutta millä hinnalla? Riistät kaikkein heikommassa asemassa olevien hiuksia. Mietihän hieman lisäkkeidesi alkuperää. Jep, köyhyysrajan alapuolella elävän lapsen/naisen päästähän ne tulee. Jokainen aitohiuslisäkkeen omistaja voikin miettiä tätä.
Kato sä vaikka kalsareittes tuotelappua. Mieti millä hinnalla?
Mulla eiole pidennyksiä, mutta en kyllä tajua miksi ne ketään häiritsisivät. Ja mitä keinotekoisuuteen tulee, niin haloo, ei kännykät, talot, ja vaatteetkaan sellaisinaan luonnosta ole löytyneet. Ap ei varmaan myöskään syö lääkkeitä, käytä silmälaseja/aurinkolaseja/piilareita, hammastahnaa ja saippua ynnä muuta luonnotonta...
Mutta kärpässieniä voit syödä, ne on ihan luonnollisia joten siis hyväksyttäviä, kuten täit ja lapamadotkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato sä vaikka kalsareittes tuotelappua. Mieti millä hinnalla?
Kalsarit ovat meille molemmille välttämättömyys. Hiustenpidennykset eivät ole. Siinä ero.
Niitä on myös synteettisiä...